וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון במטעי התה: יותר ממאה הרוגים במפולות בוץ בהודו

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 17:30

גשמים עזים שפקדו את מדינת קראלה שבדרום הודו הובילו להתמוטטות של גבעות שתחתיהן נקברו פועלים רבים ובני משפחותיהם שישנו באוהלים מאולתרים. מהנדסים של הצבא הקימו גשר חלופי במקום אחד שהתמוטט והקשה על הגישה למוקד האסון. "הרס שובר לב"

צוותי חירום מחלצים לכודים מאתר מפולת בוץ במדינת קראלה, הודו, 30 ביולי 2024. רויטרס
צווותי חירום במוקד האסון בקראלה, היום/רויטרס

יותר ממאה בני אדם מתו היום (שלישי) במפולות בוץ שסחפו מטעי תה במדינת קראלה שבדרום הודו, בעקבות גשמים כבדים שמוטטו גבעות סמוכות והציפו בתים בנהרות של בוץ, מים וסלעים.

הגבעות קרסו בעקבות גשמים גזים שפקדו את אזור וואיאנד במדינת קראלה, שהיא אחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר בהודו. רוב הקורבנות היו עובדי מטעים ובני משפחותיהם שישנו באוהלים מאולתרים.

לפי הטלוויזיה המקומית, אדם אחד היה תקוע בבוץ בגובה החזה במשך שעות, עד שלבסוף הגיעו אליו צוותי ההצלה. גורמים רשמיים במדינה אמרו שכמעט 350 משפחות חיות במוקד האסון, בעיקר במטעי תה והל, ו-250 אנשים חולצו עד כה. רבים אחרים נעדרים.

"יותר מ-50 גופות נמצאו אך קשה לבסס את הספירה משום חלקי גופות רבים אותרו בנהר", אמר דובר ראש של ראש ממשלת קראלה בשיחת טלפון עם רויטרס, לפני שמניין הקורבנות טיפס ליותר ממאה.

המפולות היום הן האסון החמור ביותר מאז 2018, כששיטפונות כבדים הרגו כמעט 400 בני אדם בהודו.

צוותי חירום מחלצים לכודים מאתר מפולת בוץ במדינת קראלה, הודו, 30 ביולי 2024. רויטרס
קראלה היא אחד היעדים הפופולריים ביותר בקרב תיירים בהודו/רויטרס

הרשויות בקראלה אמרו שמהנדסי הצבא סייעו בבניית גשר חלופי בעקבות קריסת הגשר שקישר את אזור האסון לעיר הקרובה ביותר, צ'ורלמלה. משרד מזג האוויר אמר שירדו היום גשמים כבדים ביותר בצפון קראלה ובמרכזה, כשגשמים נוספים צפויים במהלך היום.

מנהיג האופוזיציה רהול גנדי, שזכה בבחירות האחרונות לפרלמנט בהודו במושב מטעם אזור מוויאנאד, אך התפטר מכיוון שנבחר גם ממעוז משפחתו בצפון, אמר שהוא שוחח עם ראש ממשלת קראלה כדי להבטיח תיאום עם כל הסוכנויות.

"ההרס שמתגלה בוויאנאד הוא שובר לב", כתב ב-X. "הפצרתי בממשלה הפדרלית להעניק את כל התמיכה האפשרית".

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully