וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמינאי הורה על תקיפה ישירה נגד ישראל בעקבות חיסול הנייה

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 23:12

לפי שלושה גורמים איראניים, כך פורסם בניו יורק טיימס, ההחלטה התקבלה בישיבת החירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי שהתכנסה הבוקר. בין היעדים האפשריים, לפי שני גורמים במשמרות המהפכה, הם אתרים צבאיים באזור תל אביב וחיפה, אך לא בריכוזים אזרחיים

קויק: הנייה עם חמינאי באיראן/רויטרס

מנהיגה העליון של איראן חמינאי הורה על תקיפה ישירה נגד ישראל בעקבות חיסול הנייה - כך דווח הערב (רביעי) בניו יורק טיימס מפי גורמים איראניים.

לפי שלושה גורמים איראניים, ההחלטה התקבלה בישיבת החירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי שהתכנסה הבוקר.

אופי התגובה הצפויה אינו ברור, אך אחת האופציות הנשקלות היא שילוב של טילים וכטב"מים - כמו בהתקפה באפריל. הפעם, לפי הדיווח, ייתכן שהמתקפה תתבצע במקביל מאיראן ומיתר החזיתות, בהן לבנון, עיראק ותימן.

בין היעדים האפשריים, לפי שני גורמים במשמרות המהפכה, הם אתרים צבאיים באזור תל אביב וחיפה, אך לא בריכוזים אזרחיים. הגורמים אמרו שחמינאי הורה למפקדי משמרות המהפכה להיערך להתקפה ולהגנה, במקרה שהמלחמה תתרחב ותוביל לתקיפות אמריקניות וישראליות בשטח איראן.

כמו כן, לפי דיווחים באיראן, בתקיפה בביירות שבה נהרג בכיר חיזבאללה נהרג גם יועץ במשמרות המהפכה

חמאס הודיע הבוקר כי ראש הלשכה המדינית איסמעיל הניה חוסל בהפצצה ישראלית בטהראן, שם ביקר כדי להשתתף בטקס ההשבעה של נשיא איראן הנכנס. לפי הודעת משמרות המהפכה שצוטטה בסוכנות הידיעות האיראנית, הבית בו שהה הנייה הותקף. משמרות המהפכה הודיעו כי נפתחה חקירה, ודווח כי גם אחד משומריו של הנייה מת בתקיפה. גופתו של הנייה תועבר מחר לקטאר, שם ייקבר, בתום טקס שייערך לו בטהראן.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס סיום קורס קצינים בטהראן, 10 באוקטובר 2023. רויטרס
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס סיום קורס קצינים בטהראן, 10 באוקטובר 2023/רויטרס

מקורות איראניים אמרו לרויטרס כי המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן תחליט על אסטרטגיית התגובה על חיסול הנייה. גורם איראני אומר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני שהנייה חוסל באמצעות טיל ששוגר ממדינה אחרת, ולא מתוך איראן. לדבריו, העובדה שהתגובה נעשתה מחוץ לשטח איראן דורשת תגובה בלתי-נמנעת. קטאר, שבה התגורר הנייה, גינתה את חיסולו ואמרה שזו "הסלמה מסוכנת".

בשלב זה, הוחלט על סגירת המרחב האווירי מקו חדרה וצפונה. גורם צבאי: רשות שדה התעופה הוציאו הנחייה מטעמם בנושא. בפיקוד העורף מקיימים הערכות מצב על רקע הדיווחים. אין בשלב הזה הנחיות מיוחדות לעורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully