וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן טקס צבאי: מנהיג סודאן ניצל מניסיון התנקשות על ידי כטב"ם

31.7.2024 / 15:48

חמישה בני אדם נהרגו בהתקפה על בסיס במזרח המדינה, שבו נכח הגנרל אל-בורהאן. כוחות המורדים הכחישו שהם אחראים לניסיון החיסול שלו המנהיג הסודאני, אך הוא הודיע שלא ינהל עמם שיחות שלום. לאחרונה גברו מתקפות הכטב"מים במלחמה ההרסנית, הנמשכת קרוב לשנה וחצי

תיעוד: כטב"ם תקף בסיס בזמן ביקור של מנהיג צבא סודאן/טלגרם

מפקד צבא סודאן, הגנרל עבד אל-פתאח אל-בוהראן, ניצל היום (רביעי) מניסיון התנקשות בעת שסייר בבסיס במזרח המדינה - כך דיווחו כלי תקשורת ועדי ראיה במדינה. ההתקפה, שבוצעה על ידי כלי טיס בלתי-מאויש, צפויה להקשות עוד יותר על המאמצים להביא לסיום המלחמה ההרסנית שפרצה באפריל אשתקד.

לפי הודעת הצבא, ההתקפה התרחשה בטקס סיום בבסיס המרוחק כמאה קילומטרים מפורט סודאן, הבירה בפועל של הצבא שלחופי הים האדום. חמישה בני אדם נהרגו בהתקפה, שהייתה הקרובה ביותר לפורט סודאן מאז פרוץ המלחמה.

בחודשים האחרונים גבר השימוש בכטב"מים במלחמה בין הצבא לבין כוחות ההתערבות המהירה, אלו הכחישו שהיו מעורבים בניסיון החיסול של בורהאן, מנהיגה בפועל של סודאן. הם גם לא קיבלו אחריות על התקפות כטב"מים קודמות.

מנהיג צבא סודאן, גנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן, בסיור בבסיס במזרח המדינה, 31 ביולי 2024. רויטרס
בורהאן במהלך הסיור בבסיס, היום/רויטרס

סודאן חווה כעת את אחד המשברים ההומניטריים הקשים ביותר בעולם, ומיליונים סובלים ממחסור במזון בשל חסימת סיוע הומניטרי מצד שני הצדדים.

רק אתמול אמר שר החוץ של סודאן, המקושר לצבא, על הסכמה על תנאי להזמנת ארצות הברית להשתתף בשיחות שלום בשוויץ באוגוסט. המורדים הגיבו על הודעתו ואמרו שהם מוכנים לשאת ולתת רק עם הצבא, ולא עם גורמים "אסלאמיסטיים" בשירות המדינה.

בתגובה להתקפה, אמר היום אל-בורהאן כי הוא לא ינהל שיחות עם כוחות ההתערבות המהירה והוסיף שהוא "לא מפחד מכטב"מים".

המלחמה פרצה לפני 15 חודשים, בשל מחלוקת בין בורהאן לבין מנהיג המורדים, הגנרל מוחמד דגאלו, סביב המעבר משלטון צבאי לשלטון אזרחי. בעוד שהצבא נתמך על ידי איראן, כוחות ההתערבות המהירה נשענים לפי הדיווחים על סיוע של איחוד האמירויות הערביות. היא מכחישה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully