וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת ישראלית בכירה הגיעה למצרים לפגישות בנושא עסקת חטופים

עודכן לאחרונה: 3.8.2024 / 17:48

בין משתתפי המשלחת ראש המוסד ברנע וראש השב"כ בר. במהלך שהותה במצרים, צפויה המשלחת להיפגש עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, כמו גם עם בכירים בצבא מצרים. המשלחת תדון גם בנושא ההסדרים הביטחוניים בציר פילדלפי ובמעבר רפיח

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו עם נציגי משפחות החטופים, ארה"ב, 23 ביולי 2024/דוברות רה"מ

משלחת ישראלית בכירה בהשתתפות ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ומתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן הגיעה היום (שבת) למצרים. כך, לפי שני מקורות שמעורים בנושא.

עינב צנגאוקר יחד עם פעילים למען עסקה חסמו את איילון דרום מתחת לגשר יהודית עם הכיתוב על הכביש ״300״, 1 באוגוסט 2024. באדיבות המצולמים
הפגנת משפחות החטופים/באדיבות המצולמים

למה זה חשוב

המקורות ציינו כי המשלחת מקיימת פגישות עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ועם בכירים בצבא מצרים בנושא העסקה לשחרור החטופים ובנושא ההסדרים הביטחוניים בציר פילדלפי בגבול בין מצרים לעזה ובמעבר רפיח.

קטאר שבשטחה נקבר ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה לא לוקחת חלק בסבב השיחות בקהיר בשל הרגישות המדינית.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
רונן בר ראש השב"כ, דדי ברנע ראש המוסד, אירוע הפרידה של המשטרה מהמפכ"ל שבתאי, 14 ביולי 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
קטאר לא לוקחת חלק בסבב השיחות בקהיר בשל הרגישות המדינית. רונן בר ודוד ברנע/פלאש 90, חיים גולדברג

מאחורי הקלעים

  • יציאת המשלחת לקהיר היא תוצאה של לחץ אמריקני כבד על ישראל ועל מצרים בימים האחרונים להמשיך במו"מ על עסקת החטופים, ועל סוגיות ביטחוניות שקשורות אליו כמו ציר פילדלפי, חרף חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הניה, כך אמרו המקורות.
  • יועצו הבכיר של הנשיא ביידן ברט מקגרק קיים שיחות בקהיר ביום חמישי עם ראש המודיעין המצרי ובכירים נוספים ושכנע אותם לקיים את הפגישה. במקביל מקגרק ביקש מראש שב"כ וראש המוסד לבוא לקהיר חרף סירובו של חמאס לתנאים החדשים שהציב נתניהו לעסקת החטופים.
  • ראש מפקדת החטופים בצה"ל האלוף ניצן אלון לא הצטרף לנסיעת ראש המוסד וראש שב"כ. מקור שמעורה בפרטים אמר כי הסיבה לכך היא שבשל עמדת נתניהו השיחות לא יכולות להביא להתקדמות אמיתית.
  • ביום שישי בערב, פורסם בחדשות 12 כי ראש הממשלה נתניהו קיים שיחת צעקות ביום רביעי עם ראש השב"כ, ראש המוסד והאלוף ניצן אלון והאשים אותם כי הם "רופסים" ו"עובדים עבור סינוואר".
  • בתגובה לידיעה מיהרה לשכת ראש הממשלה לפרסם בטופן שגוי כי משלחת ישראלית תצא לקהיר במוצאי שבת או היום ראשון.
  • ראש המוסד וראש השב"כ היו אמורים לטוס למצרים כבר ביום חמישי, אבל העקבות חיסולו של איסמעיל הנייה יום קודם לכן העדיפו גם בצד המצרי וגם בצד הישראלי לדחות את הנסיעה עד אחרי הלווייתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס בקטאר, כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא.
פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
יציאה למשלחת כתוצאה של לחץ אמריקני כבד. הנשיא ביידן וראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

שלשום, הנשיא ביידן קיים שיחת טלפון "קשה" עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודרש ממנו להימנע מהסלמה נוספת של המתיחות באזור ובמקום זאת להתקדם לעבר עסקה לשחרור חטופים והפסקת אש בעזה, כך אמרו שני בכירים אמריקנים.

בכירים אמריקנים אמרו שביידן התקשר לנתניהו גם כדי לדון בהכנות הצבאיות המשותפות של ארה"ב וישראל לפעולות אפשריות מצד איראן וחיזבאללה, אבל גם כדי להבהיר לנתניהו שהוא לא מרוצה מהכיוון אליו הלך בשבוע האחרון.

בכיר אמריקני אמר שביידן אמר לנתניהו שרק בשבוע שעבר הם דיברו בחדר הסגלגל על התקדמות לעסקת חטופים, אבל במקום זאת נתניהו החליט להורות על חיסולו של איסמאעיל הניה בטהראן. ביידן אמר לנתניהו שארה"ב תעזור לישראל להביס מתקפה איראנית, אך לאחר מכן הוא דורש שלא תהיה הסלמה נוספת מהצד הישראלי ושנתניהו יתקדם מייד לעסקת חטופים, אמר הבכיר האמריקני.

הבכיר האמריקני הוסיף כי ביידן גם הזהיר את נתניהו שאם הוא יסלים שוב את המצב מיוזמתו, ארה"ב לא תבוא לחלץ אותו פעם נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully