וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דוחה את טענות חמאס: ישראל לא שינתה ולא הוסיפה שום תנאי במתווה עסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 20:50

חמאס הודיע כי מהעדכון שקיבל ממצרים וקטאר על הפגישה עם ראש המוסד ברומא אתמול, עולה כי רה"מ מציב תנאים חדשים ונסוג מהצעותיו הקודמות. בלשכת רה"מ טענו כי חמאס הוא שדורש שינויים ומונע הסכם. למרות טענות נתניהו, בהצעה המעודכנת שהעביר בשבת היו תנאים ודרישות חדשות

טראמפ נפגש עם הזוג נתניהו/ברק רביד

לשכת ראש הממשלה דוחה את טענות חמאס כי ראש הממשלה נתניהו מושך זמן בכל הנוגע לעסקת החטופים. "הנהגת חמאס מונעת הסכם", נמסר מלשכת נתניהו.

בלשכת ראש הממשלה טענו כי ישראל לא שינתה ולא הוסיפה שום תנאי במתווה. "להיפך, עד לרגע זה חמאס הוא זה שדרש 29 שינויים ולא נענה למתווה המקורי", נמסר מלשכת נתניהו. למרות הודעת לשכת ראש הממשלה נתניהו הוסיף כמה תנאים חדשים לגבי יישום ההסכם - ובראשם הקמת מנגנון פיקוח בינלאומי שימנע העברת נשק מדרום הרצועה לצפונה ושליטה ישראלית בציר פילדלפי - תנאים שלא הופיעו בנוסח ההצעה הישראלית המקורית.

פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"הנהגת חמאס מונעת הסכם". ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בהודעת חמאס מוקדם יותר היום נאמר כי הם מתרשמים שנתניהו ממשיך באסטרטגיה של סחבת ובריחה מהגעה להסכם. "קיבלנו עידכון מהמתווכות על מה שהתרחש בפגישה עם נציגי ישראל ברומא", נכתב. "ממה שנמסר לנו אנו מתרשמים שנתניהו ממשיך באסטרטגיה של סחבת ובריחה מהגעה להסכם על ידי כך שהוא מציב תנאים חדשים שכוללים נסיגה ממה שהציע בעבר ומהמתווה שהציג הנשיא ביידן ושאושר במועצת הביטחון של האו"ם".

לפני יומיים ישראל העבירה לארה"ב את הצעתה המעודכנת לעסקת חטופים והפסקת אש בעזה, כך לפי בכיר ישראלי ועוד שני מקורות שמעורים בפרטים. ההצעה כוללת את הדרישות החדשות של ראש הממשלה נתניהו, ובמיוחד את הקמתו של מנגנון פיקוח שימנע העברת נשק מדרום רצועת עזה לצפונה.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
פגישת ביידן נתניהו בבית הלבן. ללא, רויטרס
ישראל העבירה לארה"ב את הצעתה המעודכנת לעסקת חטופים והפסקת אש בעזה. פגישת נתניהו-ביידן בארה"ב/רויטרס, ללא

בכיר ישראלי אמר כי ההצעה הישראלית המעודכנת כוללת אזכור של הקמת מנגנון זר שיפקח על מניעת מעבר של מחבלים ונשק מדרום רצועת עזה לצפונה, אך בלי פירוט של איך המנגנון הזה יפעל או מי יהיה אחראי עליו. בנוסף, צוין כי ההצעה המעודכנת כוללת שינויים במיקומים בהם תתקיים הפריסה מחדש של כוחות צה"ל ברצועה בשלב הראשון של העסקה, וכן קביעה כי כוחות צה"ל יישארו בציר פילדלפי בגבול בין רצועת עזה למצרים במהלך יישום השלב הראשון של העסקה.

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר היום כי אין אינדיקציה שהסלמה בלבנון תשפיע בצורה שלילית על המו"מ לעסקת החטופים. "חשבנו שהשיחות עם נתניהו בנושא עסקת החטופים בשבוע שעבר היו יעילות", אמר. "אין לנו כל אינדיקציה שההסלמה בלבנון תשפיע בצורה שלילית על המו"מ על עסקת החטופים. אנחנו סבורים שניתן לצמצם את הפערים והגיע לעסקת חטופים. אנחנו סבורים שצוותי המו"מ צריכים לקבל את היכולת ואת המנדט להתגמש כדי להגיע לעסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully