וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד אוגדה 98 היוצא: "נכשלנו כולנו בהגנה על תושבי עזה ועל אזרחי מדינת ישראל"

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 19:07

תא"ל דן גולדפוס, המפקד היוצא, אמר את הדברים בטקס חילופי המפקדים בעוצבת האש שנערך בהשתתפות מפקד פיקוד מרכז ומפקד פיקוד הדרום. "מדממים והמומים התעשתנו ויצאנו למלחמה כדי לפרק את חמאס ולהחזיר את החטופים - ומאותו יום אנו נלחמים. נלחמים בעוז" | ישיר

שידור חי: טקס חילופי מפקד עוצבת האש (צילום: דו"צ)

LIVE

טקס חילופי מפקד אוגדה 98 - עוצבת האש נערך בשעה זו (רביעי) במחנה ליפקין שחק שברחובות. הטקס ייערך בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט ומפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן.

מפקד האוגדה היוצא, תא"ל דן גולדפוס, אמר בטקס רב המשתתפים: "אחי גיבורי התהילה, גיבורי המדינה, לפני שנתיים נכנסתי לתפקידי כמפקד האוגדה. בדקנו את יכולות האוגדה במעבר מאפס למאה. עבדנו קשה להכין את האוגדה למלחמה - אבל ב-7 באוקטובר עברנו מאפס למיליון".

על האירועים בשבת שחורה, קבע: "אותה שבת בה החמאס הפתיע אותנו בהתקפה אכזרית וחסרת תקדים על יישובי העוטף. הוא שוחט שורף, אונס, הורג וחוטף אזרחים רבים מבתיהם ביישובים. ללא רחמים וללא הבדלה בין אזרח לחייל. בין ילד למבוגר. ואף חוטף ותוקף תינוק חסר ישע. וסתם אנשים במסיבה שרוצים ליהנות מהחיים. לא נשכח לעולם. זהו יום שבת קשה מנשוא. נכשלנו כולנו. נכשלנו צה"ל להגן על אזרחי מדינת ישראל. נכשלנו להגן על תושבי עוטף עזה".

דן גולדפוס. דובר צה"ל
דן גולדפוס/דובר צה"ל

תא"ל גולדפוס המשיך: "במלחמת חרבות ברזל 182 לוחמים נהרגו תחת פיקודי. סליחה שלא הצלחתי להחזיר את הלוחמים הביתה בשלום. זהו מספר אסטרונומי. למעלה מ-300 לוחמים נפצעו. רובם חזרו ללחימה", אמר.

"אני פוגש אתכם אנשי המפקדות מרותקים למפה ולמסך. לקשר או לתא. אי אפשר שלא להרגיש אצלכם את עוצמת המחויבות. הערבות ההדדית. הנחישות לביצוע המשימה. כולכם ללא יוצא מן הכלל מחויבים. כולכם ללא יוצא מן הכלל יוצרים שלם מבצעי. מכונת מלחמה שמורכבת מפרטים, מאנשים, כולם מחויבים להגן על המדינה, להגן על ערכיה, ערכינו, להגן על צדקת דרכה, דרכינו - כמדינה יהודית ודמוקרטית".

בדבריו, רמז תא"ל גולדפוס על המשבר במדינה: "ערך זה הוא האידאל אשר נשאף לפעול לאורו. אצלנו בקרב זו לא סיסמה. אצלנו בקרב לערך הרעות יש מהות. אצלנו בקרב העמידה במשימה היא ראשונה במעלה. ואצלנו בקרב מקצועיות וטוהר הנשק הם המצפן ששומר עלינו ומאפשר לנו לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully