וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השיבושים ברכבות: גם קווי תקשורת בצרפת הושחתו, פעיל שמאל-קיצוני נעצר

אלמונים חתכו והשחיתו ארונות חשמל בכמה מחוזות במדינה, וגרמו לשיבושים בתקשורת קווית וסלולרית. רק היום שבה תנועת הרכבות לסדרה, אחרי פעולות חבלה שגרמו לשיתוקה החלקי בשישי - היום שבו התקיים טקס פתיחת האולימפיאדה בפריז. העצור חשוד במעורבות בפגיעה בקווי הרכבת

מגדל אייפל מואר לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024/רויטרס

רשת התקשורת בצרפת חווה היום (שני) תקלות נקודתיות אחרי שניזוקה במעשי חבלה בתשתיות במהלך הלילה - בחלוף שלושה ימים בלבד מאז שאלמונים השחיתו את מערכת הרכבות המהירות במדינה וגרמו לשיבושים קשים. בפריז חושדים שארגוני שמאל קיצוני עומדים מאחורי הניסיון להפריע לאירוח האולימפיאדה.

לפי השרה לעניינים דיגיטליים, מרינה פררי, הפגיעה ברשת התקשורת גרמה לתקלות מסוימות ברשתות תקשורת ניידות ונייחות. היא אמרה כי מעשה הוונדליזם הם "פחדנים וחסרי אחריות", והוסיפה שנעשות עבודות לתיקון קווי התקשורת.

רק הבוקר שבה תנועת הרכבות לסדרה, אחרי ששיבשה את תכניותיהם של כ-800 אלף נוסעים בסוף השבוע, ששיאו היה טקס הפתיחה של האולימפיאדה בפריז. עוד לא ברור אם יש קשר בין המקרים.

חיילים בתחנת רכבת בפריז, צרפת, 26 ביולי 2024. רויטרס
חיילים מחוץ לתחנת רכבת בפריז, שישי/רויטרס

לפי דיווח בצרפת, המשטרה עצרה פעיל שמאל קיצוני בחשד למעורבות בחבלה במערכת הרכבות המהירה. הדיווח שותף מחדש על ידי שר הפנים ג'רלד דרמנין, שהעריך היום שקבוצות שמאל קיצוני אחראיות להתקפה. עם זאת, הממשלה עצמה לא הכריזה על שום מעצרים אחרי ההתקפה, שגרמה למבוכה רבה למארחת של האולימפיאדה. אתמול אמר שר הפנים כי לא ניתן לשלול מעורבות של מדינה זרה.

מי שהוזכרה בהקשר זה היא רוסיה, שנקשרה לסדרת פעולות חבלה ומעשי ונדליזם ברחבי אירופה כנקמה על התמיכה באוקראינה. דובר הקרמלין הכחיש היום את ההשערות הללו, ואמר שהתקשורת המערבית מנסה להאשים את מוסקבה בכל דבר "ללא ביסוס".

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully