וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות ביקשה לדחות את ההחלטה על ההכרה בחטופים שנהרגו כחללי צה"ל

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 10:40

בהודעת עדכון מטעם צה"ל באמצעות הפרקליטות, נכתב כי הממצאים של הוועדה שעסקה בנושא טרם נמסרו לרמטכ"ל. העתירה הוגשה על ידי הוריו של אלון שמריז שנורה למוות בשוגג על ידי צה"ל בעת שברח מהשבי. הסנגור הצבאי הראשי בדימוס: "תסכול עמוק מצה"ל בשל עדכון ברגע האחרון"

משפחת שמריז דורשת להכיר בבנה אלון כחלל צה"ל/רוני כנפו

צה"ל היה אמור לעדכן אתמול (שלישי) את בג"ץ בעמדתו לגבי אופן ההכרה וההוקרה של אזרחים וחטופים שהשתתפו בלחימה או בסיטואציות ייחודיות בלחימה. עם זאת, פרקליטות המדינה, שמייצגת את צה"ל בבג"ץ, ביקשה ארכה עד סוף חודש אוגוסט. זאת מהטעם התמוה שהממצאים של הועדה שעסקה בנושא צפויה להיות מוגשים היום בפני הרמטכ"ל, יום אחרי שהפרקליטות וצה"ל היו צריכים לעדכן את בית המשפט.

הנושא הכאוב של הכרה באזרחים וחטופים כחללי צה"ל או בדרך אחרת עלה בעקבות עתירה שהגישו הוריו של אלון שמריז, שנהרג על ידי צה"ל בשוגג בעת ניסה לברוח משבי חמאס. לפי החלטת בג"ץ מאתמול צה"ל יצטרך לעדכן את בית המשפט ב-18.8 מהי עמדתו בנושא.

אלון שמריז. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יוכר כחלל צה"ל: אלון שימריז שנהרג בשוגג על ידי צה"ל בשעה שברח משבי חמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עו"ד רן כהן-רוכברגר הסנגור הצבאי הראשי בדימוס מסר לוואלה: "המשפחה השכולה קיבלה במורת רוח רבה ובתסכול עמוק את עדכון צה"ל "ברגע האחרון". כל גורמי הצבא שבקשר עם המשפחה השכולה, בהם קצינות הנפגעים, מסרו לה שהוועדה השלימה זה מכבר את בחינת עניינו של אלון ז"ל. המשפחה האבלה שעצביה מרוטים לא מצליחה להבין מה הסיבה לבקשת הדחייה הנוספת, מקום שמלכתחילה נקצב זמן רב להשלמת הבחינה. המשפחה מבקשת שלא להשלים עם משיכת הזמן בתואנות שונות, ותוכל להסכים עם אורכה של שבוע בלבד, בהינתן שלא יתבקשו דחיות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully