וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט לנתניהו: לבחון אם בן גביר מנע את פעולת המשטרה בתגובה לפריצה לבסיסים

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 11:13

במכתב ששיגר לראש הממשלה בעקבות האירועים האלימים מול בסיסי צה"ל, דרש שר הביטחון לפעול "ביד קשה נגד חברי הקואליציה שהשתתפו במהומות". בן גביר השיב: "צריך לבדוק אם ידעת מראש על 7 באוקטובר ולא עדכנת את ראש הממשלה"

אלימות בין חיילים למפגינים בבית ליד/27א'

שר הביטחון, יואב גלנט, פנה הבוקר (שלישי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבחון אם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מנע או עיכב את פעולת המשטרה בתגובה לאירועים האלימים בבסיסי צה"ל אמש, בהם היו שותפים חבריו למפלגה. "אירועי אמש הינם בבחינת פגיעה קשה בביטחון המדינה ובסמכות הממשלה", כתב גלנט במכתב. "האירועים בהם השתתפו שרים וחברי כנסת משרתים את התעמולה העוינת כנגדנו הפועלת להסטת הקשה ותשומת הלב ממעשי הזוועות, אותם ביצע האויב כנגד אזרחי ישראל".

עוד דרש גלנט כי "אני קורא לך לפעול ביד קשה נגד חברי הקואליציה שהשתתפו במהומות", והוסיף ש"חוסר נוכחות המשטרה במשך שעות ארוכות חייב את הפניית כוחות צה"ל לגזרה על חשבון משימות מבצעיות, ואת הרמטכ"ל עצמו להפסיק את כל עיסוקיו החשובים כדי לטפל אישית בפריצה של המון מוסת אל בסיסי צה"ל".

בתגובה שיגר בן גביר מכתב משלו לרה"מ נתניהו ובו כתב בין היתר שצריך לבדוק אם גלנט קיבל עדכונים לפני מתקפת 7 באוקטובר והחליט שלא להוריד כוחות לעוטף עזה ולא עדכן את רה"מ עצמו. עוד הוסיף בן גביר: "נדהמתי לגלות את מכתבו של שר הביטחון גלנט בתקשורת, ה'מבקש לבדוק' האם השר לביטחון לאומי היה מעורב בפעולת המשטרה אמש. מעבר לעובדה כי מדובר בטענה חסרת כל בסיס, שהרי על השר לביטחון לאומי נאסר ע"י בג"ץ להתערב אופרטיבית בהפגנות, וכך הוא מקפיד".

בית ליד : המפגינים פרצו לבניין בית הדין הצבאי. שלומי גבאי, צילום מסך
גלנט דורש לבחון אם בן גביר מנע את פעולת המשטרה במחאות/צילום מסך, שלומי גבאי

שר התקשורת שלמה קרעי (הליכוד) כתב בקבוצת הממשלה נגד המכתב של השר גלנט: "לא ראיתי מכתב כזה משר הבטחון כשבמשך שנה שלמה פירקו ופוררו את הצבא מבפנים בסרבנות ובהבערת הרחובות. שלא לדבר על איפה היה שר הבטחון ב-7 באוקטובר כשהנוחבות פרצו לבסיסי צה"ל". מיד לאחר מכן נסגרה הקבוצה להודעות. מוקדם יותר הבוקר, השר משה ארבל (ש"ס) עזב את הקבוצה בעקבות חילופי דברים עם השר קרעי, שהאשימו בין היתר בהדלפות מתוכה.

יו"ר מפלגת הדמוקרטים, יאיר גולן דרש "לפתוח בחקירה של שירות הביטחון הכללי לגבי מידת המעורבות של צמרת המשטרה, חברי כנסת ושרים בממשלה בניסיון ההפיכה המשטרית שבוצע אתמול". לדבריו, "גורמים בכירים בצה"ל אישרו הבוקר שהמחוז הדרומי במשטרה נמנע מלשלוח תגבור משטרתי לשדה תימן במשך שלוש שעות. מדובר במחדל חמור או במעורבות חתרנית של גורמים בכירים. זו חקירה חיונית שעלולה להוביל ללשכת השר לביטחון לאומי עצמו. לאור מצב החירום בו אנו נמצאים, חיוני לבצע חקירה זו במהירות, ולפרסם ממצאיה תוך ימים ספורים".

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully