וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה קשה עבר על העדה הדרוזית: "למה לבנון לא רעדה?"

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 21:53

הדגלים הורדו לחצי התורן, ובני העדה הדרוזית לא יודעים את נפשם מזעם ואי ודאות. "מתפלא שלא הייתה תגובה, אבל סומך על הצבא והממשלה", אמר ראש מועצת עוספיא. חסיין חלבי אתר חדשות הדרוזים: "אם רוצים לפגוע בחיזבאללה - צריך להרוס את שדות הסמים לייצוא במזרח המדינה"

תושבי מג'דל שמס לנתניהו: "לך מכאן"/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לילה קשה עבר על העדה הדרוזית. בישובים הורדו הדגלים לחצי התורן ורבים מבני העדה שבעיצומם של שני ימי אבל על הטבח הנורא של 12 הנערים תמהים על התמהמהות ישראל בתגובתה לאירוע. "למה לבנון לא רעדה הלילה? למה לא הבהירו להם שיש כאן בעל בית? למה לא פגעו במי שצריך?", אמר לוואלה השר במשרד ראש הממשלה וח"כ לשעבר, חבר הליכוד, סגן-אלוף (מיל.) פטין מולא מכפר ירכא בגליל המערבי

מולא ביקר את הממשלה וכל העוסקים בביטחון על הרפיסות נגד חיזבאללה. "אני מתפלא על הקבינט, לא יודע להסביר למה מחכה ממשלת ישראל, למה מחכים ראש הממשלה ושר הבטחון, לא מצליח להבין מה הם רוצים ואני כבר לא מצליח להבין את מה שמתרחש במדינה. זאת האמת. אני אומר את זה בכאב מר ובצער".

"האם הם מחכים להוראה מביידן והסגנית שלו שיגידו להם כן תעשה - לא תעשה?", כעס מולא. "הציבור רוצה שיחזור הבטחון ושלא נחטוף יותר טילים ואנחנו מאבדים מומנטום ובגדול. כשאתה חוטף סטירה אתה מחכה יום יומיים לתת בחזרה למי שהחטיף לך? היה פה טבח של 12 ילדים ועוד 30 ומשהו בבתי חולים. הם קולטים את זה?".

פטין מולא במגדל שמס. באדיבות המצולמים
פטין מולא במגדל שמס/באדיבות המצולמים

"אני לא מבין את ההסברה של הממשלה, שלא מעבירה את המראות והקולות של הטבח לכל ערוצי התקשורת בעולם", ביקר מולא. "העולם צריך להבין מי זה חיזבאללה ומי הם האנשים שמאחוריו ומה הם המעשים שהם עושים. אם זה היה קורה בעיר פלסטינית אז כל העולם כבר היה רועד מהתמונות. את הטבח במג'דל שמס הם לא ראו ולא שמעו ב-CNN ובאל ג'זירה".

"הייתי מציע ללשכת רה"מ לקחת את התמונות וללכת לבית הדין בהאג ותשים להם אותן על השולחן שלהם ותראה להם מה חיזבאללה עשה פה, שרצח ילדים חפים מפשע שיצאו לשחק כדורגל בצפון ישראל. אז ממשלת ישראל מחכה שהם יעשו את זה בכפר אחרי כפר, עיר אחרי עיר? למה מחכים אני שואל".

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה נתניהו ביקר במקום האסון במג'דל שמס, 28 ביולי 2024. קובי גדעון /לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו ביקר במקום האסון במג'דל שמס, 28 ביולי 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון /לע"מ

"אני מתפלא שלא הייתה תגובה, אבל לדעתי תגובה קשה בדרך ובקשר לעיתוי אני סומך על הצבא והממשלה", אומר מוניב פארס, ראש המועצה המקומית עוספיא שהיה אמש בהלוויה ההמונית. "צריך לתקוף בלב רובע דאחייה בביירות, במעוז של חיזבאללה, שיהיו להם ימים שחורים. כל אחד שמסתובב שם צריך שידאג על הראש שלו. כל אחד מהבכירים צריך לחשוש לצאת לרחוב. צריך לחזור לחיסולים הממוקדים, ומהר. שמעתי את הקולות במג'דל שמס, הם אומרים שן תחת שן, וברור לכולם שאם לא נגיב בעוצמה בקרוב אנחנו נאבד המומנטום ואת ההרתעה ויחזיקו מאיתנו חלביים כאלה".

חסיין חלבי. באדיבות המצולמים
חסיין חלבי/באדיבות המצולמים

הקריאות לתגובה קשה ומיידית הדהדו אתמול מול המצלמות והמיקרופונים אבל יש רבים בין הדרוזים בגולן שאומרים שהם לא רוצים מלחמה. בכל מה שקשור ליחסים המורכבים של הדרוזים מול החיזבאללה, ומול מארחיו בשלטון הסורי והלבנוני, רבים מעדיפים שלא להביע דעה כלל - כך גם בגליל ובכרמל.

"אנחנו יודעים שטילי חיזבאללה יכולים להגיע לכל מקום בגליל, בכרמל ובמרכז, אבל אנחנו לא מתלהמים, אנחנו מדממים", אומר רפיק חלבי, סגן יו"ר מרכז השלטון המקומי, דובר ועד ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות וראש המועצה המקומית דלית אל כרמל. "אין הבדל בין טילים שפוגעים ביהודים לטילים שפוגעים בדרוזים. אנחנו כואבים, אנחנו אבלים אבל אנחנו לא אומרים לצבא מה לעשות. צה"ל יודע טוב מאד כיצד לפעול. לצערי הרב הדרג המדיני לא יודע מה לעשות".

שייח' מוואפק טריף,ראש עיריית דאלית אל כרמל רפיק חלבי  ומתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו רוקון בבית העלמין הצבאי בעוספיא, 28 באפריל 2020. יואב איתיאל
שייח' מוואפק טריף,ראש עיריית דאלית אל כרמל רפיק חלבי ומתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו רוקון בבית העלמין הצבאי בעוספיא, 28 באפריל 2020/יואב איתיאל

חסיין חלבי מדלית אל כרמל, המכיר היטב את העדה ואת הרוחות הנושבות בה כעורך "פורטל הכרמל", אתר חדשות הדרוזים מזה 18 שנה, צופה רק פעולה מדודה ומתוחמת - ולא סבור שתהיה התמרמרות גדולה. "אם תהיה תגובה או לא זה יהיה אותו הדבר", טען. "זה לא ישנה מבחינת הדרוזים שום דבר - שאף אחד לא יפעל בלחץ ויחשוב שתהיה תסיסה בעדה הדרוזית. רק לפני שבועיים נהרגו מרקטה בני זוג מקיבוץ אורטל ולא באה שום תגובה של ישראל".

"אז נכון שהפעם חיזבאללה התכוון לפגוע בדרוזים, ואני משוכנע בזה במאה אחוז - הם רוצים לבוא חשבון עם הדרוזים בכל מיני דרכים וברור לנו שבסופו של דבר חיזבאללה צריך לקבל מכה רצינית, אבל שאף אחד לא יאיץ בישראל לעשות משהו לא מחושב כי גם אם לא תבוא תגובה עכשיו אז גם לא יקרה כלום. זה שלא שהשטח דורש את זה".

ראש הממשלה נתניהו ביקר במקום האסון במג'דל שמס, 28 ביולי 2024. קובי גדעון /לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו ביקר במקום האסון במג'דל שמס, 28 ביולי 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון /לע"מ

"הקולות שנשמעים הם בודדים הדרוזים לא רוצים איזו פעולת נקם", הוסיף חלבי. "הדרוזים הם אנשי שלום ומכבדים את כולם. תגובה פזיזה עלולה לגבות מחיר כבד מכולם, יש לנו סבלנות. אם מישהו היה רוצה לפגוע באמת בחיזבאללה היה צריך לפגוע בו מכה כלכלית אנושה בשדות הסמים שהוא מגדל בבקעת הלבנון במזרח המדינה לייצוא. הפתרון הוא לתת מכה כלכלית ולא לפגוע באנשים. את זה אפשר היה לעשות כבר מזמן ועובדה שגם את זה לא עושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully