וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ובריטניה קוראות לאזרחיהן שנותרו בלבנון לעזוב בהקדם האפשרי

עודכן לאחרונה: 3.8.2024 / 17:58

הקריאה החריגה של שתי המדינות נעשתה בצל ההסלמה בין חיזבאללה לישראל והחלטתן של חברות תעופה זרות רבות לבטל את טיסותיהן לאזור. השבוע, שרי ממשלת ישראל קיבלו מכשירי טלפונים לוויניים, כחלק מההיערכות הישראלית להסלמה בעקבות חיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה השבוע

תקיפות תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון/דובר צה"ל

ארצות הברית ובריטניה קוראות לאזרחיהן שעוד נותרו בלבנון לעזוב אותה בהקדם האפשרי, בצל ההסלמה בין חיזבאללה לישראל והחלטתן של חברות תעופה זרות רבות לבטל את טיסותיהן לאזור.

שלשום, שרי ממשלה קיבלו מכשירי טלפונים לוויניים, כחלק מההיערכות הישראלית להסלמה בעקבות חיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר בשלישי האחרון. כמו כן, גם חברי ממשלה שאינם חברי הקבינט המדיני בטחוני קיבלו את המכשירים. המטרה היא לוודא שיהיה אפשר לעבוד גם בתרחיש של קריסת הרשת הסלולרית או תרחישי עלטה אחרים.

בתוך כך, דיווח בערוץ אל-ערביה הסעודי מוסר כי חיזבאללה מפנה מפקדות ממעוזו בדאחייה של ביירות ומעביר משם ציוד צבאי, בעקבות המתיחות והכוננות להגיב על חיסול המפקד הצבאי של הארגון.

הרס בדרום לבנון 11 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הרס בדרום לבנון 11 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שוכר היה רמטכ"ל הזרוע הצבאית של חיזבאללה ונחשב לשני בחשיבותו בארגון הטרור. הוא גדל תחת עימאד מורנייה, רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר שחוסל על ידי ארה"ב והמוסד. שוכר הוא גם יועץ קרוב של מזכ"ל הארגון נסראללה, מפקד פרויקט דיוק הטילים השאפתני של חיזבאללה, ומכהן כחבר בגוף הבכיר של הארגון - מועצת הג'יהאד. מעבר לפעולות טרור שהכווין נגד ישראלים, שוכר גם מבוקש בארה"ב על רצח 241 לוחמי מארינס. מחלקת המדינה האמריקנית מציעה חמישה מיליוני דולר למוסר מידע שיסייע להעמידו לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully