וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מהסלמה בצפון: כך נערכים בתי החולים להפסקות חשמל נרחבות

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 11:42

מסמך של משרד הבריאות מדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה עם השלטון המקומי, משרדי הממשלה וחברת החשמל לצורך העברת מידע על הפסקות מתוכננות או בלתי צפויות. זאת, עבור מטופלים הזקוקים למכשור רפואי תלוי חשמל. ביה"ח יצטרך להיערך להגעת מטופלים עם מלווים ולתת להם מענה

עזבו הכל ובאו לעזור: הרופאים הישראלים שחיים בחו"ל והגיעו לסייע במלחמה/הקריה הרפואית רמב"ם

משרד הבריאות פרסם לאחרונה מסמך הכולל הנחיות חדשות להיערכות מערכת הבריאות באירוע של הפסקות חשמל ממושכות. זאת, במקביל להסלמה בצפון אך לפני האסון שהתרחש אתמול (שבת) במגרש הכדורגל במג'דל שמס שגבה את חייהם של 12 ילדים ונערים שנהרגו מפגיעת טיל מסוג "פאלק 1" של חיזבאללה.

המסמך מדגיש את החשיבות של תכנון מקדים ושיתוף פעולה בין כלל הגורמים הרלוונטיים במערכת הבריאות, כולל עם מד"א. אחד הדגשים במסמך הוא שיתוף הפעולה עם חברת החשמל לצורך העברת מידע על הפסקות חשמל מתוכננות או בלתי צפויות, ויידוע בזמן אמת את הגורמים הרלוונטיים. שיתוף הפעולה כולל את משרדי הממשלה, בהם משרד הביטחון, משרד הפנים, משרד התיירות, פיקוד העורף והשלטון המקומי. זאת, כדי להבטיח את ביטחונם ושלומם של המטופלים התלויים במכשור רפואי חיוני.

על פי המסמך, הפסקות חשמל נרחבות וממושכות מהוות אתגר משמעותי למערכת הבריאות, במיוחד עבור מטופלי בית הזקוקים למכשור רפואי תלוי חשמל, כגון מכשירי הנשמה ומחוללי חמצן. מערכות הגיבוי הקיימות כיום מספקות חשמל לפרקי זמן קצרים בלבד, והיעדר חשמל לתקופות ממושכות עלול לסכן את חייהם של המטופלים.

המטרה של ההנחיות החדשות היא כיצד להיערך למתן מענה הולם למטופלים במהלך הפסקות חשמל ממושכות, ובכך לצמצם את הסיכון לחייהם. ההנחיות כוללות תוכניות לפינוי יעדים, התמודדות עם האתגרים התפעוליים הנובעים מהפסקות חשמל, והבטחת המשך אספקת חשמל רציפה למכשור רפואי חיוני.

המרכז הרפואי זיו ערך  תרגיל פתע המדמה אירוע רב נפגעים כתוצאה מירי טילים.27 ביולי 2020. ללא, אתר רשמי
המרכז הרפואי זיו ערך תרגיל פתע המדמה אירוע רב נפגעים כתוצאה מירי טילים.27 ביולי 2020/אתר רשמי, ללא

מי אחראי לסיוע הרפואי?

בהפסקת חשמל ממושכת, הסיוע הרפואי יינתן על ידי קופות החולים בהתאם לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. הסיוע יכלול תגבור מקדים של אמצעים רפואיים כגון סוללות וגלילי חמצן, וביצוע ניטור מצב המטופלים בזמן אמת באמצעות אמצעי רפואה מרחוק או ביקורי בית. באחריות הצוות הרפואי לדאוג שלא נשכחו אביזרים חיוניים הדרושים לתפקודו ובריאותו.

בנוסף, ייפתחו חמ"לים במשרד הבריאות, בלשכות הבריאות ובקופות החולים. המידע על הפסקות החשמל יועבר בזמן אמת לגורמים הרלוונטיים, כולל חברת החשמל, מד"א, פיקוד העורף והרשויות המקומיות, כדי להבטיח מענה מהיר ומדויק. החמ"לים ייערכו לתרחיש של תקלות ברשת הסלולרית והאינטרנט באמצעות גיבוי גנרטורים סוללות טלפונים לוויינים, ניידים בטעינה מלאה ועוד.

על פי המשרד, הנחיות אלו מציבות תשתית חיונית להיערכות מערכת הבריאות למצבי חירום של הפסקות חשמל ממושכות. התוכנית המקיפה מדגישה את החשיבות של תכנון מקדים, שיתוף פעולה רב ממדי והבטחת המשך טיפול רפואי איכותי לכלל המטופלים, גם בתנאים הקשים ביותר.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
חדר הלם רמב"ם במהלך תרגיל אחרון. דוברות רמב"ם, אתר רשמי
חדר הלם רמב"ם במהלך תרגיל אחרון/אתר רשמי, דוברות רמב"ם

מה יהיה בבתי החולים הכלליים?

לפי המסמך, על בתי החולים להיערך להגעת מטופלים רבים עם מלווים או מטפלים, באופן עצמאי או עם רכבי פינוי. לאחר בדיקת טריאז' (מיון ראשוני), כל בית חולים יכין אתר שהייה למטופלים שלא יזדקקו לאשפוז, ויספק להם ולמלווים את הצרכים הבסיסיים עד שיוכלו לחזור לבתיהם או למלונות או מוסד רפואי אחר. התשתית תהיה מיטה, כורסה נפתחת למיטה ושקע חשמל תקין לציוד רפואי בעת הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully