וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: קמלה האריס זכתה במועמדות הדמוקרטית לנשיאות

עודכן לאחרונה: 2.8.2024 / 21:04

יו"ר הוועידה הלאומית הדמוקרטית ג'יימי הריסון הודיע שבהצבעה וירטואלית שמקיימת המפלגה הבטיחה לעצמה סגנית הנשיא האריס את מספר הצירים הדרוש כדי להתמנות כנציגת המפלגה לנשיאות. גם סקרים שהתפרסמו לאחרונה מראים עלייה בפופולריות של האריס

קויק: קמלה האריס נכנסת בטראמפ/רויטרס

יו"ר הוועידה הלאומית של המפלגה הדמוקרטית ג'יימי הריסון הודיע הערב (שישי) שסגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס חצתה את הסף הדרוש להתמנות למועמדות לנשיאות מטעם המפלגה, מבחינת מספר הצירים התומכים בה. האריס זכתה לתמיכת הצירים בהצבעה מקוונת, שעדיין לא הסתיימה ותימשך עד יום שני.

בהודעה שפרסם הריסון נאמר: "אני גאה לאשר שסגנית הנשיא האריס זכתה ביותר מרוב הקולות של צירי הוועידה, ותהיה הנציגה של המפלגה הדמוקרטית, לאחר סיום ההצבעה ב-5 באוגוסט".

האריס זוכה מאז הודעתו של הנשיא ביידן על פרישתו מהמרוץ לתנופה הולכת וגדלה של פופולריות בתוך המפלגה, וגם בסקרים האחרונים מסתמנת מגמה של עלייה אל מול דונלד טראמפ. היום התפרסם בארצות הברית סקר חדש של מכון רסמוסן, שבו האריס מובילה ב-5% על טראמפ. מדובר בהתהפכות של המגמה, לאחר שבסקר קודם של המכון, שהתפרסם לפני כשמונה ימים, הוביל טראמפ על האריס בשבעה אחוזים.

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס באירוע ביוסטון, 31 ביולי 2024. רויטרס
סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס באירוע ביוסטון, 31 ביולי 2024/רויטרס

בתחילת השבוע מסרו מנהלי קמפיין של האריס שהיא אספה לא פחות מ-200 מיליון דולר מאז שהכריזה על כניסתה למרוץ בשבוע שעבר. לפי הקמפיין, הסכום האדיר נאסף ברובו - 66% - מאנשים שתרמו לראשונה במערכת הבחירות הזו - ואחרי שהנשיא ג'ו ביידן הודיע על פרישתו ועל תמיכתו בהאריס בראשון שעבר.

בנוסף לכך, יותר מ-170 אלף איש נרשמו להתנדב בקמפיין של האריס. "המומנטום וההתלהבות מסגנית הנשיאה האריס הם אמיתיים, וכך גם העקרונות של המרוץ הזה - הבחירות האלו יהיו צמודות מאוד ויוכרעו בידי מספר קטן של בוחרים בכמה מדינות בודדות", כתב מנהל התקשורת של הקמפיין, מייקל טיילר, במזכר.

באירוע שקיימה האריס לפני שבוע במסצ'וסטס, היא הצליחה לאסוף 1.4 מיליון דולר בתרומות - הרבה מעבר להערכה המקורית של 400 אלף דולר. האירוע תוכנן במקור עבור ביידן, בטרם פינה את מקומו לסגניתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully