וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג משמעותי לקהילת הלהט"ב: אושר המשך ייבוא ביציות מחו"ל

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 11:26

משרד הבריאות יאריך את הנוהל המאפשר לייבא ביציות מופרות בתהליכי פונדקאות בשנה נוספת. מאז פסיקת בג"צ הפונדקאות משנת 2021, זוגות להט"בים יכולים לבצע תהליך בארץ עם פונדקאית ישראלית. חה"כ יוראי להב הרצנו:"הצלחנו למנוע פגיעה בלהט"בים שרוצים להקים משפחה בישראל"

בווידאו: בג"ץ: אין אופק לחקיקה בנושא אימוץ ללהט"ב, בית המשפט לא יכול להתעלם/לע"מ

הישג משמעותי לקהילת הלהט"ב - משרד הבריאות יאריך את הנוהל המאפשר לייבא ביציות מופרות בתהליכי פונדקאות. בשבועות האחרונים התנהלו דיונים מקצועיים בין משרד הבריאות לחה"כ יוראי להב הרצנו והאגודה למען הלהט"ב בנושא הארכת הנוהל המאפשר לזוגות שמנסים להביא ילד לעולם בפונדקאות, לייבא מחו"ל ביציות מופרות, שעומד לפוג מחר, ה-1.8.24.

אמנם ההיתר הוארך לשנה נוספת, אך המאבק להארכתו חוזר על עצמו משנה לשנה, ומותיר פעם אחר פעם הורים מיועדים עם חוסר וודאות לגבי יכולתם להתחיל תהליכי פונדקאות בישראל. לשם כך נוסחה הצעת החוק של ח"כ יוראי להב הרצנו שתבטל את האיסור בחוק על ייבוא ביציות מופרות ותסייע משמעותית בהצלחת הליכי הפונדקאות בישראל.

משרד הבריאות, ירושלים. נתי שוחט, פלאש 90
יאריך את הנוהל המאפשר לייבא ביציות מופרות בתהליכי פונדקאות. משרד הבריאות/פלאש 90, נתי שוחט

מאז פסיקת בג"צ הפונדקאות משנת 2021, זוגות להט"בים יכולים לראשונה ובאופן חוקי לבצע תהליך פונדקאות בארץ עם פונדקאית ישראלית. פסיקה זו הסירה לראשונה את האפליה נגד זוגות להט"ב בפונדקאות. אך מאז כל שנה נלחמים האגודה למען הלהט"ב וחברי הכנסת על הארכת הנוהל לייבוא ביציות מופרות, ולממש בפועל את פסיקת בג"צ שמאפשרת לזוגות להט"בים להקים משפחה כאן בישראל.

חה"כ יוראי להב הרצנו, בשיתוף האגודה למען הלהט"ב ובתמיכת קבוצת הורים מיועדים ונשים פונדקאיות, לקחו על עצמם את המאבק בנושא וכעת משרד המשפטים הודיע כי אישר את הארכת הנוהל, בהתאם להמלצת משרד הבריאות.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ח"כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד. הדס פריש, פלאש 90
"המאבק עוד לא הסתיים". חה"כ יוראי להב הרצנו/פלאש 90, הדס פריש

יו"ר השדולה הגאה בכנסת, חה"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד): "לאחר דיונים ממושכים הצלחנו למנוע פגיעה בלהט"בים שרוצים להקים משפחה בישראל. אני מודה לגורמי המקצוע במשרדי הבריאות והמשפטים על שיתוף הפעולה, אך המאבק עוד לא הסתיים. מדינת ישראל צריכה להפסיק את ההפליה כלפי זוגות להט"בים גם בתחום הזה. השלב הבא הוא לקדם את הצעת החוק שהנחתי על שולחן הכנסת, שתעגן את הרשות לייבא ביציות מופרות באופן קבוע ותאפשר גם ללהט"בים להקים משפחה באמצעות הליך פונדקאות בישראל".

חבר הוועד המנהל של האגודה למען הלהט"ב ומבין הזוגות הראשונים שהביאו ילד בפונדקאות בארץ, נמרוד גורנשטיין: מדובר בסוגיה אותה אנו מלווים זמן רב מול משרד הבריאות, יחד עם קהילת הפונדקאיות בישראל, ומהווה המשך ישיר של יישום פסיקת בג"ץ בנושא אפליית להט"ב בפונדקאות. האגודה תמשיך לנקוט עמדה ברורה בסוגיות שוויון בנגישות להליך תוך שמירה על זכויותיהן ורווחתן של פונדקאיות. אנו מברכים על החלטת משרד הבריאות, שאימץ את עמדתנו ובטוחים כי ימנעו גם בעתיד מפגיעה בהורים מיועדים להטב"ים ופונדקאיות על ידי תמיכה בהצעת החוק להסדרת הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully