וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושב לארץ הנער בן ה-15 שיצא לרוסיה בלי ידיעת הוריו

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 8:47

המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ ושגרירות ישראל במוסקבה פעלו מיום חמישי לאתר "ילד פלא" ישראלי מהצפון שהצליח לצאת דרך נתב"ג ללא אישור הורים ובשיתוף אינטרפול, משטרת ישראל ורוסיה מצאו אותו במלון מקומי, בנסיבות תמוהות שטרם לגמרי התבררו

בווידאו: נשיא סין שי ג'ינפינג נחת במוסקבה/רויטרס

ילד בן 15 שטס בשבוע שעבר לרוסיה בלי ידיעת הוריו, שב הערב (ראשון) לישראל בטיסת אל על ובליווי אביו. הקשר עם אותו נער נותק ליומיים ארוכים והוא אותר במוצאי שבת במאמצים מרובים של האינטרפול, משטרת רוסיה, גורמי שגרירות ישראל ברוסיה וגורמים בכירים במשרד החוץ ואחרים.

הנער 'ניצל' את יציאתם של הוריו לחופשה בחו"ל בשבוע שעבר, ובאופן תמוה, התאפשר לו לצאת לרוסיה בגפו דרך נתב"ג. כשקרובי משפחה התקשרו לטלפון הנייד שלו, ענו לשיחות הטלפון גבר שדיבר במבטא גאורגי ואשה בעלת מבטא רוסי. הרשויות הרוסיות שהופעלו מיד איתרו את הנער במלון הסמוך לשדה התעופה הבינלאומי ונוקובו, אחד משלושה נמלי התעופה הראשיים של מוסקבה, שם נחת לאחר טיסת המשך שעשה מישראל דרך גאורגיה. על פי דיווחים בתקשורת הרוסית, "רגליו של הנער נרמסו ודיממו והוא לא אכל במשך שלושה ימים".

הקרמלין במוסקבה. רויטרס
הנער אותר במלון הסמוך לשדה התעופה הבינלאומי ונוקובו, אחד משלושה נמלי התעופה הראשיים של מוסקבה. הקרמלין/רויטרס

קרובי משפחה סבורים שהנער המוגדר כילד פלא - גאון מחשבים - פותה על ידי אלמונים וכי לפני הנסיעה, על רקע הנסיבות שטרם התבררו, הוא חיפש באינטרנט דרכים לצאת מישראל. המשטרה הרוסית אמרה כי הנער הגיע למוסקבה במעבר דרך טביליסי, אך לא דיבר רוסית.

במשרד החוץ ליוו את האירוע לאורך כל סוף השבוע. במוצ"ש נמסר רשמית כי: "המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ ושגרירות ישראל במוסקבה פעלו, מיום מחמישי לאתר נער, אזרח ישראלי כבן 15 שעל פי החשד, הגיע באופן עצמאי לרוסיה, ללא ידיעת בני משפחתו או אישורם. הנער אותר ומשרד החוץ פועל, בשיתוף משטרת ישראל ובתיאום עם משפחתו של הנער, כדי להחזירו, בהקדם האפשרי, לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully