וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אחרי השיחה הקשה עם ביידן: "מצפה מהאמריקנים לא להתערב בפוליטיקה הישראלית"

עודכן לאחרונה: 3.8.2024 / 22:18

לשכת רה"מ פרסמה הודעה, יממה אחרי הפרסום בוואלה לפיו נתניהו וביידן ערכו שיחה קשה, במהלכה דרש ביידן מנתניהו להימנע מהסלמה נוספת של המתיחות באזור, ולהתקדם לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש. "נתניהו לא מתערב בפוליטיקה האמריקנית, ויעבוד עם כל מי שייבחר לנשיאות"

בנמימין נתניהו נואם לאחר החיסולים/לעמ

בלשכת ראש הממשלה פרסמו הערב (שבת) התייחסות לפרסום בוואלה מאמש, לפיו נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו ערכו שיחת טלפון קשה, במהלכה דרש נשיא ארה"ב מנתניהו להימנע מהסלמה נוספת של המתיחות באזור, ובמקום זאת להתקדם לעבר עסקה לשחרור חטופים והפסקת אש בעזה, כך לפי שני בכירים אמריקנים.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מתייחס לדברים שנאמרו בשיחות סגורות עם נשיא ארצות הברית", נמסר מלשכת רה"מ. "הוא לא מתערב בפוליטיקה האמריקנית, ויעבוד עם כל מי שייבחר לנשיאות - כפי שהוא מצפה גם מהאמריקנים לא להתערב בפוליטיקה הישראלית". עוד נמסר: "ראש הממשלה מתמיד ברצון שלו לשחרר את כלל חטופינו, החיים והחללים כאחד".

רה"מ בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: Gage Skidmore/flickr, Alexandros Michailidis/Gettyimages, עיבוד תמונה
רה"מ בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, צילום: Gage Skidmore/flickr, Alexandros Michailidis/Gettyimages

בכירים אמריקאים אמרו שביידן התקשר לנתניהו גם כדי לדון בהכנות הצבאיות המשותפות של ארה"ב וישראל לפעולות אפשריות מצד איראן וחיזבאללה, אבל גם כדי להבהיר לנתניהו שהוא לא מרוצה מהכיוון אליו הלך בשבוע האחרון. בכיר אמריקני אמר שביידן אמר לנתניהו שרק בשבוע שעבר הם דיברו בחדר הסגלגל על התקדמות לעסקת חטופים, אבל במקום זאת נתניהו החליט להורות על חיסולו של איסמאעיל הניה בטהראן.

במהלך השיחה בין השניים אמר ביידן לנתניהו שארה"ב תעזור לישראל להביס מתקפה איראנית, אך לאחר מכן הוא דורש שלא תהיה הסלמה נוספת מהצד הישראלי ושנתניהו יתקדם מייד לעסקת חטופים, אמר הבכיר האמריקני, שהוסיף כי ביידן גם הזהיר את נתניהו שאם הוא יסלים שוב את המצב מיוזמתו, ארה"ב לא תבוא לחלץ אותו פעם נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully