וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבלים ירו על כוח צה"ל, וחוסלו על ידי כטב"ם | תיעוד

עודכן לאחרונה: 3.8.2024 / 15:26

על פי דיווחים, בתקיפת הכטב"ם הראשונה בטול כרם חוסל בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בעיר, שייח היית'ם בלידי, יחד עם ארבע נוספים. כמה שעות לאחר מכן, לוחמי דובדבן הכווינו כלי טיס של חיל האוויר לתקוף חוליית מחבלים שירתה עליהם. על פי דיווחים שניים חוסלו בתקיפה

חיסול מחבלים סמוך לטול כרם/דובר צה"ל

דובר צה"ל דיווח הבוקר (שבת) כי כלי טיס של חיל האוויר תקף רכב ובו חוליית מחבלים סמוך לטול כרם שבחטיבת מנשה. בתקשורת הפלסטינית דווח כי בתקיפה נהרג בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בעיר, שייח היית'ם בלידי. בהמשך דווח כי ארבעה נוספים חוסלו בתקיפה.

"חמישה הרוגים זוהו", סיפר מנהל בית החולים הממשלתי תאבת בטול כרם, ד"ר אמין חאדר לטלוויזיה הפלסטינית. "היית'ם נור אלדין היית'ם נור אלדין בלידי, בן 25 ממחנה טול כרם, וארבעה הרוגים נוספים ששרידיהם מפוחמים, הועברו לבית החולים הממשלתי תאבת לאחר שנפגעו על ידי טיל ממזל"ט ליד העיירה זיתא מצפון לטול כרם".

שעות קלות לאחר מכן, כטב"ם של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים חמושים בטול כרם. בעת פעילות יחידת דובדבן במרחב, כמה מחבלים ירו לעברם ואז נמלטו. הלוחמים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף את המחבלים. על פי דיווחים בתקשורת הערבית, שני מחבלים חוסלו בתקיפה בעוד הבצע של דובדבן במקום נמשך.

"אירוע של כמה שעות ששופך אור מה שב"כ וצה"ל עושים באיו"ש כנגד הכוונה של חמאס, הציר השיעי וכלל הארגונים לייצר זירה נוספת", מסר גורם ביטחוני בנושא. "שילוב של מודיעין איכותי משב"כ, שיתוף פעולה הדוק עם פיקוד מרכז וחיל אוויר פגע משמעותית הבוקר בדמויות מרכזיות בגדוד טול כרם". על פי הפלסטיניפ, תשעה חוסלו בסך הכל בשתי התקיפות.

אמצעי לחימה ודגל הג'יהאד האיסלאמי שנתפסו על מחבלים שחוסלו בטול כרם. דובר צה"ל
אמצעי לחימה ודגל הג'יהאד האיסלאמי שנתפסו על מחבלים שחוסלו בטול כרם/דובר צה"ל
זירת פיצוץ רכב בטול כרם. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת פיצוץ רכב בטול כרם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפני כשבועיים, כוחות הביטחון חיסלו את נמר חמידה, מחבל חמאס שב-2003 היה מעורב בפיגוע בו נהרגו שלושה חיילים. חמידה חוסל לצד 20 מחבלים נוספים מגדוד שאטי, הוא שימש בשנים האחרונות כחבר בוועדת רמאללה של "מטה הגדה", והיה מעורב בביצוע פיגוע הירי בעין יברוד באוקטובר 2003 במהלכו נהרגו שלושה לוחמי צה"ל, סמל אלעד פולק, סמל רועי יעקב סולומון וסמל ראשון ארז עידן.

בתקיפה בה חוסל חמידה, חוסל גם מחבל עז אלדין עכילה, מחבל בכיר בארגון הטרור שהאדא אל אקצא שקידם פעולות טרור נגד חיילי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully