וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן לנתניהו: נשלח עוד כוחות לאזור כד לסייע לישראל להתגונן ממתקפה איראנית

עודכן לאחרונה: 2.8.2024 / 1:14

בשיחת טלפון שערך עם ראש הממשלה נתניהו, הנשיא ביידן הדגיש בפניו את מחויבותו לביטחון ישראל נגד האיומים מצד איראן, חמאס, חיזבאללה והחות'ים, אך מסר "חשוב לפעול להרגעת המתיחות באזור ולבלימת הסלמה". סגנית הנשיא האריס השתתפה גם כן בשיחה, כך על פי הודעת הבית הלבן

"תודה על 50 שנות תמיכה בישראל": הצהרות נתניהו וביידן לקראת הפגישה/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

במהלך שיחת הטלפון שערך הלילה (חמישי) עם ראש הממשלה נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הדגיש כי "חשוב לפעול להרגעת המתיחות באזור ולבלימת הסלמה", כך נמסר מהבית הלבן. עוד נמסר כי הנשיא ביידן הדגיש בפני נתניהו את מחויבותו לביטחון ישראל נגד האיומים מצד איראן, חמאס, חיזבאללה והחות'ים. בהודעת הבית הלבן נמסר כי השניים דנו במאמצים לסייע למאמץ ההגנתי של ישראל נגד מתקפות טילים בליסטיים וכטב"מים, כולל באמצעות שליחת כוחות צבא אמריקנים נוספים לאזור. סגנית הנשיא האריס השתתפה גם כן בשיחה, נמסר בהודעת הבית הלבן.

פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"חשוב לפעול להרגעת המתיחות באזור". פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מוקדם יותר, ממשל ביידן הביע חשש שאיראן הולכת לתקוף את ישראל בימים הקרובים כנקמה על ההתנקשות בראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הניה בטהרן מוקדם יותר השבוע. בממשל ביידן נערכים לסייע לישראל לבלום מתקפה שכזאת - כך אמרו שלושה בכירים אמריקנים.

קהילת המודיעין האמריקנית החלה לקבל אינדיקציות ברורות ביום רביעי שאיראן הולכת להגיב - כך אמר בכיר אמריקני. שני בכירים אמריקנים אמרו שכנראה ייקח לאיראנים ולשלוחיהם כמה ימים לתאם ולהכין מתקפה על ישראל. בכיר אמריקני אחר אמר כי הפנטגון ופיקוד מרכז של צבא ארה"ב נוקטים בהכנות דומות לאלו שלקחו לפני המתקפה האיראנית ב-13 באפריל.

הבכיר האמריקני אמר כי ההיערכות מתבצעת באמצעות כוחות של צבא ארה"ב במפרץ, במזרח הים התיכון ובים האדום."אנחנו מצפים לכמה ימים קשים", אמר הבכיר האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully