וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדירים אותנו": ברוטרי ישראל מוחים על עריכת כנס בינלאומי של הארגון בטורקיה

עודכן לאחרונה: 3.8.2024 / 5:02

כנס הנשיאה בפברואר 2025 אמור להתמקד ב"טיפוח שיחות משמעותיות על קידום שלום". בארגון בישראל אומרים שההחלטה לקיים אותו בטורקיה תתרום לפילוג. רוטרי אינטרנשיונל: "המטרה שלנו היא שתהיה נציגות מישראל באירוע ואנחנו נציע תוכן בעברית, תוך שצעדי בטחון נוספים ננקטים"

רג'פ טאיפ ארדואן מאיים בפלישה לישראל/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ארגון רוטרי העולמי יקיים בחודש פברואר הקרוב ועידה בינלאומית לשלום, אבל חברים ברוטרי ישראל מתוסכלים - הועידה צפויה להתקיים באיסטנבול ומה שהיה יכול להיות יעד נחשק בשנה שעברה, הוא יעד בעייתי לישראלים ב-2025.

בהזמנה לכנס נמסר כי מדובר באירוע "מיוחד וחד-פעמי", אשר ייתמקד "בדרכים לפעול לקידום מטרת השלום ולחקור נושאים חשובים של זמננו, כולל יצירת שלום בר-קיימא וריפוי בעולם מפולג". הכנס בן שלושה הימים כולל נואמים מרכזיים, דיוני פאנל ומפגשים, ונועד "להעלאת תובנות ורעיונות לגבי בניית שלום מקומית וגלובלית; ולטפח שיחות משמעותיות על קידום שלום בתוך הקהילות שלנו ומחוצה לה". במקביל לאירוע ישיק ארגון רוטרי מרכז חדש לקידום השלום שייפתח באוניברסיטת איסטנבול.
בישראל סבורים כי ההחלטה לקיים את האירוע בטורקיה תביא דה פקטו להדרתם של החברים הישראלים והיא תורמת לעוד פילוג, לא ריפויו.

סטפאני אורצ׳יק נשיאת רוטרי אינטרנשיונל. רוטרי אינטרנשיונל, אתר רשמי
סטפאני אורצ׳יק נשיאת רוטרי אינטרנשיונל/אתר רשמי, רוטרי אינטרנשיונל

"למרבה הצער, ובניגוד גמור לשנים האחרונות, בתקופה זו, בשל העוינות כלפי ישראלים בטורקיה, ישראלים רבים חשים לא רצויים ואף לא בטוחים בטורקיה", פרסם חבר רוטרי מיקי לב רון במכתב פתוח לנשיאת רוטרי אינטרנשיונל, סטפאני אורצ'יק, אמריקאית מפנסילבניה, "לכן אנו שואלים מדוע בחרתם במדינה זו לארח את הוועידה, במיוחד לאור העובדה שההתמקדות שלכם בזמן כפי שמרמזת הכותרת היא על שלום. האם אין להתחשב בחברי רוטרי ישראלים?".

הוא הפציר בנשיאת הארגון לשקול מחדש את החלטתה, שאחרת יצטרך הוא, ולהערכתו יצטרכו חברי רוטרי אחרים בישראל, לשקול את חברותם בסניפים המקומיים הישראלים של הארגון הבינלאומי. חברי רוטרי שהביעו כבר תמיכה בעמדתו, כתבו לו כי ססמאות הארגון "ריקות מתוכן" ובציניות הוסיף אחד כי "ועידת השלום הבאה של רוטרי כנראה תתקיים באיראן".

בשיחה עם וואלה, ירון מטר, נגיד רוטרי ישראל, התייחס לסוגיה בנונשלנטיות והביע הסתייגות מפנייה רשמית לארגון. "צריך להכניס דברים לפרופורציות. הבעתי כבר את מחאתי בפני מי שצריך בוועידה שהתקיימה באורלנדו ובו עלה הרעיון לקיים את הועידה הזו בטורקיה".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת תמיכה בפלסטינים באיסטנבול, 28 באוקטובר 2023. רויטרס
עצרת תמיכה בפלסטינים בטורקיה/רויטרס

בתגובה רשמית נמסר מטעם רוטרי ישראל כי "בכל שנה מתקיימים עשרות כנסים וועידות במדינות שונות, בעבר נערכו כנסים וועדות גם בישראל. קיום כנס השלום באיסטנבול תוכנן לפני כשלוש שנים בתקופה שונה לגמר. יש כנסים שאנחנו כישראלים מנועים מלהשתתף מטעמי ביטחון כפי שיש מדינות שלא השתתפו בכנסים שהתקיימו בישראל וכנ"ל במקומות אחרים העולם. לצערנו המצב הגאופוליטי בעולם לא מאפשר לכול חבר רוטרי להשתתף בכול וועדה שיחפוץ. בעקבות המצב הבטחוני הבעייתי איננו ממליצים לחברים ישראלים להשתתף בכנס בטורקיה. אם במהלך הוועידה או בסופה יתקבלו ויפורסמו הערות כלשהן לגבי הסכסוך במזרח התיכון שבדרך כלשהי יפגעו בתדמיתה של ישראל חברי רוטרי בישראל כפטריוטים ישראלים נגנה ונמחה בכל תוקף על כל החלטה כזו. אנחנו מתרכזים בחלק גדול מפעילותינו מאז 7 באוקטובר בסיוע לחיילים ולתושבים שפונו ומובילים מספר מיזמים לטיפול בפגועי נפש וטראומה ונמשיך בכך בכל השנה. בימים אלה אנו מתארגנים לסייע לאחינו הדרוזים בעקבות האסון הכבד שפקד אותם במג'דל שמס".

מישל ונדאם, דובר מטעם רוטרי אינטרנשיונל, מסר לוואלה בתגובה כי "רוטרי מחויבת לאירוע מקבל פנים לכל חברי רוטרי מרחבי העולם, ואנו עושים כל מאמץ להבטיח כי ההשתתפות אפשרית עבור אלה השותפים למחויבותנו לבניית שלום". הוא הוסיף כי "רוטרי אינטרנשיונל משתפת פעולה באופן הדוק עם חברי רוטרי באזור", וכי "אנו אסירי תודה במיוחד לחברי רוטרי הישראלים שסיפקו ייעוץ ותובנות במהלך 18 החודשים האחרונים כדי לעזור לנו לזהות באופן יזום ולמצוא פתרונות לחסמים אפשריים להשתתפות". עוד מסר, "המטרה שלנו היא שתהיה נציגות מישראל באירוע ואנחנו נציע תוכן בעברית. תוך שצעדי בטחון נוספים ננקטים לאירוע, ההחלטה אם להשתתף בכנס תהיה שונה עבור כל אחד מהחברים". לדבריו, "ביטחונם, שלומם והכלתם הם בראש סדר העדיפויות של כל המשתתפים". הוא הדגיש: "רוטרי עוקבת באופן רציף אחר האירועים במזרח התיכון וכיצד הנסיעות והבטחון עשויים להיות מושפעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully