וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכסף נגמר - וחיילים שעומדים בפני משפט צבאי לא יוכלו לקבל הזדמנות שנייה

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 21:52

דווקא בתקופה שבה בתי המשפט הצבאיים נמצאים בעין הסערה, עולה כי לצה"ל נגמר התקציב לעריכת תסקיר עונש לחיילים שעומדים בפני משפט צבאי. המשמעות היא שבית המשפט לא יקבל את התמונה המלאה על החיילים שעומדים לדין, שאמורה להקל בעונשם. דובר צה"ל: פועלים לקבל תקציב נוסף

עשרות מפגינים מול הקריה המשפטית בדרישה לשחרור החשודים בהתעללות במחבל הנוח'בה/שלומי גבאי

התקציב נגמר וצה"ל לא יוכל לערוך תסקיר עונש לחיילים שעומדים בפני דין צבאי. כך עולה ממכתב שהגיע לידי וואלה באופן בלעדי וממנו עולה כי: "בחצי שנה האחרונה, לאור השפעות מלחמת חרבות ברזל, נכון להיום אני כפסע מסיום התקציב השנתי הכולל, ניכרת עלייה אינטנסיבית בפנייה לבקשה בביצוע תסקר עונש בשנים האחרונות."

בית משפט צבאי שומרון. יואב איתיאל
עלייה אינטנסיבית בפנייה לבקשה בביצוע "תסקיר עונש" בשנים האחרונות. ביהמ"ש הצבאי בשומרון/יואב איתיאל

למה זה חשוב?

תסקיר לפני מתן עונש הוא מסמך שכותב בדרך כלל עובד או עובדת סוציאלית והוא אמור לפרוש בפני בית המשפט את נתוניו של האדם הנדון בפניו, את עברו האישי והמשפחתי, את רצינות וכנות חרטתו ואת סיכוייו להשתלב בחברה כפרט נורמטיבי. ללא שקלול נתונים חיוניים אלו, קיימת סכנה ממשית כי העונש שינתן לאותו חייל יהיה לקוי ופגום. עובדה זאת מתחזקת כאמור כאשר אנו נמצאים בזמן מלחמה, ובתי המשפט הצבאיים דנים באישומים שקשורים לעבירות שביצעו חיילים לכאורה בזמן המלחמה.

כמה חיילים ישנם שממתינים לתסקיר? לפי המכתב עולה כי "נכון לרגע זה, ישנם 18 נאשמים אשר הופנו בבקשה לביצוע תסקיר עונש בעניינם אך לא ניתן לממש זאת."

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עו"ד עדן זינו. -,
"עבירה פלילית בצבא יכולה לפגוע קשות ולהכתים את עתידם של החיילים". עו"ד עדן זינו, מומחית לזכויות חיילים/-

עו"ד עדן זינו, מומחית לזכויות חיילים, שמייצגת מספר חיילים שנפגעו בשל ביטול התסקירים: "תסקיר הינו זכות מינימלית של נאשם בהליך הפלילי, שחשיבותו גבוהה, בייחוד כשמדובר בחיילים צעירים שרק התחילו את חייהם ועבירה פלילית בצבא עם ענישה משמעותית יכולה לפגוע בהם קשות ולהכתים את עתידם. התוצאה של ביטול התסקירים תהיה החמרה בענישה כלפי חיילים ועיכוב בהליכים שלהם ובשורה התחתונה פגיעה בלתי מידתית בחיילים בזמן מלחמה. אני קוראת לצה"ל, שהוא גוף עתיר משאבים, לאתר את התקציב הנדרש ולהעבירו לאלתר כדי למנוע פגיעה נוספת בחיילים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הנושא מוכר, וכלל הגורמים הרלוונטיים פועלים להקצאת תקציב נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully