וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוהל נעצר באירלנד כשערך טקס ברית מילה: "פעם ראשונה מאז השואה"

עודכן לאחרונה: 2.8.2024 / 11:27

המוהל, יהונתן אברהם, פועל כחוק באנגליה והגיע לאירלנד לערוך את הטקס - אך נעצר בפשיטה של משטרת דבלין. יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה פועל לשחרורו אל מול השלטונות, ואף פנה בנושא לנשיא הרצוג - שסבו יצחק הלוי הרצוג כיהן כרב הראשי של אירלנד

מוהל שערך טקס ברית מילה באירלנד נעצר השבוע בדבלין בגין המעשה. יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, פנה הלילה (שישי) במכתב בהול לנשיא אירלנד מייקל היגינס, ראש הממשלה סיימון האריס וליו"ר הפרלמנט האירי שין או פירגייל, בדרישה לשחרור לאלתר של המוהל.

המוהל המוסמך, הרב יהונתן אברהם, בן ה-47, אב ל-10 ילדים, הפועל כחוק באנגליה, הגיע לאירלנד השכנה, על מנת לערוך את טקס ברית המילה ונעצר בפשיטה של משטרת דבלין על הבית שבו התבצע הטקס הדתי.

"זו הפעם הראשונה מאז השואה שמשטר עוצר רב יהודי בגין קיום ברית מילה לבנים. לא מדובר פשע אלא במצווה הנהוגה על ידי הדת היהודית זה יותר מ-3,000 שנה, אומצה בידי דתות אחרות ומוכרת כפרקטיקה גם על ידי ארגון הבריאות העולמי שממליץ על במקרים רבים על קיום ברית מילה של בנים. כשלושים אחוז מהגברים בעולם - ולא רק יהודים - מהולים וחיים חיים בריאים'', אמר הרב מרגולין.

ברית מילה. רויטרס
טקס ברית מילה. אילוסטרציה/רויטרס

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה ציין כי המעצר מעביר מסר אנטישמי ברור לפיו אין ליהודים מקום באירלנד ודורש לשחרר את המוהל עוד לפני כניסת השבת. הרב מרגולין הדגיש כי המעצר פוגע לא רק בחופש הדת אלא אף משפיל הורים יהודים וקובע כאילו אינם באמת דואגים לילדיהם. "כל אותם הורים שמלים את ילדיהם, עברו בעצמם את אותו הליך וכמובן שלא היו עושים זאת אילו זה היה כרוך ב'פגיעה פיזית או נפשית ביילוד", אמר.

הרב מרגולין קרא ליו"ר הפרלמנט האירי שין או פירגייל, שהתארח בתחילת השנה במשלחת איגוד הארגונים היהודיים באירופה לאושוויץ, לפעול לשחרור המוהל לאלתר ולקדם חקיקה שתמנע מעצר שכזה בעתיד. כמו כן פנה הרב מרגולין לנשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, שסבו יצחק הלוי הרצוג כיהן כרב הראשי של אירלנד עוד קודם לכהונתו כרב הראשי של ישראל, לנשיאת הפרלמנט האירופי, רוברטה מצולה ולנשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, בבקשה שיפעלו עוד הבוקר אצל ראשי הממשל האירי לשחרורו המיידי של המוהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully