וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אחרי החיסולים: "ימים מאתגרים לפנינו - ישראל תגבה מחיר כבד מאוד על כל תוקפנות"

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 20:47

בהצהרה שמסר ראש הממשלה לתקשורת מבסיס הקריה בתל אביב, התייחס לחיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה בביירות: "אחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר בעולם". עם זאת, נמנע מלהתייחס לחיסול של מנהיג חמאס איסמעיל הניה. "אנחנו במאבק מול ציר הרשע של איראן", אמר

בנמימין נתניהו נואם לאחר החיסולים/לעמ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת ברקע החיסולים בביירות ובטהראן. בהמשך הערב, יערוך התייעצות עם ראשי מערכת הביטחון. בנאומו התייחס נתניהו לחיסול רמטכ"ל חיזבאללה אמש - עליו צה"ל לקח אחריות ולאיומים שנשמעו בעקבותיו. אולם נמנע מלהתייחס לחיסולו של מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה.

"מאז תחילת המלחמה, הבהרתי שאנחנו במאבק מול ציר הרשע של איראן. מלחמת קיום מול טבעת הרשע שאיראן מבקשת להדק סביב צווארנו. בנאום בקונגרס ציינתי שלוש זרועות של ציר זה - חמאס חות'ים וחיזבאללה. בימים האחרונים הנחתנו מכות על כל אחד מהם. לפני שלושה שבועות, על מוחמד דף, לפני שבועיים על החותים ואתמול על רמטכ"ל חיזבאללה, אמר נתניהו

על התקיפה אתמול בביירות אמר: "בתקיפה אתמול חיסלנו את סגנו של נסראללה שהיה אחראי לטבח במג'דל שמס ולרצח אזרחים רבים ולמתקפה בלתי פוסקת על יישובי הצופן במלחמה. אחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר בעולם, שהיה מעורב ברצח 241 חיילים אמריקנים ו-58 חיילים צרפתים והיה גורם מרכזי בקשר בין איראן לחיזבאללה".

בנימין נתניהו. לע"מ, אתר רשמי
בנימין נתניהו/אתר רשמי, לע"מ

"בביקורי במג'דל שמס ראיתי את עומק היגון של המשפחות שעולמם חרב. אמרתי לדרוזים, אחים אנחנו יש בינינו ברית חיים. רצח הילדים החפים מפשע מתווסף לסבל הבלתי פוסק של תושבי הצפון שפונו מבתיהם וספגו פגיעות קשות ועל כך לא נשתוק. נסגור חשבון עם כל מי שפוגע בנו", המשיך נתניהו.

נתניהו פנה לאזרחי ישראל: "ימים מאתגרים לפנינו, מאז התקיפה בביירות נשמעים איומים מכל עבר, נעמוד מול כל איום. ישראל תגבה מחיר כבד מאוד על כל תוקפנות נגדנו. כבר בימים הראשונים של המלחמה אמרתי שהיא תארך זמן ותדרוש מכולנו אורך רוח. כולם מסביב אומרים לי סיים את המלחמה כי מיצינו את מה שאפשר להשיג - אני לא נכנע לקולות האלה. לו היינו נכנעים לא היינו מחסלים את בכירי החאמס ולא היינו משמידים את תשתיות הטרור של חמאס ולא היינו משתלטים על ציר פילדלפי. ולא היינו יוצרים את התנאים שמקדמים אותנו למתווה החטופים".

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נתניהו ביקר במקום האסון במג'דל שמס, 28 ביולי 2024. קובי גדעון /לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו ביקר במקום האסון במג'דל שמס, 28 ביולי 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון /לע"מ

דבריו של נתניהו באים ברקע ההודעה על חיסולו בטהראן של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, במהלך הלילה - וחיסולו של פואד שוכר, מפקד חיזבאללה שאחראי על הטבח במג'דל שמס שבו נרצחו 12 ילדים.

ארגון הטרור חמאס הודיע הבוקר כי הניה חוסל בהפצצה ישראלית בטהראן, שם ביקר כדי להשתתף בטקס ההשבעה של נשיא איראן הנכנס. לפי הודעת משמרות המהפכה שצוטטה בסוכנות הידיעות האיראנית, הבית שבו שהה הנייה הותקף. משמרות המהפכה הודיעו כי נפתחה חקירה, ודווח כי גם אחד משומריו של הנייה מת בתקיפה. גופתו של הנייה תועבר מחר לקטאר, שם ייקבר, בתום טקס שייערך לו בטהראן.

מקורות איראניים אמרו לרויטרס כי המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן תחליט על אסטרטגיית התגובה על חיסול הנייה. גורם איראני אומר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני שהנייה חוסל באמצעות טיל ששוגר ממדינה אחרת, ולא מתוך איראן. אולם לפי דיווחים מאוחרים יותר, הטיל שוגר דווקא ממבנה סמוך. קטאר, שבה התגורר הנייה, גינתה את חיסולו ואמרה שזו "הסלמה מסוכנת".

איסמעיל הנייה בטקס השבעה עם נשיא איראן מסעוד. רויטרס
שעות בודדות לפני שחוסל. איסמעיל הנייה בטקס ההשבעה עם נשיא איראן/רויטרס

שעות קודם לכן, צה"ל חיסל אמש את פואד שוכר, מפקד חיזבאללה שאחראי על הטבח במג'דל שמס ועל אירועי טרור נוספים שהוכוונו נגד אזרחי ישראל, כך על פי הודעת דובר צה"ל. התקיפה, שעליה ישראל לקחה כאמור אחריות, בוצעה בפרבר דאחיה הסמוך לביירות, שנחשב למעוז חיזבאללה.

לפי דיווחים בלבנון, התקיפה בוצעה על ידי כטב"ם ששיגר שלושה טילים לעבר המבנה. מערך הגנה אווירית, מערך הבקרה של חיל האוויר וטייסות קרב העלו את רמת הכוננות לתרחיש תקיפה של כלי טיס לא מאוישים חמושים בשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף עקב התקיפה.

בהצהרה מיוחדת לתקשורת שנשא, אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי כי "פנינו לא למלחמה, אך אנחנו מוכנים אליה היטב". עם זאת, הודה כי אף שמערכות ההגנה האווירית של ישראל טובות מאוד, ההגנה שלהן "לא הרמטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully