וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצבא צריך להגן לפני הישובים ולא מאחוריהם": נבחרי ציבור הגיעו לניחום אבלים במג'דל שמס

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 18:34

יו"ר מפלגת הדמוקרטים יאיר גולן פגש בהלוויה שניים מחבריו מהשירות הצבאי וקרא לשינוי תפיסת ההגנה בצפון, "אם הייתה הגנה מקדימה, השיגור הזה לא היה קורה". שר הפנים משה ארבל נשאל על כך שהעדה הדרוזית חשה שנזכרו בה רק היום, והתחמק: "עדיף שנתרכז באבל"

נבחרי ציבור בהלווית 12 ילדים במג'דל שמס/אלי אשכנזי

נבחרי ציבור רבים הגיעו היום (ראשון) לישוב מג'דל שמס ללוות 11 מתוך 12 הילדים והנערים שנהרגו אמש במתקפת רקטה של חיזבאללה על הישוב. בין הבכירים שהגיעו להשתתף בצער המשפחות והישוב גם יו"ר מפלגת הדמוקרטים, אלוף במיל' יאיר גולן, שפגש במקום שניים מחבריו הותיקים מהשירות הצבאי.

"בזמנו, אף אחד לא רצה להיות קצין מטה, כי זה אזור מסוכן, במיוחד הגזרה המזרחית. החבר'ה הדרוזים מעולם לא אמרו לי לא. לא הגיע אלי קצין דרוזי אחד שאמר 'אני לא רוצה להגיע'", סיפר גולן על חבריו ג'יהאד מוסטפא ואיהאב חטאר.

כשנשאל איך ישראל צריכה להגיב לאיום מלבנון, גולן השיב שישראל צריכה לשוב לתפיסה ביטחונית מהעבר. "עם החברים היקרים שלי, החזקנו במשך שנים תוכנית שנקראת 'ישיבות נכונות' - שליטה על כל קווי הרכס בלבנון ששולטים לתוך ישראל. אם זה היה קורה, השיגור לעבר מג'דל שמס לא היה קורה. יש מי שחושב שאפשר להגן מאחורה, אבל צריך להגן מקדימה. כוח הצבא צריך להיות לפני הישובים לא אחרי הישובים, זה הכל".

נבחרי ציבור בהלווית 11 ילדים במג'דל שמס שנהרגו בתקיפת חיזבאללה על הכפר 28 ביולי 2024. אלי אשכנזי
"לא הגיע אלי קצין דרוזי אחד שאמר 'אני לא רוצה להגיע'". יאיר גולן וחבריו מוסטפא ג'יהאד ודיאב חאטר/אלי אשכנזי
נבחרי ציבור בהלווית 11 ילדים במג'דל שמס שנהרגו בתקיפת חיזבאללה על הכפר 28 ביולי 2024. אלי אשכנזי
"ביומן שלי רואים כמה פעמים הגעתי לרמת הגולן". שר הפנים משה ארבל/אלי אשכנזי
נבחרי ציבור בהלווית 11 ילדים במג'דל שמס שנהרגו בתקיפת חיזבאללה על הכפר 28 ביולי 2024. אלי אשכנזי
" לשאלות האלו יהיו תשובות במקום אחר". שר החינוך יואב קיש/אלי אשכנזי

משרת ציבור שהגיע להשתתף בהלוויה הוא שר החינוך יואב קיש. כשנשאל מדוע ישראל נמנעת עד כה מתקיפה בלבנון השיב: "אנחנו פה באבל לאומי, באתי לנחם, באתי להשתתף בצער. לשאלות האלו יהיו תשובות במקום אחר".

כשנשאל על כך שהעדה הדרוזית מרגישה שבממשלה נזכרו בה רק היום, שר הפנים משה ארבל מחה: "אתם יכולים להסתכל על היומן שלי ולראות כמה פעמים נפגשתי והגעתי לרמת הגולן וגם לישובים הדרוזים", אמר. "הקשר שלנו הוא קבוע, אני נמצא פה יום-יום, שעה-שעה, גם מול מנהל המחוז. ואני חושב שעכשיו עדיף שנתרכז באבל ובכאב. זה אובדן בלתי נתפס, והאובדן שייך לכולם - דרוזים, יהודים, מוסלמים, נוצרים וצ'רקסים. כולנו כואבים את האובדן הנורא הזה, יהיה זכרם ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully