וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרון הוא בסדר ונתמוך בו, אבל ביבי הוא המנהיג האמיתי"

8.1.2001 / 17:32

מערכת בחירות בלי שוק מחנה יהודה, היא לא מערכת בחירות; שרון פילס דרכו בין הדוכנים "חמוש" בראש העיר; בעלי הדוכנים אהדו אבל חיכו לביבי; שאלות לא התקבלו בברכה

מאת לירון מרוז

"גבירותי ורבותי קבלו את ראש הממשלה הבא, את מר אריאל שרון", זהו המשפט שחזר היום פעמים רבות בסיורו של יו"ר הליכוד ומועמד המפלגה לראשות הממשלה בירושלים. המשפט הזה מן הסתם ישמע בכל מקום אליו יגיע שרון בחודש הקרוב, לפחות כל עוד הוא מוביל בסקרים בפער כה גדול על יריבו, ראש הממשלה אהוד ברק.

בשעות הצהריים המוקדמות, בכניסה למפגש עם נערים ונערות אמריקאים, נשמע שרון תקיף למדי. כשנשאל על הרעיון החדש של קלינטון, המצדד בחלוקת ירושלים ומתנגד לזכות השיבה, ענה (כהרגלו בימים אלו), כי למעשה התוכנית היא של ברק ונועדה לכבול את ידי הממשלה הבאה. "ראש הממשלה סיכן מאוד את מדינת ישראל, למטרת הבחירות", הוא הוסיף ולא פירט.

לאחר מכן הגיע שרון לשוק מחנה יהודה, מקום שכל מועמד לראשות הממשלה ובוודאי מהליכוד צריך לבקר בו בתקופת מערכת הבחירות כשהוא "חמוש" בראש העיר, אהוד אולמרט, וח"כ יהושע מצא. שרון נתקל כצפוי בגילויי אהדה ואהבה.

נער עם מגפון ניסה לשלהב את ההמונים בקריאות "ישראל צריכה מנהיג" ו"רק שרון יביא שלום". אולם בתוך כל ההמולה לא קשה היה להבחין באכזבה מסוימת ממועמד הימין הנוכחי ובעיקר בכמיהה למישהו אחר. "שרון הוא בסדר ונתמוך בו אבל ביבי הוא המנהיג האמיתי שישראל צריכה ושיכול להביא ביטחון", אמרו בעלי דוכנים בשוק לאחר ששרון ופמלייתו עזבו. בעל דוכן אחר דווקא חשב ששרון הוא המועמד המתאים, אבל לא בטוח שיו"ר הליכוד ישמח לשמוע מאיזו סיבה. "שרון הוא הכי טוב כי הוא יהיה המנהיג הטוב ביותר במלחמה שתהיה", אמר.

"שאלות רק בשבעה בפברואר"

בכנס של ראשי ומקורבי הליכוד בירושלים, שהתקיים לאחר הסיור במלון "הר ציון", נשא שרון דברים וחזר על עיקרי משנתו הכוללים את ירושלים מאוחדת, שמירת האינטרסים החיוניים של המדינה והתנגדות נחרצת לזכות השיבה של הפלסטינים.

הוא גם התייחס להתקפות מצד מתנגדיו, על כך שהוא נמנע מלפרש את תוכניתו המדינית ואמר: "למדתי משגיאותיו של ברק. שאתה אומר וקובע, מרגע זה מה שאמרת משמש קו התחלה למו"מ בעתיד".

בפגישה עם פעילים ממפלגת "ישראל ביתנו", שנערכה מיד לאחר מכן בחדר סמוך חזר שרון על אותם הדברים תוך שהוא מדגיש את עברו הצבאי. "שרתתי שנים רבות בצבא וטיפלתי בבעיות ביטחון מורכבות ומסובכות וידעתי לתת להן פיתרון", התפאר שרון. עם זאת, גם כאן הוא נמנע מלפרט את הדרכים לכך. בסוף דבריו ביקש אחד מהנוכחים לשאול שאלה. "בלי שאלות", יצא מיד להגנתו של שרון יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, "שאלות רק בשבעה בפברואר", הוא קבע.

כתבתנו תולי שרגאי מוסיפה:

מישראל ביתנו נמסר לאחר הפגישה כי המועמד לראשות הממשלה, אריאל שרון "הצהיר היום בכנס עולים שאירגנה המפלגה שיהיה ייצוג בממשלתו לשתי מפלגות העולים ולא רק לאחת".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully