וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לישראל: אם תתקפו בביירות המצב עלול לצאת משליטה

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 20:31

בכיר ישראלי אמר כי עמוס הוכשטיין, יועצו של ביידן, שוחח אמש עם שר הביטחון גלנט והביע דאגה מתקיפה ישראלית בביירות בתגובה למתקפת חיזבאללה על מג'דל שאמס. הוכשטיין הדגיש שלישראל יש זכות להגנה עצמית, אך עליה לעשות זאת בצורה שלא תביא להסלמה ולא תפגע באזרחים

תיעוד הנפילה במג'דל שמס/על פי סעיף

יועצו הבכיר של הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין, שוחח אתמול (שבת) בטלפון עם שר הביטחון, יואב גלנט, והביע דאגה מכך שישראל תתקוף בביירות בתגובה למתקפת חיזבאללה על מג'דל שאמס - כך אמר בכיר ישראלי.

הבכיר ציין שהוכשטיין הדגיש בפני גלנט שלישראל יש זכות להגנה עצמית, אך עליה לעשות זאת בצורה שלא תביא להסלמה גדולה עוד יותר ולא תפגע באזרחים. עוד סיפר הבכיר כי הוכשטיין אמר לגלנט שאם ישראל תתקוף בביירות המצב עלול לצאת משליטה. בתוך כך, נשיא צרפת מקרון שוחח עם נתניהו בטלפון ואמר כי צרפת מחוייבת לפעול למניעת הסלמה בין ישראל ללבנון, כל לפי הודעת ארמון האליזה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, 14 ביולי 2024. רויטרס
אם ישראל תתקוף בביירות המצב עלול לצאת משליטה. ביידן/רויטרס

דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, אדריאן ווטסון, מסרה בתגובה: "אנחנו מקיימים שיחות עם עמיתנו הישראלים והלבנונים מאז ההתקפה הנוראה אתמול בצפון ישראל שבה נהרגו ילדים ששיחקו כדורגל. מתקפה זו בוצעה על ידי חיזבאללה הלבנוני. זו הייתה רקטה שלהם, ששוגרה מאזור שהם שולטים בו. כולם צריכים לגנות את זה באופן גורף. חיזבאללה החל לירות על ישראל ב-8 באוקטובר, בטענה לסולידריות עם חמאס, ארגון טרור נוסף שנתמך על ידי איראן".

לדבריה, "תמיכתנו בביטחונה של ישראל מול כל האיומים מצד איראן וחיזבאללה חזקה כברזל ובלתי מעורערת. ארצות הברית גם עובדת על פתרון דיפלומטי לאורך הקו הכחול שיסיים את כל ההתקפות אחת ולתמיד, ויאפשר לאזרחים משני צדי הגבול לחזור בבטחה לבתיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully