וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היכה עצורים ביטחוניים כשהיו באזיקים - וצילם": על רקע פרשת שדה תימן, חייל מילואים נאשם בהתעללות

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 18:52

על פי כתב האישום, הנאשם התעלל במחבלים במשך 5 חודשים בעודו מאבטח נסיעות בטחוניות. הנאשם, הפעיל נגדם אלימות קשה, תקף אותם באגרופים, עם קת הנשק המחסניות שברשותו. הוא נהג לצלם ולתעד אותם שהם שכובים, אזוקים ועם כיסוי עיניים

אלימות בין חיילים למפגינים בבית ליד/27א'

התביעה הצבאית הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד חייל במילואים בגין מספר עבירות של התעללות בנסיבות מחמירות והתנהגות שאינה הולמת.

בכתב האישום נטען, כי במספר אירועים במהלך החודשים פברואר עד יוני 2024, בעודו מאבטח נסיעות של עצורים ביטחוניים, הפעיל הנאשם אלימות חמורה כלפי העצורים שהיה אמון על שמירתם.

בחלק מהנסיעות, מבלי שנשקפה סכנה מהעצורים הביטחוניים, ובעוד העצורים אזוקים בידיהם וברגליהם ומכוסי עיניים, הכה אותם הנאשם, בחלק מהפעמים באמצעות אלה ובפעם נוספת באמצעות נשקו האישי. כל אלו עשה הנאשם תוך תיעוד המעשים בסרטוני וידאו. צה"ל פועל וימשיך לפעול מתוך מחויבות עמוקה לשלטון החוק, ועומד בחובותיו לפי כללי המשפט הישראלי והבינלאומי.

חלק מהמפגינים ליד מתקן הכליאה בשדה תימן. יניר יגנה
חלק מהמפגינים ליד מתקן הכליאה בשדה תימן/יניר יגנה

עוד נכתב כי באחת הנסיעות במיניבוס, שבו ישבו 4 עצורים אזוקים ועם כיסוי עיניים, הנאשם הכה אותם בכ-15 מכות אגרוף חזקות והכה את חלקם במחסנית וקת הנשק שלו. הנאשם לא חדל ממעשיו, למרות צעקות הכאב של העצורים, והוא המשיך להכות אותם דקות ארוכות.

הנאשם תיעד את אחד העצורים, במהלך משימת אבטחה, שהוא שכוב באמבולנס על אלונקה, אזוק ומכוסה עיניים. בהמשך הוא תיעד את העצור משמיע קולות, ערום באופן חלקי ואזוק למיטת בית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully