וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה נערך לתקיפה של ישראל: "אנחנו במצב של מוכנות מלאה"

30.7.2024 / 13:01

בכיר בארגון הטרור אמר לאל-ג'זירה שהוא "יגיב לכל תקיפה ישראלית", כשמתקנים חיוניים בחיפה ובגולן וכן בסיס רמת דוד על הכוונת: "יכולים לפגוע בהם באופן קשה ועוצמתי". הוא העריך שלא תהיה כניסה קרקעית, אך הזהיר: "זה יהווה תמריץ עבורנו לדרוך לראשונה בגליל"

תושבי מג'דל שמס לנתניהו: "לך מכאן"/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חיזבאללה מתייחס ברצינות לאיום של ישראל ונערך לו באופן מלא - כך אמר בכיר בארגון לערוץ אל-ג'זירה, לקראת התגובה הצפויה על המתקפה הקטלנית על מג'דל שמס ביום שבת.

הוא הוסיף שהמונח "תגובה קשה ומוגבלת", שאותו מעלה ישראל, אינו תקף לגבי חיזבאללה, שיראה בכל תקיפה מעשה "תוקפנות", ללא קשר להיקפה. הגורם הבכיר טען ששליחים זרים שהגיעו לבנון ביקשו מארגון הטרור השיעי הנתמך על ידי איראן שלא להגיב על התקיפה הצפויה של ישראל, אך בחיזבאללה סירבו.

"אנחנו בהחלט נגיב לכל תקיפה ישראלית", אמר. ארצות הברית, צרפת ומדינות אחרות חוששות שתקיפה ישראלית בלבנון, ובביירות בפרט, תרחיב את המלחמה האזורית ותוביל להתערבות ישירה של איראן.

פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024. Michael Giladi/Flash90, פלאש 90
זירת הטבח במג'דל שמס/פלאש 90, Michael Giladi/Flash90

הוא הזהיר שחיזבאללה יכול להפציץ מתקנים צבאיים בחיפה, בגולן ואת בסיס רמת דוד באופן "קשה ועוצמתי". לדבריו, "הנהגת ההתנגדות תחליט על אופי והיקף התגובה לכל תוקפנות אפשרית".

הבכיר אמר שחיזבאללה לא מעריך שצה"ל יפלוש קרקעית ללבנון, "אבל אנחנו במצב של מוכנות מלאה". הוא הוסיף: "פלישה קרקעית ללבנון תהווה תמריץ לדרוך לראשונה בגליל".

הוא אף תקף את ארצות הברית על כך שגיבתה את הגרסה של ישראל להתקפה הרצחנית על מג'דל שמס, שבה נהרגו 12 ילדים ונערים. לפי צה"ל, רקטת "פלק-1" מתוצרת איראן ששיגר חיזבאללה מדרום לבנון פגעה במגרש כדורגל ביישוב הדרוזי שבגולן. חיזבאללה מכחיש זאת.

אתמול אמר בכיר בחיזבאללה לסוכנות הידיעות אי-פי שהארגון החל לשנע טילים מודיקים כהכנה לקראת מתקפה של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully