וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות הביטחונית: טקס חילופי ראש אמ"ן נדחה למועד לא ידוע

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 17:05

הטקס היה אמור להיערך כבר לפני שבוע - אך נדחה טנטטיבית בכמה ימים בעקבות חיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר. כעת, הדחייה היא משמעותית יותר, עד שייקבע מועד אחר

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

ברקע ההיערכות הביטחונית מול איראן וחיזבאללה: מועד טקס חילופי ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה באלוף שלומי בינדר - נדחה היום (שני) למועד לא ידוע.

הטקס היה אמור להיערך כבר לפני שבוע - אך נדחה טנטטיבית לאחר חיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר. כעת, הדחייה היא משמעותית יותר, עד שייקבע מועד אחר.

תת-אלוף שלומי בינדר הועלה לדרגת אלוף וישמש  כראש אגף המודיעין. דובר צה"ל
תת-אלוף שלומי בינדר הועלה לדרגת אלוף וישמש כראש אגף המודיעין/דובר צה"ל

האלוף בינדר, שמעל ראשו מרחפת עננה של מינוי שנוי במחלוקת בטענה כי לא הוכשר לתפקיד כראוי, חייב לתת תשובות על חלקו ב-7 באוקטובר כשעמד בראש חטיבת המבצעים. זאת, מאחר ויש במינוי גרימת עוול לקצין מוערך מאוד. אולם, בעת הזו היה מי שחשב במערכת הביטחון שנכון לשבץ "זקן ותיק בעל ניסיון כדי לייצב את המערכת".

כמו כן, האלוף בינדר, שנענה לבקשת הרמטכ"ל בתקופת מלחמה, מגיע לאמ"ן בתקופה הקשה ביותר מאז מלחמת יום כיפור. המשימה הראשונה שלו תהיה לגלות מנהיגות ולפקד על כלל המערכים שספגו ביקורת קשה, תוך איבוד אמון במערכת הביטחונית, המדינית והציבורית. אך מהר מאוד יגלה כי שר הביטחון, יואב גלנט, משפיע מאוד לאחרונה על תוכניות הצבא, והרמטכ"ל לא מאתגר אותו בשם "ברית אוקטובר" - שנכרתה בין גלנט לאלופים כדי לאפשר שקט תעשייתי דו-צדדי בזמן המלחמה, וללא הדחות של בעלי תפקידים. בנוסף, גם מפקד פיקוד צפון, האלוף אורי גורדין, מאוד דומיננטי במטכ"ל ולא מאותגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully