וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שכונה "היד החשאית" של צה"ל פורש לאחר 33 שנות שירות

עודכן לאחרונה: 2.8.2024 / 16:53

תא"ל אפי דפרין שימש כראש חטיבת תבל האחראית על קשרי החוץ של הצבא, סגן מפקד עוצבת געש, מפקד חטיבה 27 ושלל תפקידים נוספים. הוא נפצע קשה במלחמת לבנון השנייה, השתקם והתקדם בסולם הדרגות. כחלק מפועלו שיחק תפקיד מכריע בליל הכטב"מים מאיראן, וזכה לתשבוחות מהרמטכ"ל

שיגור הטיל האיראני "פאווה 351"/סוכנות הידיעות האיראנית

אחרי 33 שנות שירות בצה"ל, מתוכן חמש שנים בתפקיד הקצין המנהל עבור צה"ל את הקשרים החשאים עם צבאות זרים, תא"ל אפי דפרין פורש. דפרין, שנפצע באורח קשה במלחמת לבנון ה-2 בואדי הסלוקי, השתקם והתקדם באגף אסטרטגיה ואיראן עד למפקד יחידת 'תבל' שאחראית על קשרי החוץ חובקי עולם של צה"ל.

כחלק מתפקידו כראש החטיבה, הוביל משימות קשות עמוסות בפריצות דרך, פתיחת ערוצי תקשורת חדשים עם צבאות זרים, הידוק מערכת היחסים עם צבא ארצות הברית בצמתי קבלת החלטות ורגעים מורכבים במזרח התיכון שאת רובם לא ניתן לפרסם. הוא קיבל שבחים מהרמטכ"ל לשעבר רא"ל אביב כוכבי ומהרמטכ"ל הנוכחי רא"ל הרצי הלוי, פיקד על מערכת היחסים ומעבר מוצלח של צה"ל לאחריות פיקוד 'סנטקום' בצבא ארצות הברית, והוביל סדרת ביקורי בכירים אמריקאים בישראל.

מפקד יחידת תבל תא"ל אפי דפרין. דובר צה"ל
מפקד יחידת תבל תא"ל אפי דפרין/דובר צה"ל

במטכ"ל, שיבחו את פועלו במיוחד בתקופת המערכת שבין המלחמות (מב"ם) ושיאו בליל המתקפה האיראנית על העורף הישראלי שכללה שיגור למעלה מ-400 כטב"מים, טילי שיוט וטילים בליסטים. קדם ללילה המתוח ההוא בו העורף הישראלי עמד בסכנה מוחשית, סדרת תיאומים בין צבאות זרים עליהם היה מופקד יחד עם אגף התכנון בפיקודו של האלוף אייל הראל. כמוכן, לזכותו יאמר, כי ניהל בהצלחה עם אנשי אגף התכנון ומשרד הביטחון את טונות החימושים שהגיעו לישראל באוויר ובים במהלך המלחמה.

תא"ל דפרין הוביל סדרת מפגשים לקראת החתימה על הסכמי אברהם ויצירת הקשר עם מדינות המפרץ שתחילתם במפגשים חשאיים והיסטוריים שנשמרו מתחת לרדאר והפכו לשיח שוטף, לתרגילים, לביקורי בכירים הדדיים ולתוכניות עבודה משותפות שבאו לידי ביטוי ב'ליל הכטב"מים'.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טיל  בליסטי מהמתקפה האיראנית שנמצא בערד.24 באפריל 2024. רויטרס
טיל בליסטי מהמתקפה האיראנית שנמצא בערד.24 באפריל 2024/רויטרס

הוא הוביל גם את נסיקת שיתוף הפעולה עם מדינות אירופה בעקבות מלחמת רוסיה אוקראינה. מדינות אירופה פנו וקיבלו סיוע בתרגילים משותפים, פרויקטים של פיתוח ומחקר ועד לפעילויות מבצעיות משותפות שלא ניתן להרחיב אודותיהן. תחום הדיפלומטיה הצבאית כמעט תמיד נשאר במחשכים, אך בשנים האחרונות לא ניתן לפספס את תרומתו הן לבניין הכוח והן להפעלתו.

בטקס הפרידה שנערך עבורו אמש אמר כי "בימים אלו של מלחמה ישראל הופכת ממדינה קטנה מוקפת אויבים למדינה קטנה מוקפת גם שותפים. אני חותם 33 שנות שירות בצה"ל כלוחם, כמפקד וכדיפלומט צבאי. במהלך שירותי איבדתי חברים ולוחמים, הם ליוו ומלווים אותי בכל צעד ושעל. נפלה בידי זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל בארץ ובעולם, לקדם ולפתח שותפויות ולקחת חלק פעיל בביצור מעמדה וביטחונה של ישראל ו'להוציא דיבת הארץ לטובה' בקרב אומות האזור והעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully