וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות ניסו לפרוץ לביתו של רב קהילה שמעודד גיוס לצה"ל

עודכן לאחרונה: 2.8.2024 / 0:18

המפגינים שברו את מצלמות האבטחה, השחיתו רכבים וניסו לפרוץ לביתו של הרב תוך קריאות של "דינו של הרב מוות". תלמידיו של הרב מסרו כי "קיים חשש אמיתי לשלומו של הרב. קוראים לתלמידיו ולכל מי שמתנגד לאלימות להגיע ולהגן על ביתו". השר משה ארבל: "ראויים לכל גינוי"

עשרות חרדים קיצוניים מנסים לפרוץ לביתו של הרב דוד לייבל, מנהיג קהילת חרדים עובדים. 1 באוגוסט 2024/לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

עשרות חרדים קיצונים ניסו הערב (חמישי) לפרוץ לביתו של מנהיג קהילת חרדים עובדים, הרב דוד לייבל, שפועל בחודשים האחרונים לעודד גיוס חרדים שאינם לומדים תורה, ומנהל שיח רצוף עם בכירים בצה"ל. זאת, כדי להקים חטיבה חרדית חדשה. מקורביו של הרב: "בני הבית בפחד גדול, אין שליטה על האירוע".

המפגינים שברו את מצלמות האבטחה, השחיתו רכבים וניסו לפרוץ לביתו של הרב בכוח, תוך קריאות של "דינו של הרב מוות". תלמידיו של הרב מסרו כי "קיים חשש אמיתי לשלומו של הרב הנמצא בביתו בדקות אלו. קוראים לתלמידיו של הרב ולכל מי שמתנגד לאלימות להגיע ולהגן על ביתו של הרב. מצפים ממשטרת ישראל לשלוח כוחות ולהשתלט על האירוע, לפני שנראה מראות קשים".

שר הפנים משה ארבל (ש"ס) התייחס לאירוע: "קומץ הקיצוניים המתבצרים באלימות סביב ביתו של הגאון הרב דוד לייבל שליט"א בבני ברק ראויים לכל גינוי, מחללים שם שמים ואין חלקנו עמהם. זכות המחאה איננה הזכות לאלימות".

עשרות חרדים קיצוניים מנסים לפרוץ לביתו של הרב דוד לייבל, מנהיג קהילת חרדים עובדים. 1 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עשרות חרדים קיצוניים מנסים לפרוץ לביתו של הרב דוד לייבל, מנהיג קהילת חרדים עובדים. 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב ב-X: "שוחחתי עם הרב דוד לייבל שהותקף בשל פעילותו להרחבת מעגל המשרתים בחברה החרדית, וביקשתי לחזק אותו. המפעל של הרב לייבל אותו למדתי להכיר בחודשים האחרונים, מגדיל את האור, מחזק את תורת ישראל ואת עם ישראל. הרב לייבל אמר לי שהוא איתן בדרכו, ושהאלימות לא תסיט אותו ממנה. את הקומץ האלים, שאינו מייצג את החברה החרדית, יש להוקיע, לגנות ולהביא לכך שיתנו את הדין".

ח"כ אלמוג כהן בתגובה לתקיפה בפתח ביתו של הרב לייבל: "התקיפה המבישה של קיצוניים פורעי חוק בפתח ביתו של הרב עד שנשקפה סכנה לחייו וחיי משפחתו. שכל חטאו הוא ניסיון למציאת פתרון בחוק הגיוס, היא מבישה ואמורה להיות תמרור אזהרה אדום למה שהקומץ החולני הזה מסוגל. אני דורש ממשטרת ישראל לנקוט ביד קשה ובאגרוף ברזל נגד הפורעים האנרכיסטים. אני מחזק את הרב לייבל ומקווה שבמהרה נמצא פתרון לחוק הגיוס הכה נחוץ כעת".

‏שר הרווחה יעקב מרגי נתן גם הוא את התייחסותו ומסר: "מי שלא מוחה היום על אלימות כלפי הרב לייבל, יקבל אותה מחר בביתו ובהיכלי התורה בזריקת סטנדרים ספרי לימוד ואלימות פיזית מאותם קיצונים אלימים, ‏ויפה שעה אחת קודם".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה

מוקדם יותר, מפגיני הפלג הירושלמי חסמו את כביש 4 סמוך לבני ברק במחאה נגד גיוס חרדים. המשטרה הגיעה למקום והחלה לפנות את התנועה לדרכים חלופיות, תוך שהמפגינים קוראים "נמות ולא נתגייס" וחוסמים את הכביש.

מפקד תחנת רמת גן-בני ברק הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם נקיטת והפעלת אמצעים. לטענת המשטרה, למרות ההודעה, מפרי הסדר התיישבו על הכביש וניסו לחסום את התנועה. בתום שלוש שעות, המשטרה הצליחה לפתוח את הכביש לתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully