וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להסתה בהר הבית: "איסמעיל הנייה שהיד, נבקש בשבילו את גן עדן"

עודכן לאחרונה: 2.8.2024 / 18:16

המשטרה פתחה בחקירת מקרה בו, כך על פי החשד, השייח עכרמה סברי, דרשן באל אקצא, את ראש הלשכה המדינית של חמאס. לאחר דרשתו נשמעו קריאות על ההר "ברוח ודם נפדה את השהיד". בעוד שהמשטרה עצרה את סברי לחקירה, שר הפנים משה ארבל פנה ליועמ"שית בכוונה לשלול את תושבותו

חשד להסתה בהר הבית/סעיף 27

חשד להסתה בהר הבית: "מספידים את השהיד, נבקש בשבילו את גן העדן" - כך הספיד היום (שישי) השייח עכרמה סברי, דרשן באל אקצא, את ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה.

"כאן במסגד אל אקצא אנחנו מספידים את השהיד איסמעיל הנייה ונבקש בשבילו רחמים וגן עדן", המשיך סברי. לאחר מכן נשמעות קריאות על ההר "ברוח ודם נפדה את השהיד".

לאחר דברי השבח להניה, הגיבו המתפללים בקריאות אללה אכבר. בהמשך נערך ברחבת המסגדים של הר הבית תפילה פרידה מהניה (תפילת הנפקד).

המשטרה החלה בבדיקת המקרה. נגד סברי הוגש באחרונה כתב אישום בגין הסתה.

מסגד אל אקצא ביום שלאחר ההתפרעויות והעימותים, 5 באפריל 2023. רויטרס
מסגד אל אקצא ביום שלאחר ההתפרעויות והעימותים, 5 באפריל 2023/רויטרס

בעקבות הדברים, שר הפנים משה ארבל פנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, והכריז כי בכוונתו לשלול את רישיון תושבות הקבע של סברי. "סברי מחזיק ברישיון לישיבת קבע במדינת ישראל, דבר אשר לא מונע ממנו במשך שנים ארוכות להסית נגד המדינה, לעודד אנטישמיות וטרור ולבצע עבירות ביטחוניות חמורות", כתב.

"בין היתר, פרסם סברי במשך השנים ספרות אנטישמית; משמש כבכיר בארגון המעביר תרומות לחמאס; תמך בפיגועי התאבדות נגד ישראלים ושיבח "שהידים", מחבלים שרצחו ישראלים. בגין מעשיו, הוציאה המדינה מספר פעמים צווי איסור יציאה מהארץ נגד סברי וכניסתו למדינות שונות נאסרה. בנוסף, השנה הגישה המדינה כתב אישום נגד סברי בגין עבירות של הסתה לטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully