וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכוננות למתקפת נקם על החיסולים: צה"ל הטיל עוצר יציאות על לוחמי היחידות הקרביות

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 8:53

צה"ל נערך לאיומים מצד איראן ולבנון על פעולות תגמול בעקבות שני חיסולי הבכירים השבוע. כזכור, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה חוסל אתמול בטהראן, שעות בודדות לאחר ההתנקשות במפקד הצבאי הבכיר של חיזבאללה פואד שוכר בביירות

תיעוד חיסול מחבלים חמושים ברפיח/דובר צה"ל

צה"ל נערך לאיומים מצד איראן ולבנון על פעולות תגמול בעקבות שני חיסולי הבכירים השבוע - ויטיל עוצר יציאות על לוחמי היחידות הקרביות. כזכור, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה חוסל אתמול בטהראן, יום לאחר ההתנקשות במפקד הצבאי הבכיר של חיזבאללה פואד שוכר בביירות.

כזכור חמאס הודיע אתמול כי הנייה חוסל בהפצצה ישראלית בטהראן, שם ביקר כדי להשתתף בטקס ההשבעה של נשיא איראן הנכנס. לפי הודעת משמרות המהפכה שצוטטה בסוכנות הידיעות האיראנית, הבית בו שהה הנייה הותקף. משמרות המהפכה הודיעו כי נפתחה חקירה, ודווח כי גם אחד משומריו של הנייה מת בתקיפה. גופתו של הנייה תועבר מחר לקטאר, שם ייקבר, בתום טקס שייערך לו בטהראן.

מקורות איראניים אמרו לרויטרס כי המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן תחליט על אסטרטגיית התגובה על חיסול הנייה. גורם איראני אומר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני שהנייה חוסל באמצעות טיל ששוגר ממדינה אחרת, ולא מתוך איראן. לדבריו, העובדה שהתגובה נעשתה מחוץ לשטח איראן דורשת תגובה בלתי-נמנעת. קטאר, שבה התגורר הנייה, גינתה את חיסולו ואמרה שזו "הסלמה מסוכנת".

בשלב זה, הוחלט על סגירת המרחב האווירי מקו חדרה וצפונה. גורם צבאי: רשות שדה התעופה הוציאו הנחייה מטעמם בנושא. בפיקוד העורף מקיימים הערכות מצב על רקע הדיווחים. אין בשלב הזה הנחיות מיוחדות לעורף.

אסמאעיל הנייה. רויטרס
אסמאעיל הנייה/רויטרס
פואד שוכר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פואד שוכר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשלישי, שוכר חוסל על ידי צה"ל. הוא היה מפקד חיזבאללה שאחראי על הטבח במג'דל שמס בו נרצחו 12 ילדים ועל אירועי טרור נוספים שהוכוונו נגד אזרחי ישראל, כך על פי הודעת דובר צה"ל. התקיפה בוצעה בפרבר דאחיה הסמוך לביירות, שנחשב למעוז חיזבאללה. לפי דיווחים בלבנון, התקיפה בוצעה על ידי כטב"ם ששיגר שלושה טילים לעבר המבנה. מערך הגנה אווירית, מערך הבקרה של חיל האוויר וטייסות קרב העלו את רמת הכוננות לתרחיש תקיפה של כלי טיס לא מאוישים חמושים בשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף עקב התקיפה. בהצהרה מיוחדת לתקשורת שנשא, אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי כי "פנינו לא למלחמה, אך אנחנו מוכנים אליה היטב". עם זאת, הודה כי אף שמערכות ההגנה האווירית של ישראל טובות מאוד, ההגנה שלהן "לא הרמטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully