וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: הסדרת הבניהה ביישובים הדרוזיים היא צורך מידי

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 21:07

בביקור תנחומים אצל שיח' מואפק טריף קרא המבקר אנגלמן לראש הממשלה לשים את הסדרת הבנייה ביישובי העדה הדרוזית בראש סדר העדיפויות: "לא רק לקבל החלטות חומש לקידום העדה, אלא גם ליישם אותן ולוודא שהתקציבים מגיעים"

מבקר המדינה בק"ש: גורמי הממשלה לא מטפלים בצרכים של התושבים/משרד מבקר המדינה

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, ערך היום (חמישי) ביקור אצל המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השיח' מוואפק טריף, והביע תנחומים על הרג 12 הילדים במג'דל שמס מרקטה ששיגר חיזבאללה ליישוב.

"אני רוצה להביע תנחומים לשיח' טריף ולכל העדה הדרוזית על הרצח המתועב של 12 ילדים שבסך הכול רצו לשחק כדורגל סמוך לביתם, ולאחל החלמה מהירה לפצועים, אמר המבקר אנגלמן בביקור.

לפני כחודש, המבקר אנגלמן סייר ביישובי הדרוזים ברמת הגולן. השיח' טריף וראשי הרשויות של ירכא, ג'וליס וחורפיש העלו בפניו את עיקרי הבעיות איתם מתמודדים בני העדה הדרוזית במגוון סוגיות, וביניהן היעדר היתרי בנייה, שכן הבנייה מתבצעת על קרקעות פרטיות של התושבים ולא על קרקעות מדינה. המבקר אנגלמן הביע הזדהות עם הטענות שהועלו.

"לצד זאת, למדנו על האתגרים של העדה הדרוזית, הדמים של בניה נושקים בדמים של כל החברה בישראל. בשבת האחרונה ילדים קטנים ספגו מכה קשה ביותר מהגרועים באויבנו. בנוסף צריך לזכור שהעדה מחזקת את כל גבולה הצפוני של מדינת ישראל. המדינה חייבת חוב לעדה וזה צריך לבוא לידי ביטוי בכל התכניות הממשלתיות", הוסיף.

המבקר מתניהו אנגלמן למנהיג הדרוזים השיח' טריף בעת ביקור תנחומים: "הסדרת הבניה ביישובים הדרוזיים היא צורך מידי - נעקוב אחר הנושא ונוודא שהחלטות הממשלה מיושמות"*. ללא קרדיט, אתר רשמי
המבקר מתניהו אנגלמן למנהיג הדרוזים השיח' טריף בעת ביקור תנחומים: "הסדרת הבניה ביישובים הדרוזיים היא צורך מידי - נעקוב אחר הנושא ונוודא שהחלטות הממשלה מיושמות"*/אתר רשמי, ללא קרדיט

לדבריו, "לצד התנחומים על המתים יש חשיבות עצומה לעסוק בחיים. בימים אלה משרדי משלים דוח על התכנון המתארי. הסדרת הבנייה ביישובים הדרוזיים היא צורך מיידי ולא ייעלה על הדעת שהטיפול בכך על ידי משרדי הממשלה יימשך שנים רבות כל כך".

המבקר אנגלמן קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "לשים את הסדרת הבנייה ביישובי העדה הדרוזית בראש סדר העדיפויות. יש חשיבות רבה לא רק לקבל החלטות חומש לקידום העדה אלא גם ליישם אותן ולוודא שהתקציבים מגיעים. יישובי העדה הדרוזית נמצאים בצמידות לגבול, ברמת הגולן. בשל המצב הביטחוני הם חווים פגיעה משמעותית בתיירות, בחקלאות ובענפים רבים נוספים. הממשלה חייבת להקדיש תשומת לב מיוחדת לעדה הדרוזית. אנחנו נעקוב אחר הנושא ונוודא שהחלטות הממשלה מיושמות, ויפה שעה אחת קודם".

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השיח' מוואפק טריף אמר כי "בשם כל העדה אנחנו מודים לך שבאת לנחם את העדה בימים קשים אלה. ניצלנו את ההזדמנות שהגעת אלינו כדי להעלות כמה נושאים שהתייחסת אליהם לטובת העדה ולטובת המדינה ואנחנו מקווים שבממשלה תהיה אוזן קשבת לטובת כולנו ויתקבלו החלטות לטובת הצפון ולטובת היישובים הדרוזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully