וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר: ממליץ לרשויות לגבות את הלוחמים, סמוטריץ' לפצרי"ת - תורידי את הידיים מהלוחמים: תגובות המערכת הפוליטית

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 17:27

הלוחמים נעצרו בחשד להתעללות מינית במחבל נוחבה, והמערכת הפוליטית מימין ומשמאל הגיבו לסערה. ח"כ קריב: "בן גביר ועוצמה יהודית מעודדים מרד בתוך הצבא". ח"כ סגלוביץ': "בן גביר, תוריד את הידיים שלך ממערכת אכיפת החוק!". יאיר גולן: "שתיקת רה"מ מדברת בעד עצמה"

קויק: מצ"ח בשדה תימן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תשעה חיילי מילואים נעצרו היום (שני) בחשד להתעללות מינית במחבל נוחבה בשדה תימן. המשטרה הצבאית הגיעה מוקדם יותר לבסיס, עיכבה את החשודים ופתחה בחקירה בהוראת הפרקליטות הצבאית.

לשכת ראש הממשלה אמרה כי נתניהו מגנה את הפריצה וקורא להרגעת הרוחות: "ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא להרגעה מיידית של הרוחות בשדה תימן, ומגנה בתוקף את הפריצה לתוך בסיס של צה"ל", נמסר.

גם שר הביטחון יואב גלנט גינה את האירוע ואמר כי אסור להתפרץ לבסיסי צה"ל. "‏אני מלא הערכה לחיילים המבצעים את המשימה המורכבת והחשובה של כליאת מחבלי החמאס, מחבלים שפלים עמם נבוא חשבון ונמצה את הדין בדרך המחמירה ביותר", כתב שר הביטחון. "‏צה"ל ימשיך ויפעל בהתאם לחוק. ‏עלינו לאפשר לגורמים המוסמכים לקיים את הבדיקות הנדרשות תוך שמירה על כבוד חיילנו. ‏גם בשעת כעס החוקים מחייבים את כולם - לא מתפרצים לבסיסי צה"ל ולא עוברים על חוקי מדינת ישראל".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מסרה כי היא מגבה את הפצ"רית בהחלטה. "כשם שיש לאפשר לצה"ל מרחב פעולה מלא ללחימה, יש להקפיד על התנהלות על פי דין", מסרה. "אני נותנת גיבוי מלא לפרקליטה הצבאית הראשית, ולרשויות אכיפת החוק בצה"ל ובמשטרת ישראל, הפועלים באופן מקצועי והגון לשם קיום החוק. על רשויות אכיפת החוק חלה חובה לברר חשדות לביצוע עבירות ולאכוף את הדין על פי העובדות והדין החל עליהן".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
מעצר חיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן, 29 ביולי 2024. יניר יגנה
מעצר חיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן, 29 ביולי 2024/יניר יגנה

נשיא המדינה יצחק הרצוג כתב בחשבון ה-X שלו כי אסור לנו לאבד את המוסר. "המוסריות של צה"ל וחייליו היתה מאז ומעולם גאוותנו, כלפי עצמנו וכלפי משפחת העמים והדין הבינלאומי", כתב. "המוסריות הזו עמדה ועומדת למבחן גם מול האכזרים שבאוייבים, בהם מחבלי הנוחבה הארורים שהשנאה כלפיהם בוודאי מובנת ומוצדקת. אל לנו לשכוח שאויבינו מנסים לרדוף אותנו שוב ושוב, גם בזירה המשפטית הבינלאומית - את המפקדים, הלוחמים ונבחרי הציבור. אסור בשום אופן לתת להם עילות נגד צה"ל ונגד מדינת ישראל".

"פריצה של אזרחים לבסיס צבאי, ובוודאי כשהיא נעשית בעידוד ובמעורבות של נבחרי ציבור, היא מעשה חמור, מסוכן, לא חוקי ולא אחראי, שפוגע בראש ובראשונה בנו כעם וכמדינה", המשיך נשיא המדינה. "אני קורא לכולם ובמיוחד לנבחרי הציבור שלנו לגלות מנהיגות - להירגע ולהרגיע. אני סמוך ובטוח שיתקיימו בירורים וחקירות שיירדו לשורש האמת, עם כל הרגישות הנדרשת ואני סומך על צה"ל שלנו, מפקדיו וחייליו שיפעלו בהתאם. על כולנו לגבות כעת את חיילי ומפקדי צה"ל וכוחות הביטחון שנתונים במערכה קשה וצריכים להתמקד בהתמודדות עם אתגרים עצומים. צה"ל ממלא את תפקידו. אנחנו במלחמה וחשוב לזכור זאת כל העת".

יו"ר הדמוקרטים, האלוף במיל' יאיר גולן, הגיב לאירוע וכתב: "מי שמאפשר לכהניסטים להיכנס לממשלה, מגלה עד כמה חמורה התופעה כשהם בוחרים למרוד בצבא. הגענו לזמן הכרעה. מדינת יהודה הפשיסטית או מדינת ישראל הליברל-דמוקרטית. ככל שבוצעו עבירות פליליות על ידי חיילים שפעלו בניגוד לפקודות - חובת הצבא והמדינה לחקור אותם. אסור לצבא לאפשר לתופעות של פלנגות עבריינות לעשות בצבא כרצונם. כרגיל - שתיקת ראש הממשלה מדברת בעד עצמה."

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית), הגיב ואמר: חיילי צה"ל ראויים לכבוד. חיילי צה"ל לא יעצרו כאחרוני העבריינים. אני קורא לפצרי"ת, תורידי את הידיים שלך מהלוחמים הגיבורים שלנו!

יו"ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר: "המחזה של שוטרי משטרה צבאית מגיעים לעצור את מיטב גיבורינו בשדה תימן הוא לא פחות ממביש. ממליץ לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולרשויות הצבא לגבות את הלוחמים וללמוד משירות בתי הסוהר - נגמרו הקייטנות והסבלנות נגד המחבלים. לוחמים צריכים לקבל גב על מלא."

מצ"ח פשטה על בסיס שדה תימן ועצרה חיילים בחשד שתקפו מחבלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מצ"ח פשטה על בסיס שדה תימן ועצרה חיילים בחשד שתקפו מחבלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ טען כי מדובר בסיבוב פוליטי זול על גבי החיילים. "מדינת ישראל נמצאת במערכה קשה ומורכבת על בטחונה", כתב. "חיילי צה"ל פגעו באלפי מחבלים, והם קיבלו ויקבלו תמיד את הגיבוי הנדרש לפעולתם המורכבת והאמיצה. נמשיך וניתן גיבוי למשרתים כולם, כולל לחיילי המילואים משדה תימן הראויים להכרת תודה על פעולתם החשובה לאורך חודשים".

‏"אין ספק שלעצורי הנוח'בה, רוצחים שפלים, לא מגיעים שום תנאים מיוחדים, ובכל זאת, המעשה הצבאי ייעשה תוך הקפדה על ערכים ועל שלטון חוק", המשיך גנץ. "אסור לאפשר אנרכיה. ‏מה שאנחנו רואים לנגד עינינו כרגע הוא לא ניסיון של פוליטיקאים להגן על חיילי צה"ל, אלא ניסיון לעשות סיבוב פוליטי זול, על גבם של חיילינו היקרים. ראש הממשלה, עצור את האירוע. ‏יש לנו אתגרים אדירים מול אויבינו - עלינו לנתב את הקשב והמשאבים להתמודדות מולם, ולא לפילוג פנימי ולשיח רעיל".

חבר הכנסת הרב גלעד קריב (העבודה) בתגובה להתנהלות עוצמה יהודית סביב אירועי פנים-פיקודי צבאי: "איתמר בן גביר ועוצמה יהודית מעודדים מרד בתוך הצבא. לא פחות מכך. בדרך הם חושפים את חיילי ומפקדי צה"ל להליכים בינ"ל. הם לא מגינים על חיילי צה"ל - הם מנהלים על חשבונם פוליטיקה זולה. הם יכולים לזמן מהיום למחר את מפקדי צה"ל הבכירים לדיון בוועדת חוץ ובטחון על מהלכים כאלה או אחרים. הניסיון להתערב בהחלטות פיקודיות ומשפטיות בתוך הצבא יוביל לפירוק הצבא ולפגיעה ביטחונית חמורה."

חבר הכנסת יואב סגלוביץ (יש עתיד), לשעבר סגן השר לביטחון פנים בתגובה לבן גביר, על רקע האירוע בשדה תימן: "בן גביר, תוריד את הידיים שלך ממערכת אכיפת החוק! להזכירך, הפצ"רית היא קצינה בצה"ל."

חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) בעקבות הפשיטה ומעצר החיילים בבסיס שדה-תימן: "עזבתי כעת את הכנסת בדרכי להגיע ולעמוד לצידם של מי ששלחנו למשימה זו. אין בכוונתי לאפשר את מסע הרדיפה המבזה כנגד חיילינו הקדושים."

חבר הכנסת חנוך מילביצקי (הליכוד) הגיב לאירוע: "הודעתי עכשיו ליו"ר ועדת הכספים שאינני מתכוון להצביע יותר היום על ההעברות התקציביות או על כל דבר אחר, כל עוד האירוע בשדה תימן לא נפתר לשביעות רצונם של הלוחמים. הטרלול המשפטי הפרוגרסיבי ששורף כל חלקה במדינה צריך להפסק ועכשיו! אני קורא לכל חבריי הקואליציה לעשות כמוני ולמנוע התעמרות בחיילי צה"ל."

חה"כ עופר כסיף בתגובה לתקרית בשדה תימן: "חודשים שאני מזהיר ממלחמת אזרחים ביוזמת מיליציות הכהניסטים שהולכות ומשתלטות על המשטרה והצבא, בנוסף לכנופיות החמושים של בן גביר. זו רק ההתחלה! אם לא ישימו לזה קץ מייד ובכל הכוח, זה יתגלגל לרצח ברחובות".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • מצ"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully