וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרובוקציה בוטה": הביקור "הספונטני" של בן גביר, והזעם של תושבי הקיבוץ

עודכן לאחרונה: 3.8.2024 / 22:33

השר לביטחון לאומי הגיע הערב לקיבוץ עין החורש בליווי אבטחה - לפני צאת השבת וללא התראה מוקדמת. עם הגעתו, התאגדו סביבו תושבי היישוב במחאה. "הצענו לראות את החמ"ל וכיתת הכוננות, אבל הוא סירב. זו פרובוקציה בוטה וילדותית". בן גביר: "באתי, סיירתי, התרשמתי"

בן גביר עשה "סיבוב היכרות" בעין החורש, התושבים הפגינו נגדו/מערכת וואלה

"פרובוקציה בוטה": כך קראו בקיבוץ עין החורש - לשם הגיע הערב (שבת) השר לביטחון לאומי בן גביר בליווי אבטחה. עם הגעתו, התאגדו סביבו תושבי היישוב במחאה. לדברי הנהלת הקיבוץ, השר הגיע למקום לפני צאת השבת.

בקיבוץ הופתעו מבואו של בן גביר, סיפר צור ברעם, דובר עין החורש. הוא לא דיבר עם אף אחד מבעלי התפקידים בקיבוץ ולדבריהם פתאום הופיע מלווה בשוטרים ואחריו נסע רכב השרד שלו.

השר אמר שהוא בא לבדוק את המוכנות של הקיבוץ לאירוע ביטחוני. הם הציעו לו לבקר בחמ"ל של היישוב ולהיפגש עם כתת הכוננות ולדבריהם הוא אמר להם שאין לו צורך בכך והוא יתרשם תוך כדי סיור בקיבוץ.

בן גביר עשה "סיבוב היכרות" בעין החורש, התושבים הפגינו נגדו. 3 באוגוסט 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
בן גביר עשה "סיבוב היכרות" בעין החורש, התושבים הפגינו נגדו. 3 באוגוסט 2024/אתר רשמי, ללא קרדיט

"הוצע לשר על ידי הנהגת הקיבוץ לבוא ולבחון את כיתת הכוננות והחמ"ל שנמצאים תחת אחריות תחומי משרדו. השר סירב, ביטל זאת בזלזול והמשיך בצעידתו המתריסה. חברי הקיבוץ זיהו את הפרובוקציה וליוו את השר בקריאות מחאה כנגד עמדתו המתנגדת לעסקת החטופים", נמסר מהנהלת הקיבוץ.

אין לנו אלא להשתומם נוכח הפרובוקציה הבוטה והילדותית הזו, שהתרחשה בשעה שכל כוחות הבטחון פרוסים בכוננות עליונה בכל הגזרות ועם ישראל ספון מאוים מכל כיוון".

כמו כן, נמסר מההנהלה כי המחאה סביבו נערכה בשיתוף פעולה עם המשטרה, וכי איש לא נעצר במהלך הביקור.

השר בן גביר הגיב בטוויטר וכתב: "'אתה לא תכנס לקיבוץ שלנו', כך אמרה לי חברת קיבוץ עין החורש במסגרת טיול שבת, בו כאשר התארחתי בכפר הרא"ה, החלטתי להסתובב גם בישוביי עמק חפר. אז לא, קיבוצניקית יקרה. עברו הימים שאתם לא מכניסים לקיבוץ שלכם אנשים מהדעה הנכונה או מהעדה הנכונה - באתי, סיירתי, התרשמתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully