וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אווירה שעוד רגע מלחמה ואין טיסות - חוויה לא נעימה: הישראלים שטיסותיהם התבטלו ונתקעו בחו"ל

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 17:33

חברות תעופה בינלאומיות ביטלו את טיסותיהן מחשש לתקיפה מאיראן וחיזבאללה, וישראלים נשארו ללא מענה. אלון אפשטיין שנפש באיה נאפה עם חברים וכעת הם תקועים שם, שיתף בתחושות: "טיסות של אל על הייתה יכולה להוות פתרון אבל הם חיכו עד צאת השבת. הרגשנו כמו הומלסים"

בווידאו: אולם נוסעים, נתב"ג/יואב איתיאל

חברות תעופה בינלאומיות ביטלו טיסות לישראל מחשש לתקיפה של איראן וחיזבאללה, וכן ממלחמה אזורית. בעקבות זאת, ישראלים רבים נתקעו בשדות תעופה ברחבי העולם.

"מנסים לקחת את הבאסה בסבבה", אמר לוואלה אלון אפשטיין, בן 30 מחיפה, הנמצא עם חברתו בעיירת החוף איה נאפה בקפריסין, ושטיסתו הבוקר (ראשון) לישראל עם חברת התעופה ההונגרית ויז אייר - בוטלה באופן בלתי צפוי.

השניים נמצאים בקבוצה של 18 חברים שנסעו לחגוג פרידה המונית מחיי הרווקות - חלקם נישאו וחלק ינשאו בקרוב. "בליל שבת ב-01:30 ראינו 'פוש' בתקשורת הישראלית על ביטולי טיסות, וזמן קצר אחר כך גם מייל מחברת התעופה שהטיסה התבטלה. מיד כל אחד ניסה את מזלו בתיאום טיסה חלופית. חלק קיבלו לשלישי, רביעי וחמישי. חלק ביטלו וביקשו החזר ומנסים בחברות תעופה אחרות", אמר.

לדבריו, "בינתיים את רואה שעוד חברות ביטלו ועוד טיסות נסגרות. וזה לא נעים. זה יצר בעיה עם המלון כי היינו צריכים לפנות, ולכמה זמן קצת הרגשנו כמו הומלסים אבל מלון חלופי נמצא בינתיים. יש פה אנשים שצריכים לחזור לעבודה, יש כאלה שמחכים להם מילואים, יש אנשים עם הורים שנשארו לבד ודואגים ויש פה אנשים שהשאירו חיות מחמד בבית".

אלון אפשטיין בן ה-30 מחיפה, הנמצא עם חברתו בעיירת החוף איה נאפה בקפריסין, ושטיסתו ארצה הבוקר עם וויז אייר, בוטלה באופן בלתי צפוי. באדיבות המצולמים
אלון אפשטיין בן ה-30 מחיפה, הנמצא עם חברתו בעיירת החוף איה נאפה בקפריסין, ושטיסתו ארצה הבוקר עם וויז אייר, בוטלה באופן בלתי צפוי/באדיבות המצולמים

אפשטיין עובד בחברת שילוח המתמחה בייצוא תוצרת חקלאית דרך נמל חיפה והוסיף כי "גם זה חשוב עכשיו, צריכים אותי בעבודה". הוא ציין כי תוספת הטיסות של אל על הייתה יכולה להוות פתרון, אבל "הם חיכו עד צאת השבת עם ההודעה שלהם ועד אז כל אחד מאיתנו כבר היה על איזה פתרון חלופי".

אפשטיין סיכם ואמר כי ה"חוויה הזו לא נעימה. האווירה היא שאוטוטו מלחמה וכשאתה לא מצליח לתפוס טיסה, וטיסות מתבטלות לך מול העיניים. אתה רוצה להיות כבר עם המשפחה וזה עוד לפני שהזכרנו את ההשלכות הכלכליות - בפועל החופשה הכפילה את מחירה לעומת התכנון המקורי. נצטרך להתמודד עם זה. לפחות מבחינת ביטוח הבריאות פספורטכארד האריכו לנו ללא עלות, אבל זה החלק הקטן בהוצאות הנוספות שנגרמו".

לחלק מהתקועים בחו"ל גם ההרגשה סביב לא תמיד נעימה. הישראלים תקועים לעיתים במלונות שלא בחרו, ובחלקם הם תקועים יחד עם תיירים ממדינות מזרח תיכון אחרות שכמו להם טיסותיהם הביתה התבטלו והם מנסים להשיג טיסה חלופית - למשל ללבנון.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
אלון אפשטיין בן ה-30 מחיפה, הנמצא עם חברתו בעיירת החוף איה נאפה בקפריסין, ושטיסתו ארצה הבוקר עם וויז אייר, בוטלה באופן בלתי צפוי. באדיבות המצולמים
אלון אפשטיין בן ה-30 מחיפה, הנמצא עם חברתו בעיירת החוף איה נאפה בקפריסין, ושטיסתו ארצה הבוקר עם וויז אייר, בוטלה באופן בלתי צפוי/באדיבות המצולמים

פספורטכארד עדכנה את לקוחותיה שטיסתם התעכבה או בוטלה בעקבות המצב הביטחוני, על כך שהביטוח שלהם יוארך באופן אוטומטי וללא עלות נוספת, מהתאריך 1.8.24 ועד לתאריך 7.8.24. במקרה חירום ניתן ליצור קשר 24/7 עם מוקד שירות הלקוחות.

חברת מגדל ביטוח ופיננסים עדכנה הבוקר כי תאריך בשלושה ימים נוספים את ביטוחי הנסיעות לחו"ל, ללא עלות כספית, וזאת לאור המצב הביטחוני והשינויים המתמשכים בלוח הטיסות לישראל ומחוצה לה. לקוחות שהכיסוי שלהם הסתיים במהלך סוף השבוע, מסתיים היום או בימים הקרובים, יקבלו הארכה אוטומטית של הכיסוי עד לתאריך 07/08/2024 בחצות ללא עלויות וללא צורך בפנייה למוקד השירות. נמשיך ונעדכן ככל שיהיה צורך.

"משרד התחבורה ורשות התחרות צריכים לפקח על מחירי טיסות החילוץ, כפי שהיה בשבועות הראשונים של המלחמה. יש לקבוע את מחיר הטיסה לפי היעד ממנו היא יוצאת", אמרה יו"ר ועדת הבריאות בלשכת סוכני הביטוח נחמה גולדווסר.

"עשרות אלפי ישראלים סובלים בימים אלה מהכפלת העלויות של חופשתם בחו"ל. קיים פער דרמטי בין מה שהחוק מחייב את חברות התעופה להחזיר על ביטול או דחיית טיסה, לבין מה שנוסעים נאלצים לשלם בפועל. עלות הכרטיסים החדשים, שנכפו על הישראלים לרכוש על מנת לשוב ארצה - יקרים משמעותית, וזאת לצד העלויות הנוספות כאשר רבים מהנוסעים נאלצים לשכור מקום לינה עד לטיסה, אוכל ועוד", הוסיפה.

ספיר ומשה רוזינג מגוש עציון תקועים בסופיה לאחר שטיסתם בוטלה, 4 באוגוסט 2024. באדיבות המצולמים
ספיר ומשה רוזינג מגוש עציון תקועים בסופיה לאחר שטיסתם בוטלה, 4 באוגוסט 2024/באדיבות המצולמים

לדבריה, "שוק התעופה הישראלי הפך למעשה כרגע לדואופול, ובחלק מהיעדים למונופול. אסור לחברות התעופה הישראליות לנצל את המצב ולגזול את הישראלים. לא ייתכן שטיסת חזור מאתונה תעלה למעלה מ-3,200 שקלים. הציבור הישראלי חכם, וידע להעניש את מי שעושק אותו".

ספיר בת 23 ומשה בן 26 רוזינג מגוש עציון תקועים בסופיה לאחר שהבוקר בוטלה טיסתם ארצה של חברת ויז אייר. הם יצאו לבולגריה ביום ראשון שעבר, טיילו ונהנו, ואז גילו שאין להם איך לשוב ארצה. "אנחנו שומרי שבת, ורק במוצאי שבת הדלקנו את הטלפונים וראינו שמודיעים על ביטול הטיסה. בערב שבת היינו בבית חב"ד וראינו עוד ישראלים אבל עכשיו אין אף ישראלי סביבנו. כנראה חזרו באל על", שחזרו. "אין עם מי לדבר, השגרירות סגורה, ואתם בוואלה הראשונים שמדברים איתנו", הוסיפו.

ספיר סטודנטית להנדסת בניין והיא תחמיץ מחר מבחן ומשה עוסק באופן עצמאי בעבודות גבס. "כבר סגרתי עבודות להמשך השבוע והעיכוב יוצר לי בעיה רצינית", הוא משתף וגם מסביר כי העלות הצפויה משמעותית. בינתיים, המלון בו הם שוהים הסכים להאריך את שהותם בתשלום. ספיר ומשה מבוטחי פספורטכארד שמתוך התחשבות בינתיים האריכה להם את ביטוח הנסיעות ב-72 שעות - ללא עלות.

"אין כל כך הרבה אופציות, הציעו לנו טיסה לארץ דרך לרנקה, אבל העלות הנוספות היא 3,600 שקלים. לדעתנו המדינה איכשהו צריכה לתת איזה פיצוי. בסופו של דבר, זה לא באשמתנו אלא בגלל המצב שלנו אין עליו שליטה", הוסיפו.

מאיה ספיר ובתה נתקעו בוורשה, 4 באוגוסט 2024. באדיבות המצולמים
מאיה ספיר ובתה תמר לין בהופעה של טיילור סוויפט בורשה/באדיבות המצולמים

"את כל הטיסות של אוגוסט הזמנתי באל על", אומרת לוואלה מאיה ספיר, אופטומטריסטית ויזמית אופטיקה בת 48 מרמת השרון, הנמצאת בוורשה, היכן שאמש התקיימה הופעתה השלישית בעיר של טיילור סוויפט שעבורה טסה עם בתה.

"בדיעבד אני שמחה על ההחלטה לטוס באל על אבל אני אומרת את זה ברגשות מעורבים כי נראה לנו שיש מי שמנצלים את המצב ושחטו אותנו במחיר. זו הדרך היחידה שלך היום לביטחון שיהיה לך לא רק איך להגיע להופעה אלא גם לשוב ארצה אבל המחירים של אל על מטורפים. לוקחים 1,500 דולר לטיסת סאן דור, כאילו אנחנו במחלקת עסקים אבל מדובר במחלקת תיירים בה יושבים צפופים כמו סרדינים. אני שומעת שזה קורה גם בקווים אחרים ולטעמי מישהו צריך לעצור את החזירות הזו".

"אני נוסעת מתמידה, יש לנו אינסוף נקודות, אנחנו אוהבים את אל על וסומכים על אל על וטוב שיש אותם, אבל צריך להיות הוגנים גם בתקופה כזו. אפשר להבין עשרה, עשרים, שלושים אחוז פרמיה בגלל המצב ואולי אף עלויות נוספות, אבל הגזימו לגמרי", קבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully