וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת הענק שתפחית את התלות בחיל האוויר: צה"ל מרחיב את השימוש ב"עוקץ פלדה"

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 10:50

הפגז היה בשימוש מבצעי ראשון בלחימה בעזה ובצפון, וזכה להצלחה בשל מסוגלותו לפגוע במטרה בדיוק רב. הוא יקר משמעותית מפזג מרגמה רגיל אבל היעילות שלו קרובה לכזה של טיל נ"ט. כוחות חי"ר יוכלו לשגר בעצמם את הפגז מבלי להמתין לחיל האוויר - ולהבטיח נזק משמעותי לאויב

בווידאו: הפצמ"ר החדש של צה"ל - מדויק ומונחה לייזר/צילום: דובר צה"ל

משרד הביטחון הזמין מאלביט מערכות עשרות אלפי פגזי "עוקץ פלדה" נוספים ב-190 מיליון דולר, אחרי שאפשרו פגיעות מהירות ומדויקות במחבלים בעזה, מפחיתים את התלות בחיל האוויר.

פגז עוקץ פלדה זכה לשימוש מבצעי ראשון ומשמעותי במלחמה, וסייע לכוחות המתמרנים בעזה ולכוחות בגובל הצפון. בניגוד לפגזי מרגמה רגילים שהם נשק זול וסטטיסטי, כלומר אינו מדויק, והשימוש בו מסתמך על ירי של פגזים רבים לכיוון כוח האויב, בהערכה שאחד מהם יפגע בו, עוקץ פלדה מאפשר פגיעה מדויקת כבר במטח ראשון, עם פחות נזק סביבתי.

אלביט מערכות זכתה בחוזה בסך של כ-190 מיליון דולר לאספקה של פצצות מרגמה מונחות מסוג עוקץ פלדה למשרד הביטחון הישראלי. אלביט, אתר רשמי
בדרך לצה"ל: עשרות אלפי פגזי "עוקץ פלדה" בשווי של 190 מיליון דולר/אתר רשמי, אלביט

באמצעות שימוש בהנחית GPS או לייזר, מסוגל הפגז לפגוע במטרה בדיוק של 10 מטר. אפשר גם לשלוט במועד פיצוץ הפגז, לפי הקרבה למטרה, כדי להבטיח נזק מירבי לקבוצת חיילי אויב, למשל ופוצץ את הפגז באוויר, עוד לפני הפגיעה בקרקע. עוקץ פלדה יקר משמעותית מפגז מרגמה רגיל, אבל היעילות שלו קרובה לזו של טיל נ"ט שיקר ממנו בהרבה. היכולת של כוחות קרקעיים לשגר בעצמם את הפגז שמעניק יכולות פגיעה ממל"טים או ממסוקי קרב, מבלי להמתין לחיל האוויר, מאפשר סגירת מעגלים מהירה ועצמאית.

הפגז פותח בתעשייה הצבאית, לפני שנרכשה בידי אלביט ונכנס לשירות ב-2022. הוא מעורר עניין רב בקרב צבאות זרים וצפוי להפוך גם למוצר ייצוא משמעותי של החברה. יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל אלביט מערכות יבשה, מסר כי "בהמשך לניסיון המבצעי שצברה הפצמ"ר המונחית המתקדמת שלנו, חוזה זה מחזק עוד יותר את מעמדנו כמובילים בשוק הפתרונות לחימוש מדויק. עם העלייה בקונפליקטים צבאיים בסביבות אורבניות, כוחות צבאיים מסביב לעולם דורשים טכנולוגיות מדויקת שמפחיתות נזק אגבי. עוקץ פלדה עונה על צורך אקוטי זה."

עוד בוואלה

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
אלביט מערכות זכתה בחוזה בסך של כ-190 מיליון דולר לאספקה של פצצות מרגמה מונחות מסוג עוקץ פלדה למשרד הביטחון הישראלי. אלביט, אתר רשמי
שימוש מבצעי ראשון במלחמה ב'עוקץ פלדה' - גם בלחימה בעזה וגם בגבול הצפון/אתר רשמי, אלביט

עם פרוץ המלחמה בחודש אוקטובר, יחידת מגלן עשתה שימוש ראשוני בפגז 'עוקץ פלדה'. פצצת המרגמה בעלת הנחיה כפולה מאפשרת פגיעה מדויקת וקטלנית יותר בלוחמה בשטח בנוי. הכוחות תקפו עמדת שיגור רקטות של חמאס, ממנה בוצעו שיגורים לעבר ישראל.

"הודות ליכולת דיוק, קטלניות ומומחיות הלוחמים, יחידת מגלן בשיתוף חיל האוויר סיכלה עשרות מחבלים במגוון אמצעים, שאחד מהם הוא הפצמ"ר המדויק 'עוקץ פלדה'", אמר מפקד עוצבת הקומנדו אליה משתייכת מגלן, אלוף משנה עומר כהן. "מתחילת המלחמה עוצבת הקומנדו נלחמה בעוז במתקפה האכזרית של האויב וחיסלה מעל 100 מחבלים בעוטף עזה. יחידות מגלן, אגוז ודובדבן בסדיר ובמילואים יגיעו לכל מקום שנידרש ולכל אויב ויחסלו אותו. ביחד ננצח, אני בטוח בלוחמינו וסומך עליהם", הוסיף כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully