וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פרסום תוצאות בחינות הבגרות ברש"פ, תושבים באיו"ש הוזהרו מקולות ירי וזיקוקין

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 9:22

התושבים התבקשו להיות ערניים, ולדווח על כל אירוע חריג למשטרה ולמוקדי הביטחון האזוריים. במקביל, ברשתות החברתיות הערביות פורסמו קריאות להימנע מירי וזיקוקין כאות סולידריות עם תושבי עזה. במטה "נלחמים על החיים" מסרו: "צה"ל לא עושה דבר ומתייחס לכך כפולקלור"

בווידאו: רגע הפגיעה בנער שירה זיקוקים במחנה הפליטים שועפט 12.03.24/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לקראת פרסום תוצאות בחינות הבגרות (התאוג'יהי) ברשות הפלסטינית היום (שני), עשרות יישובים באזור יהודה ושומרון ובקו התפר הודיעו לתושבים כי צפויים להישמע קולות ירי וזיקוקין במרחב. התושבים התבקשו להיות ערניים ולדווח על כל אירוע חריג למשטרה ולמוקדי הביטחון האזוריים. במקביל, ברשתות החברתיות הערביות פורסמו קריאות להימנע מירי וזיקוקין כאות סולידריות עם תושבי עזה.

בתוך כך, במטה "נלחמים על החיים" - ארגון היוזם מחאות נגד הטרור באזור יהודה ושומרון - קראו לתושבים המתגוררים בסמוך לכפרים וערים פלסטיניות, לתצפת מבעוד מועד, לתעד ירי בזמן אמת ולדווח לצה''ל.

"בכל שנה צה"ל לא עושה דבר אל מול הירי המסיבי שנערך לאור יום ומתייחס לכך כפולקלור", תקפו במטה. "הנשקים הללו ממתינים ליום פקודה כדי לרצוח אותנו, ובינתיים משמשים לחגיגות שמחה ואימונים. להתעלם מהתופעה ולהשאיר את הכפרים עמוסים בנשק ותחמושת זה טירוף שגובל בפשע. אנו לא ניתן לצה"ל להמשיך להתייחס באדישות לתופעה", הוסיפו.

תלמידים מרמים בבחינות. ShutterStock
פרסום תוצאות בחינות הבגרות ברש"פ. אילוסטרציה/ShutterStock

ב"מטה נלחמים על החיים" המשיכו להטיח ביקורת במערכת הביטחון כי התפיסה ש"שאין כל בעיה בכך שישנם נשקים בכפרים הערביים ש'לא מיועדים לטרור', מהווה את שיא הקונספציה וחוסר היכרות בסיסי עם האויב עמו אנו נלחמים. מי שיספר לעצמו סיפורים עכשיו שהנשקים הללו לא יופנו נגדנו, יימצא את עצמו ביום פקודה מתמודד בהפתעה אל מול אויב מאומן ומחומש היטב".

אמש, בפעילות יזומה של שוטרי תחנת שלם ממחוז ירושלים בראס אל-עמוד, נעצר חשוד בשנות ה-20 לחייו ממזרח ירושלים לאחר שבחיפוש בביתו נתפסו 17 כוורות זיקוקין. במחוז ירושלים הודיעו על פעילות מוגברת לקראת פרסום תוצאות הבחינות התאוג'יהי. זאת, מתוך כוונה לאתר, למנוע ולעצור את אלו שיבחרו לסכן את הציבור על ידי שיגור זיקוקין מסוכנים.

"אנו קוראים לציבור ההורים ולאותם צעירים להימנע מהפעלת זיקוקין ולשמור על הסדר, נוכח הסכנות הרבות שכרוכות בשימוש בזיקוקין שלא כחוק למשתמש בהן ולסביבתו. משטרת ישראל תמשיך ותפעל בכל האמצעים והכלים שברשותה על מנת למצות את הדין עם פורעי חוק שיסכנו במעשיהם את שלום הציבור וביטחונו", הודיעו במשטרה.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ראס אל עמוד ירושלים. ShutterStock
ראס אל עמוד ירושלים/ShutterStock

לצד זאת, ברשתות החברתיות הערביות קראו להימנע מירי וזיקוקין "מתוך כבוד לקדושים ואנשינו בעזה". בנוסף, פורסמו שמותיהם של מחבלים שחוסלו בחודשים האחרונים, והיו אמורים לקבל תעודת בגרות, אך אלו זכו לפי הפלסטינים ב"תעודה גדולה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully