וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגשנו יעד למתקפה רק בגלל שאנחנו יהודים": 155 עולים חדשים מצרפת נחתו בישראל

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 20:33

למעלה מ-1,000 עולים מצרפת הגיעו מאז 7 באוקטובר, וכ-24,000 מעשרות מדינות ברחבי העולם. "אני רוצה שהבן שלי יוכל ללכת ברחוב עם כיפה ללא פחד", אמר יונתן גלוק שעלה עם משפחתו מצרפת. שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: "כל עלייה של יהודים מרגשת את המדינה מחדש"

בווידאו: יו״ר הסוכנות היהודית האלוף במיל. דורון אלמוג ושר העלייה והקליטה אופיר סופר מקבלים בנתב״ג עולים שנחתו מצרפת, 26 באוקטובר 2023/ינאי יחיאל, אקום סטרטג׳יז

בטיסה שנחתה היום (חמישי) מצרפת הגיעו לישראל 155 עולים חדשים - שמצטרפים ליותר מ-1,000 עולים מצרפת שהגיעו לארץ מאז ה-7 באוקטובר. מבין 155 העולים על המטוס, ישנם שבעה תינוקות. העולים החדשים צפויים להשתקע בנתניה, רעננה, חדרה, גבעת שמואל ואשדוד. הטיסה התאפשרה בסיוע הקרן לידידות, משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית.

לפי נתוני משרד העלייה והקליטה, מאז ה-7 באוקטובר עלו ארצה כ-24,000 עולים מעשרות מדינות ברחבי העולם. הנתונים מראים כי מאז פרוץ המלחמה נרשם זינוק של 520% במספר תיקי העלייה שנפתחו בצרפת, ומאז ה-7 באוקטובר נפתחו תיקי עלייה ליותר מ-7,000 נפשות מצרפת, לעומת 1,120 נפשות בתקופה המקבילה בשנה שעברה. אחת הסיבות המרכזיות לעלייה שאותם מציינים העולים מכלל המדינות, נובעת מהרצון לעלות לארץ ולהיות חלק מהסיפור הציוני - דווקא בעת המלחמה.

העולים התקבלו בהתרגשות על ידי שר העלייה והקליטה אופיר סופר, יו"ר ההסתדרות הציונית יעקב חגואל ומנכ"לית הקרן לידידות איילת שילה תמיר.

בסיוע הקרן לידידות, משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, הגיעו לישראל 155 עולים חדשים מצרפת. 1 באוגוסט 2024. הקרן לידידות, אתר רשמי
בסיוע הקרן לידידות, משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, הגיעו לישראל 155 עולים חדשים מצרפת. 1 באוגוסט 2024/אתר רשמי, הקרן לידידות

בין העולים, דולי ויונתן גלוק, שהמתכוונים להשתקע באשדוד עם ילדיהם דוד ורוז, סיפרו על חוויותיהם: "פחדתי שהילדים יצאו עם כיפה בחוץ. בשכונה שלנו זה מאוד מפחיד. יש עלייה באנטישמיות והרבה שלטים שתומכים בפלסטינים. הרגשנו שאנחנו יעד למתקפה רק בגלל שאנחנו יהודים", שיתפה דולי על גילויי האנטישמיות שחוו מאז ה-7 באוקטובר."

יונתן הוסיף: "נסעתי ברכב ומולי נעצר רכב אחר. יצאו ממנו שני אנשים ואיימו עליי בסכינים. רואים שאני יהודי וזה ברור לי שזה היה בגלל זה. אני רוצה שהבן שלי יוכל ללכת ברחוב עם כיפה ללא פחד. אנחנו לא מוגנים בצרפת ולא ניתן לחכות שזוועות ה-7 באוקטובר יקרו גם שם."

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
בסיוע הקרן לידידות, משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, הגיעו לישראל 155 עולים חדשים מצרפת. 1 באוגוסט 2024. הקרן לידידות, אתר רשמי
בסיוע הקרן לידידות, משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, הגיעו לישראל 155 עולים חדשים מצרפת. 1 באוגוסט 2024/אתר רשמי, הקרן לידידות

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: "כל עלייה של יהודים מרגשת את המדינה מחדש, אך העולים שמגיעים דווקא עכשיו ובכלל מאז ה-7 באוקטובר מרגשים במיוחד ונותנים רוח גבית לעם כולו. אנחנו פועלים לעודד עליית יהודים מהעולם כולו ובמקביל פועלים להקל על העולים בכל תחומי החיים החל מסיוע בשכר דירה או רכישה, תעסוקה, לימודים אקדמיים, לימודי עברית ומעטפת קהילתית. אני קורא לציבור בישראל - קבלו אותם הם עולים דווקא עכשיו. תנו לעולים להרגיש חלק מהציבור הישראלי".
 
יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "בזמן שהעולם צופה בהישגים ובחלומות שמתגשמים באולימפיאדה, אנחנו צופים בהגשמת חלומותיהם של יהודים מצרפת שעולים לישראל בתקופה הכי מאתגרת בהיסטוריה של מדינת ישראל. בזמן שחברות תעופה מבטלות טיסות לישראל ואזהרות מסע לישראל ניכרות מכל קצוות העולם, 155 עולים מצרפת עשו את דרכם לישראל, כדי לקבוע את ביתם בארץ. אני מאחל לעולים החדשים שימצאו במסעם החדש בית חם, קהילה תומכת ושפע של הזדמנויות."
 
נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "גם בימים של מלחמה, ישראל היא הבית ליהודים מכל העולם. אנחנו, הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה ממשיכים במאמץ משותף של הבאת העולים גם בעת הזו, על רקע עלייה במגמות אנטישמיות. הגעתם של העולים לישראל היא מהות הציונות והערבות ההדדית הקיימת בעם היהודי. לצד שותפינו, נדאג לקליטתו המיטבית של כל עולה ונסייע במגוון דרכים לשם כך".

מנכ"לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ: "העלייה לישראל היא מרכיב מרכזי בבניית עוצמתה של המדינה ובחיזוק חוסנה. מאז שפרצה המלחמה, עלו ארצה יותר מ 20 אלף עולים מרחבי העולם. כל אחת ואחד מהעולים האלו הם חלק מהסיפור המשותף לכולנו. ההחלטה שלהם לעלות לישראל, דווקא עכשיו, משקפת את השותפות העמוקה והקיומית בין ישראל ליהודי התפוצות. הסוכנות היהודית תמשיך לחזק את הקהילות היהודיות ולסייע לכל יהודי המבקש לעלות ארצה, יחד עם שותפיה בארץ ובעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully