וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיקוד שהפנה לנו עורף

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 23:55

בזמן שמדינה שלמה מחכה לנקמה מאיראן, פיקוד העורף נעדר מהשטח. אף אחד לא מוכן לקחת על עצמו אחריות לעוד כשלון מהדהד, אבל האלטרנטיבה - מתקפה שתחל בשישי בערב כשחלק לא ערוכים בכלל - הרבה יותר גרועה. 10 מיליון אזרחים תוהים: לאן נעלמתם?

בווידאו: פיקוד העורף בהנחייה לתושבים: לאגור מים ומזון למשך 72 שעות/צילום: פיקוד העורף

הלו פיקוד העורף, ערים? יש מישהו בבית? שואלים את זה עשרה מיליון אזרחים שתוהים לאן נעלמתם שוב. בפעם האחרונה ששמענו מכם היתה בליל הכתב"מים האיראני וגם זה היה רק אחרי חצות, כשכלי הטיס העוינים והפצצות של חמינאי, כבר היו בדרך כמה שעות טובות והסיכוי למצוא סופר מרקט פתוח, היה כמו הסיכוי לתפוס את סינוואר במנהרות.

זה לא שהציפיות שלנו מכם, אלה שאמורים לתדרך אותנו לפני אירועים בטחוניים ולשמש אוזן קשבת למצוקות, גבוהות במיוחד. נאמר בלשון המעטה, שלא הצטיינתם במיוחד עד היום. וליל הכטב"מים הוא רק דוגמא אחת ברשימת הכשלונות המהדהדים שצברתם במלחמה, כשהראשון בהם היה בתשעה באוקטובר, כשהזנקתם את הציבור להצטייד במזון יבש, מים, מקלטי רדיו, ערכת עזרה ראשונה, ומזון לתינוקות לפחות ל-72 שעות, והכנסתם את כולנו לטירוף. ואם זה לא הספיק, אחרי 24 שעות, חזרתם בכם מההודעה ההיסטרית ההיא ושברתם את האמון בכם סופית.

הדי פיצוצים ויירוטים מעל הכנסת בעקבות המתקפה האיראנית 14 באפריל 2024. סעיף 27 א', אתר רשמי
ליל הכטב"מים הוא רק דוגמא אחת ברשימת הכשלונות המהדהדים. המתקפה האיראנית על ישראל/אתר רשמי, סעיף 27 א'

לזכותכם נאמר, שהסקת המסקנות היתה מהירה ומילואימניקים מבוגרים נחמדים במדים עם תג היחידה, צצו בכל תכנית רדיו ופאנל בטלוויזיה, הסבירו והרגיעו. ואז - פוף, ביום אחד הם נעלמו, ואיתם הקמפיינים שהסבירו לציבור איך להיערך ורעננו את ההנחיות. מאז תת אלוף דניאל הגרי, הנחמן שי המשודרג העידן החדש, התחיל לעשות את מה שהוא אמור לעשות: לדברר את צה"ל. וזהו.

אם כבר הזכרנו את שי, לא נותר אלא להתרפק על זכרונות מלחמת המפרץ, כשהרשתות החברתיות היו בחיתוליהן ממש, ולא היה את הטלגרם והפייסבוק, שמפיצים פייק ניוז ושולחים אנשים למחוזות הזיות על הגרוע מכל, כי אין קונטרת מידע ממסדי.

שי היה נוכח בחיינו כל התקופה, ליווה אותנו למרחבים המוגנים, הסביר שלא צריך להזריק אטרופין גם אם נכנסים להתקף חרדה, שימש סוג של דמות אבהית שכולנו יכולנו להישען עליה. דמויות הוריות לא אמורות להופיע ולהיעלם סתם כך, גם אם מדובר בעם. אף אחד לא היה מפקיר ככה את הילד שלו.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
נחמן שי בהלויתו של מולי שפירא בבית העלמין קרית שאול, 4 בינואר 2024. ראובן קסטרו
המרגיע הלאומי. נחמן שי/ראובן קסטרו

ובואו נדבר רגע על קמפיין ההסברה שצולם כבר באפריל ומשום מה נשאר עמוק בבוידעם. לא חייבים לשחרר את הקטע על תרחיש העלטה, כי אין לו כרגע רלוונטיות, אבל להסתתר מאחורי התירוץ ששידור הקמפיין ילחיץ את הציבור כדי לא לעלות אותו לאוויר לפני חודש? תנו לנו את הקרדיט בבקשה. אנחנו מספיק לחוצים גם ככה, אחרי שני חיסולים טריים ואישור על חיסול רב המחבלים דף שסוף סוף הגיע. לא נתמוטט.

הפוך גוטה. קמפיין שיחזור שוב ושוב על ההנחיות ויזכיר את מספר הטלפון של מסבירי הפיקוד, אליו יוכל להתקשר כל מי שזקוק לעזרה ירגיע. הרי אם היה משודר קמפיין קבוע לאורך כל המלחמה, לא הייתם צריכים להתחבט בדילמה, כמה מלחיצה תהיה העלאת קמפיין דווקא עכשיו. גם הטיעון שכולם מכירים את ההנחיות ולכן לא צריך לחזור עליהן, לא תופס. הנחיות והיערכות מוקדמת אף פעם לא הרגו אף אחד. הן הצילו חיים.

התרעות פיקוד העורף בטלוויזיות. דובר צה"ל
הנחיות והיערכות מוקדמת אף פעם לא הרגו אף אחד, הן הצילו חיים.התרעות פיקוד העורף בטלוויזיות/דובר צה"ל

גורמים בטחוניים ניסו להסביר את היעדרותו של פיקוד העורף מהשטח, בצלקות שהשאירו הפאדיחות הקודמות שעשה. אף אחד שם לא מוכן לקחת על עצמו אחריות לעוד פשיטה לילית על מיים מינרליים, סימילאק וסוללות. אבל האלטרנטיבה, של מתקפה שתחל בשישי בערב, כשחלק מאתנו לא ערוכים בכלל, הרבה יותר גרועה.

ההימנעות המטופשת הזו מ"הפצת תבהלה מיותרת", מייצרת מופעים אבסורדים, כמו זה שהיה אתמול. נשיא המדינה, בוז'י הרצוג, נשא נאום ביום הזיכרון לנופלים באסון הנמר"ה ברפיח, ושילב בתוכו מסרי הסברה: "אני קורא מכן לאזרחי ישראל - לגלות אחריות וערנות ולהשמע להוראות ולהנחיות".

משה דוידוביץ׳. יואב איתיאל
אמר כי פיקוד העורף הפך את ראשי הרשויות לשלוחות שלו. משה דוידוביץ', יו"ר פורום קו העימות/יואב איתיאל

אבל זה לא נגמר שם. אתמול סיפר לי משה דוידוביץ', יו"ר פורום קו העימות, שפיקוד העורף הפך את ראשי הרשויות לשלוחות שלו. הוא העביר להם דף מסרים, וביקש מהם לתווך אותו לתושבים. זה בדיוק מה שחסר לראשי הרשויות בצפון שקוברים מתים, מכבים שריפות ומנהלים קהילות בשלט רחוק, ועכשיו גם צריכים למלא גם את תפקידו של האלוף רפי מילוא ואנשיו, ולהפוך למסבירים לאומיים. במחשבה שניה, אולי בכלל אפשר להעביר את מילוא לתפקיד משמעותי באמת, ולוותר על האופרציה המיותרת שהוא מנהל. בימים מתוחים כל כך, מצופה מפיקוד העורף להיות איתנו על מלא ולא להסתתר בבונקר תקשורתי ולהשתמש בשלוחים שיעשו בשבילו את העבודה. הופקרנו מספיק ב - 300 הימים האחרונים, אנחנו לא זקוקים לעוד הפניית לנו עורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully