וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תרומה לתשתיות צה"ל: בוטל מעמדה של קק"ל קנדה כארגון צדקה

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 7:27

רשות המס בקנדה הודיעה לקק"ל על ביטול מעמדה בעקבות תלונה שהקרן משתמשת בכספי תרומות בניגוד לחוקי המס הקנדיים. קק"ל אישרה שהיא ממנה פרוייקטים של תשתית בבסיסי צבא, אבל היא מערערת על ההחלטה בטענה ש"הליך הבדיקה היה פגום ובלתי הוגן מיסודו"

בווידאו: חניכת "דרך הגיבורות" בפארק אופקים/עריכה: גלעד מן מנהיים

רשות המס בקנדה הודיעה לקרן הקיימת על ביטול מעמדה של קק"ל קנדה כארגון צדקה, על כל המשתמע מכך, לקרן ולתורמים. קק"ל קנדה מערערת על ההחלטה בבית המשפט הפדרלי: "הליך הבדיקה היה פגום ובלתי הוגן מיסודו".

ב-2019 מסרה קק"ל קנדה כי רשות המס במדינה עורכת אצלה ביקורת, לאחר שהתקבלה ברשות תלונה כי קק"ל "עשתה שימוש בכספי תרומות לבניית תשתית עבור צה"ל, בניגוד לחוקי המס הקנדים. קק"ל אישרה אז כי תוך שהיא מממנת פרויקטים של שיקום יערות אחרי שריפות, וגני משחק לילדים עם צרכים מיוחדים. היא מימנה גם פרוייקטי תשתית בבסיסי צה"ל, בחיל האוויר ובחיל הים. היא מסרה כי חדלה מכך ב-2016.

כלי ההנדסה של קק"ל יוצאים משטח הנטיעות בפזורה הבדואית 12 בינואר 2022. מערכת וואלה!, יניר יגנה
כלי ההנדסה של קק"ל יוצאים משטח הנטיעות בפזורה הבדואית 12 בינואר 2022/יניר יגנה, מערכת וואלה!

גורם המצוי בנושא מסר כי "כל אזרח קנדי יכול לרשום צ'ק למשרד הביטחון בישראל, אבל הדבר נאסר על ארגוני צדקה, ותורמים אינם יכולים לנכות ממס תרומות כאלה".

"בדומה לארגוני צדקה אחרים התומכים בצרכים של ילדים, עובדים וקהילות מוחלשות, היינו מצפים שרשות המס תעבוד עם, ולא נגד, ארגון הצדקה שלנו", מסר בתגובה נתן דיסנהאוס, העומד בראש קק"ל קנדה, "זה פשוט לא צודק לשלול ארגון צדקה שנתמך על ידי יותר מ-100,000 קנדים בהתבסס על הפיכת החלטה שהרשות קיבלה ב-1967". הוא אמר כי "הערעור המשפטי כעת, יאפשר לשקול את חששותיה של קק"ל קנדה בהליך משפטי נטול פניות".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נטיעות העצים בנגב של קקל בנגב מעוררות מחלוקות והתפרעויות באיזור. ניב אהרונסון
נטיעות עצים של קק"ל בנגב, שעוררו מהומות בקרב הפזורה הבדואית/ניב אהרונסון

עם זאת, קק"ל קנדה הדגישה כי היא נותרה פתוחה לקשר עם רשות המס, בתקווה להגיע לפתרון מחוץ לכותלי בית המשפט. "קק"ל קנדה נותרה נחושה למלא את המנדט שלה לקדם מיזמי צדקה בישראל לטובת כלל האזרחים ולהמשיך לפעול כעמוד התווך של הקהילה היהודית בקנדה", נמסר. קק"ל קנדה אומרת כי תמשיך בפעילות הצדקה שלה, כולל גיוס תרומות וחלוקת כספים בזמן שהאתגר המשפטי תלוי ועומד בפני בית המשפט, והודיעה על כך לתורמים ולארגונים.

מקק"ל נמסר לוואלה בתגובה: "מדובר במקרים נקודתיים הנוגעים להליכים המתנהלים בין רשויות המס בקנדה ל-JNF קנדה וש-JNF קנדה מערערת על מסקנותיהם. אנו מאמינים שכשהדברים יתבררו תוכל JNF קנדה להמשיך ולפעול כפי שהיה עד כה ועד אז ממשיכים הדברים להתנהל כסדרם".

  • עוד באותו נושא:
  • קק"ל
  • קנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully