וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברכב אספנות, במטען נייד ובקופסאות אורז: 232 ק"ג קוקאין נתפסו בארץ

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 9:13

משלוח הסמים שהגיע לישראל מקוסטה ריקה הינו בין הגדולים ביותר שיובא לארץ בשנים האחרונות, שוויו מוערך בעשרות מיליוני שקלים. ששת החשודים החביאו את הסמים בדירה בהרצליה וברכב אספנות שהגיע במכולה לנמל חיפה. בימים הקרובים יוגש כתב אישום נגד ארבעה מהם

232 ק״ג קוקאין מקוסטה ריקה הוברח לישראל והוסלק ברכב האספנות/דוברות משטרת ישראל

232 ק"ג קוקאין שהגיע מקוסטה ריקה לישראל, מהגדולים שהיו בארץ בשנים האחרונות, נתפס והוחרם, 6 חשודים נעצרו. על פי החשד, הם העבירו את החומרים האסורים דרך הים ועד לנמל חיפה. בלשי המשטרה איתרו במחסן בבניין מגורים בהרצליה 16 ק"ג של סם מסוג קוקאין, שהוסתר בקופסות אורז ומטען נייד. בשלב מאוחר יותר של החקירה, אותרו חומרים נוספים במכולה שעשתה את דרכה ארץ. ייבוא קוקאין בהיקף ענק - מהגדולים שהיו בישראל בשנים האחרונות, בשווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים.

במקום נעצר החשוד סער פיליבי בן 50 ממודיעין, ובאותו הזמן נעצרו שני חשודים נוספים, אסי מוש בן 50 ובנימין מוש בן 56 בביתם בהרצליה בחשד לייבוא, סחר והחזקת סמים בניגוד לחוק, עבירות מס, קשירת קשר לביצוע פשע ועוד.

במסגרת הפשיטה שבוצעה על ביתו של אסי מוש בהרצליה, תפסו חוקרי ימ"ר ירושלים טלפון מבצעי בו שיחות בטלגרם ובוואצאפ הנוגעות להברחות הקוקאין לישראל. מוש פעל בתחכום כמו יתר שותפיו וניסה להסתיר ולטשטש עקבות. ובכל זאת, במכשיר אותרו בין היתר, תיעוד של הסם, אפליקציית מיקומים על אוניות המגיעות לישראל כולל איכון על אוניה בה נתפסה המכולה עם הסמים, ופרטי המכונית בה הוסלקו הסמים. באחד התיעודים ששלח מוש לחשוד סער פיליבי הוא מופיע עם תינוק בידיו "נולדה לי בת" כתב.

232 ק״ג קוקאין, שהגיע מקוסטה ריקה לישראל והוסלק ברכב אספנות, במטען נייד ובתוך אורז. דוברות משטרת ישראל
לאספנים בלבד: 216 ק"ד של קוקאין הוסלקו בתוך מושבי הרכב/דוברות משטרת ישראל

כשבוע לאחר מכן, חשפו חוקרי ימ"ר ירושלים כי משלוח ענק של סמים עושה את דרכו לישראל, מקוסטה ריקה דרך בלגיה ועד לנמל חיפה. עם הגעת המכולה לארץ, היא נתפסה ובתוכה היה רכב אספנות מסוג פולקסוואגן טרנספוטר שנת 1969. בחיפוש שערכו השוטרים, אותרו 216 ק"ג של סמים מסוג קוקאין כשהם מוסלקים ברכב ובמושביו. מרבית החומר הגיע כ"קוקאין טהור" בפלטות הנושאות הטבעות שונות, וחלק קטן ממנו בתצורה של גבישים. כלל החומרים הועברו למעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל.

כשבוע וחצי לאחר תפיסת ייבוא הסמים הענק וסיכול המשלוח, נעצרו שלושה חשודים נוספים בחשד לייבוא, סחר והחזקת סמים, עבירות מס, קשירת קשר לביצוע פשע ועוד. אחד משלושת החשודים, מרכדי מנחם בן 39 מירושלים, נעצר בביתו שם אותרה גם מעבדת סמים מסוג קנאביס. בנוסף אותר במקום סמים מסוגים שונים (M.D.M.A, קוקאין). גם אצל שני החשודים הנוספים שנעצרו, שי כוכב בן 42 מבת ים ואלי מלכה בן 45 מאשקלון, אותרו סמים מסוגים שונים.

מעצרם של מרבית החשודים שנעצרו הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בירושלים. אמש הוגשה בבימ"ש הצהרת תובע נגד ארבעת החשודים, ומעצרם הוארך בחמישה ימים עד לתאריך 1 באוגוסט. בימים הקרובים צפוייה פרקליטות מחוז ת"א להגיש נגדם כתב אישום. כמו כן, החקירה ביחס לחשוד נוסף שנעצר נמשכת, ובהמשך צפוי כתב אישום נגד חשוד אחר שנעצר אף הוא במסגרת החקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
232 ק״ג קוקאין, שהגיע מקוסטה ריקה לישראל והוסלק ברכב אספנות, במטען נייד ובתוך אורז. דוברות משטרת ישראל
ייבוא קוקאין בהיקף ענק - מהגדולים שהיו בישראל בשנים האחרונות, בשווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים/דוברות משטרת ישראל

לצד ההליך הפלילי שמתנהל במטרה למצות את הדין עם המעורבים, החל גם הליך בציר הכלכלי לחילוט רכושם של החשודים לרבות: נכסים, כסף מזומן שנתפס, רכבים ועוד, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

"מדובר באחת מתפיסות הקוקאין הגדולות ביותר שהיו בשנים האחרונות בישראל", סיפר סנ"צ יורם סגל, ראש מפלג תשאול בימ"ר ירושלים . "הדרך לסיכול הייבוא הייתה מורכבת, והצריכה חקירה ממושכת, מאומצת ויצירתית, עם מגוון פעולות חקירה שביצענו לחשיפת המעורבים בייבוא הסמים ולסיכול משלוח הסמים הענק במשקל של 216 ק"ג ובשווי משוער של עשרות מיליוני שקלים, שהצטרף לייבוא נוסף שנתפס קודם לכן, במשקל של 16 ק"ג. לפי ההערכה, החומר המסוכן יועד להפקה של כמות גדולה הרבה יותר למכירה בישראל, ובכך נועד להניב רווחים למעורבים, בסדר גודל של למעלה ממאה מיליון ש"ח. נמשיך לפעול לאיתור, חשיפה וסיכול של הפצת הסמים המסוכנים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully