וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: אין אינדיקציה שהסלמה בלבנון תשפיע בצורה שלילית על המו"מ לעסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 18:47

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר כי "השיחות עם נתניהו בנושא עסקת החטופים היו יעילות". בנוסף, התייחס למתח הגובר בגבול הצפוני וטען כי אף אחד לא מעוניין בהסלמה. "התרחיש של מלחמה כוללת בלבנון מוגזם", אמר. "עובדים קשה כדי למנוע את זה"

תושבי מג'דל שמס לנתניהו: "לך מכאן"/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר היום (שני) כי אין אינדיקציה שהסלמה בלבנון תשפיע בצורה שלילית על המו"מ לעסקת החטופים. "חשבנו שהשיחות עם נתניהו בנושא עסקת החטופים בשבוע שעבר היו יעילות", אמר. "אין לנו כל אינדיקציה שההסלמה בלבנון תשפיע בצורה שלילית על המו"מ על עסקת החטופים. אנחנו סבורים שניתן לצמצם את הפערים והגיע לעסקת חטופים. אנחנו סבורים שצוותי המו"מ צריכים לקבל את היכולת ואת המנדט להתגמש כדי להגיע לעסקה".

קירבי התייחס למתח בגבול הצפוני, ואמר כי הוא לא רוצה שתפתח מלחמה. "אנחנו חושבים שהתרחיש של מלחמה כוללת בלבנון מוגזם, לישראל יש זכות להגן על עצמה", אמר. "מאמינים שיש עדיין זמן ומרחב לדיפלומטיה כדי למנוע מלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה. אנחנו חושבים שהתחזיות של מלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה היו מוגזמות בעבר ואנחנו חושבים שהתחזיות האלה מוגזמות כעת. אנחנו נעבוד קשה מאוד כדי שלא תפרוץ מלחמה כוללת ואנחנו חושבים שזה אפשרי".

זירת פגיעת טיל במגרש כדורגל, מג'דל שמס, 28 ביולי 2024. שלומי גבאי
"חושבים שהתרחיש של מלחמה כוללת בלבנון מוגזם, לישראל יש זכות להגן על עצמה". זירת פגיעת טיל במגרש כדורגל במג'דל שמס/שלומי גבאי

"אף אחד לא רוצה מלחמה ואנחנו חושבים שניתן להימנע מתוצאה כזו", המשיך קירבי. "על בסיס השיחות שלנו עם ישראל ולבנון אנחנו לא חושבים שהמצב צריך להפוך למלחמה כוללת".

בהוסף, התייחס למדיניות ארצות הברית לגבי השליטה הישראלית בגולן. "רמת הגולן חשובה לביטחון ישראל", אמר. "אין שינוי במדיניות שלנו לגבי ההחלטה של הממשל הקודם ב-2019 להכיר ברמת הגולן כחלק מישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully