וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים ישראלים: השיחות בקהיר לא הביאו לפריצת דרך, המו"מ על עסקה תקוע

עודכן לאחרונה: 3.8.2024 / 20:34

במשלחת, שחזרה הערב מקהיר, השתתפו ראש המוסד דדי ברנע, ראש שב"כ רונן בר ומתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן. יציאתה היא תוצאה של לחץ אמריקני כבד על ישראל ועל מצרים בימים האחרונים להמשיך במו"מ

בווידאו: עינב צנגאוקר יחד עם פעילים למען עסקה חסמו את איילון דרום מתחת לגשר יהודית עם הכיתוב על הכביש ״300״, 1 באוגוסט 2024/באדיבות המצולמים

השיחות של המשלחת הישראלית בקהיר לא הביאו לפריצת דרך וציינו כי המו"מ תקוע והעסקה הרחוקה - כך אמרו הערב (שבת) שני בכירים ישראלים, עם שובה של המשלחת לארץ.

כזכור, מוקדם יותר היום הגיעה המשלחת לבירת מצרים - ובה נמנו ראש המוסד דדי ברנע, ראש שב"כ רונן בר ומתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן.

יציאת המשלחת לקהיר היא תוצאה של לחץ אמריקני כבד על ישראל ועל מצרים בימים האחרונים להמשיך במו"מ על עסקת החטופים, ועל סוגיות ביטחוניות שקשורות אליו כמו ציר פילדלפי, חרף חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הניה, כך אמרו המקורות.

יועצו הבכיר של הנשיא ביידן ברט מקגרק קיים שיחות בקהיר ביום חמישי עם ראש המודיעין המצרי ובכירים נוספים ושכנע אותם לקיים את הפגישה. במקביל מקגרק ביקש מראש שב"כ וראש המוסד לבוא לקהיר חרף סירובו של חמאס לתנאים החדשים שהציב נתניהו לעסקת החטופים.

רונן בר ראש השב"כ, דדי ברנע ראש המוסד, אירוע הפרידה של המשטרה מהמפכ"ל שבתאי, 14 ביולי 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
רונן בר ראש השב"כ, דדי ברנע ראש המוסד, אירוע הפרידה של המשטרה מהמפכ"ל שבתאי, 14 ביולי 2024/פלאש 90, חיים גולדברג
משפחות החטופים רגע לפני ההצהרה לעיתונות. שער בגין.3 באוגוסט 2024. עודד אנגל Oded Engel, אתר רשמי
משפחות החטופים רגע לפני ההצהרה לעיתונות. שער בגין.3 באוגוסט 2024/אתר רשמי, עודד אנגל Oded Engel

ראש מפקדת החטופים בצה"ל האלוף ניצן אלון לא הצטרף לנסיעת ראש המוסד וראש שב"כ. מקור שמעורה בפרטים אמר כי הסיבה לכך היא שבשל עמדת נתניהו השיחות לא יכולות להביא להתקדמות אמיתית.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר לאחר חזרת המשלחת: "ראש הממשלה ממשיך לעכב את העסקה להשבת החטופים, רק מסיבות פוליטיות. על ראשי מערכת הביטחון לצאת ולומר לציבור את האמת - אם ממשלת ישראל ויתרה על החטופים, שתהיה ישרה עם המשפחות ותפסיק לשחק משחקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully