וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבשלום פלד הסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 17:09

סגן המפכ"ל הודיע לשר לביטחון לאומי על הסרת מועמדותו. "לאחר שזומנתי פעמיים להופיע בפני הוועדה המייעצת ועדיין לא הגיעו להחלטה, הדבר הנכון ביותר הוא להסיר את מועמדותי", אמר פלד. איתמר בן גביר: "סיכול ממוקד של מועמד לתפקיד המפכ"ל"

אבשלום פלד יהיה מפכ"ל המשטרה אחרי פרישתו של המפכ"ל הנוכחי/רוני כנפו

מ"מ המפכ"ל אבשלום פלד הסיר היום (שני) את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל. פלד ימשיך לכהן כממ מפכ"ל עד למינוי מחליף, וישלים את הקדנציה הקצרה ביותר של מ"מ מפכ"ל. סגן המפכ"ל טען במכתב הסרת מועמדותו כי החלטתו הגיעה בטרם התקבלה החלטה של הועדה למינויי בכירים בעניינו ובעקבות ההופעות החוזרות והנישנות מול הוועדה המייעצת, דבר שלא הביא להחלטה למנות אותו.

איתמר בן גביר ביקר בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ואת הוועדה המייעצת וטען כי מדובר ב"סיכול ממוקד" שנועד להצר את צעדיו בתפקיד. המועמד החדש של בן גביר לתפקיד המפכ"ל: ממ"ז חוף ניצב דני לוי.

אבשלום פלד. דוברות משטרת ישראל
הסיר את מעומדותו לתפקיד. מ"מ המפכ"ל אבשלום פלד/דוברות משטרת ישראל

"קיבלתי כעת את הודעתו של מ"מ המפכ"ל, ניצב אבשלום (אבשי) פלד על הסרת מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה", מסר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "מהרגע הראשון היועצת המשפטית לממשלה והוועדה למינוי בכירים חיפשו את ניצב פלד, משום שמי שבחר בו לתפקיד המפכ"ל הוא השר בן גביר. ניצב פלד נקי מכל רבב, וכאשר קודם בעבר בתפקידיו במשטרה לא נטען נגדו דבר. כך נראה סיכול ממוקד של מועמד לתפקיד המפכ"ל, בידי פקידה שלא נבחרה בידי איש, ופועלת להצרת צעדיי מהיום הראשון בו אני מכהן בתפקיד".

"אני מבקש להודות לניצב פלד על שירות כל כך משמעותי למען עם ישראל", המשיך השר לביטחון לאומי. "ניצב פלד שירת את מדינת ישראל 40 שנה, ועם ישראל חייב לו רבות. אני מודה לניצב פלד שנענה לבקשתי להגיש את מועמדתו כמפכ"ל המשטרה ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
הסרת מעמדתו של פלד מתפקיד מפכ"ל המשטרה. דוברות משטרת ישראל
"מעריך מאוד את האמון והתמיכה הבלתי מסויגת שגילית כלפיי לאורך כל התהליך". מכתב הפרישה של פלד/דוברות משטרת ישראל

"אני מודה לך על האמון הרב שנתת בי בבחירתך אותי כמועמד לתפקיד כה חשוב ומשמעותי", אמר פלד לבן גביר. "אני מעריך מאוד את האמון והתמיכה הבלתי מסויגת שגילית כלפיי לאורך כל התהליך, לאחר שזומנתי פעמיים להופיע בפני הוועדה המייעצת, ומכיוון שהופעות אלה לא הביאו להחלטה, ובהתחשב בכך שזומנתי להופעה נוספת בועדה, החלטתי כי הנכון ביותר בעבורי ויותר בעבור הארגון הוא להסיר את מועמדותי".

ניצב פלד הוסיף כי החלטה זו אינה קלה, הגיעה למסקנה כי זה לטובתו ולטובת הארגון. "למרות ההחלטה הקשה, אמשיך להוביל את משטרת ישראל ולשרת אותה נאמנה עד למינוי מפכ"ל קבע", מסר פלד. "אעביר את המקל באופן מסודר ואחראי, תוך שיתוף פעולה מלא עם המערכת. אני מבקש להודות לך פעם נוספת על ההזדמנות שניתנה לי. אני מאחל למשטרת ישראל הצלחה רבה בעתיד, ואני עומד לרשותך בכל עת לסייע ככל שניתן".

דני לוי מפקד מחוז חוף  שנתבע בתביעה אזרחית בגלל מקרה בהפגנה לזכרו של סולומון טקה.בבית משפט השלום בתל אביב .17 באפריל 2024. אורי סלע
המועמד החדש של בן גביר לתפקיד המפכ"ל. ממ"ז חוף ניצב דני לוי/אורי סלע

המועמד החדש של בן גביר לתפקיד המפכ"ל, ממ"ז חוף ניצב דני לוי, התגייס למשטרה בשנת 1985. לוי שימש כקצין אג"ם במרחב יפתח, מפקד תחנת שכונות במחוז ת"א, מפקד תחנת לב ת"א, וקצין אגף מבצעים במחוז ת"א. בהמשך, שימש לוי כמפקד מרחב יפתח, מפקד מרחב ירקון, סגן מפקד מחוז ירושלים ומכהן כעת כמפקד מחוז חוף. לוי בוגר תואר ראשון בלימודים כללים, ותואר שני במדעי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully