וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדחת הנילוס, נגיף הפוליו, קורונה ושעלת: מה מצב התחלואה בישראל?

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 22:26

על אף שהתפשטות קדחת הנילוס החלה באופן חריג מוקדם יותר השנה, מרבית הנפגעים מעל גיל 70, ורוב המקרים לא מלווים בסימפטומים. לאחר חציית סף 300 המאושפזים מקורונה, מגמת התחלואה מציגה ירידה קלה, אך מוקדם לקבוע האם השיא מאחורינו. ומה לגבי שעלת? | כל הנתונים

ח"כ סון הר מלך בוועדת הבריאות: "האם הנדבקים בקדחת הנילוס היו מחוסנים לקורונה?"/ערוץ הכנסת

מאז חודש מאי האחרון נרשמת בישראל תחלואה חריגה בקדחת מערב הנילוס, בעיקר באזור המרכז. נכון לסוף השבוע האחרון דווחו 694 חולים מאובחנים ו-42 נפטרים, כאשר 60% מהנפגעים הם קשישים מעל גיל 70 וגברים ממרכז הארץ. נרשמו גם כמה מקרים בקרב ילדים במצב קל. בנוסף ישנם מקרי תחלואה נוספים שדווחו באזורים אחרים כמו חיפה, חדרה, קיסריה, טייבה, בית שמש ובאר שבע.

התחלואה השנה החלה מוקדם מהרגיל עם מספר מקרים גבוה ביוני ויולי בהשוואה לממוצע הרב-שנתי. הדבר מיוחס לתנאים אקלימיים חריגים כמו מזג אוויר חם בתחילת הקיץ, אך לא ניתן לשלול השפעות סביבתיות ואקולוגיות נוספות. במקביל, נרשמו דיווחים בעולם על מציאת יתושים ועופות נגועים בנגיף במועדים מוקדמים לעונה, בייחוד באירופה, ארה"ב וקנדה. מומחים מייחסים את השינוי להשפעת שינויי האקלים.

לגבי מחלת הפוליו, דווח כי נמצאו דגימות של הנגיף בביוב ברצועת עזה, כשהדגימות הן משני אזורים בחאן יונס ובדיר אל בלח. לצד זאת, החלו במשרד הבריאות ובחיל הרפואה לחסן את החיילים שנכנסים לרצועה וגם בתוכה על מנת להגן על החיילים. בדו"ח המודיעין של משרד הבריאות מדגישים כי עד כה לא מוכרים דיווחים על מקרי תחלואה קשה שיתוק או קליני. נכון לעכשיו, העדויות לנוכחות הנגיף בעזה עולים ממצאי ניטור סביבתי בלבד.

חיסון פוליו, ניו יורק, ארצות הברית. GettyImages
"נרשמו דיווחים בעולם על מציאת יתושים ועופות נגועים בנגיף במועדים מוקדמים לעונה". חיסון הפוליו/GettyImages

עוד נמצא כי על פי ארגון הבריאות העולמי, ניתוח גנומי של הנגיפים מעלה כי הזן הנמצא בעזה תואם לזן שאותר במצרים. בנוסף, ארגוני סיוע בינלאומיים הפועלים בעזה, מנסים בימים אלו לאמוד את היקף ההתפשטות של הנגיף ברצועה ובהתאם יתכננו את התגובה לאירוע, בדגש על חיסון האוכלוסייה בעזה.

לגבי הקורונה, לאחר חציית סף 300 המאושפזים מקורונה בבתי החולים, מגמת התחלואה מציגה ירידה קלה, אך מוקדם לקבוע האם שיא התחלואה מאחורינו. על מחלת השעלת, יותר מ-2,000 מקרים מאז חודש מרץ האחרון. השבוע גם דווח על תינוקת בת שלושה שבועות שאושפזה בטיפול נמרץ בביה"ח רמב"ם. התחלואה מפושטת בכל הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מסכה דיפנדר. שראל פארם,
"יתוח גנומי של הנגיפים מעלה כי הזן הנמצא בעזה תואם לזן שאותר במצרים". (אילוסטרציה)/שראל פארם

ומה קורה באולימפיאדה בפריז?

לפי הדיווחים, נרשמה במדינה תחלואה חריגה בחצבת במחוז רון עם 39 מקרים בחודש יוני ו-91 מקרים בחודש יולי, כולל שני מקרי מוות. בנוסף, דווח על המשך תפוצה רחבה של נגיף הפרוו עם חמישה מקרי מוות השנה ושפעת ברמות גבוהות לעונה.

ומה עם יוון המדינה הפופולרית בתיירות הקיץ של הישראלים?

יוון מהווה מוקד תיירות מרכזי בקיץ הנוכחי, עם עליה בתחלואה בקורונה. המלצות כוללות הימנעות ממגע קרוב עם קבוצות סיכון וגילוי ערנות לתסמינים. יש דיווחים על גידול בתפוצת נגיף הפרוו והשפעת, דיווח על גידול באוכלוסיית היתושים הכללית בחלק מאזורי יוון, אך אין נתונים על תחלואה בקדחת מערב הנילוס.

כמו כן, נרשמה התפשטות של נגיף הקורונה, עם המלצות לנקוט אמצעי זהירות לאוכלוסיות תסמיניות להימנע ממגע קרוב עם קבוצות סיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully