וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים המומים מהמראות הקשים בצפון: "ראינו זוועות, הילדים לא הספיקו להיכנס למיגונית"

עודכן לאחרונה: 27.7.2024 / 22:04

11 ילדים בגילי 8 עד 14 נהרגו מפגיעת הרקטה. תושבי האזור ההמומים שהיו בקרבת הזירה סיפרו כי המראות היו קשים מנשוא. "ראיתי מולי את הזוועות, צעקות, בכי, תמונה שתישאר בנשמה כל החיים", סיפר עו"ד פהד ספדי, חבר המועצה המקומית מסעדה

תיעוד: עשן מיתמר בזירת נפילת הרקטה בגינת משחקים במג'דל שמס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

11 ילדים ובני נוער נהרגו הערב (שבת) מפגיעת רקטה ישירה במג'דל שמס. 29 בני אדם נפגעו באירוע, 6 פצועים קשה, 3 בינוני ו-10 קל. הפגיעה התרחשה התרחשה במגרש כדורגל סמוך לגן שעשועים, במהלך מטחים כבדים שנורו מלבנון לעבר האזור והגליל. תושבי הצפון ההמומים סיפרו על הרגעים שלאחר הפגיעה על המראות הקשים שנחשפו אליהם.

עו"ד פהד ספדי, חבר מועצה המקומית מסעדה, שהיה במרחק 150 מטר מהארוע סיפר "שמעתי את הפיצוץ, הכל רעד, יצאתי מהסופרמרקט בו הייתי וראיתי מולי את הזוועות. צעקות, בכי, אנשים רצו. תמונה שתישאר בנשמה כל החיים. אני לא צופה שישראל תגיב חזק, זה לא דם יהודי ולא דם של תושבי תל אביב".

"ראש הממשלה בכלל חוגג עכשיו יום הולדת במיאמי, שותה שמפניה ורודה והעם נהרג. אין מנהיג ואין לנו כתובת. לו זו היתה ממשלה ציונית זה לא היה קורה. זאת ממשלה פוסט ציונית. אם זה היה קורה ב ארה"ב איך היה מגיב ביידן הערב?".

אורי גורדין, אלוף פיקוד צפון  בזירת האסון במג'דל שמס. אלי אשכנזי
"ראיתי מולי את הזוועות. צעקות, בכי, אנשים רצו. תמונה שתישאר בנשמה כל החיים"/אלי אשכנזי

"הייתי בבית. התקשרו אלי ושמעתי אזעקות", סיפר ד"ר אוסאמה חלבי, רופא קופת חולים מכבי בקריית שמונה. "הבנתי שאירוע קשה. מיהרתי למרפאת מיון קדמי של מג'דל שמס. הגיעו הרבה פצועים. היה לי קשה לעכל שזה ארוע כל כך קשה. מראות שלא ראיתי מעולם".

מה שעצוב שכולם ילדים גילי 8, 14 בבגדי ספורט. הרבה רסיסים בכל חלקי הגוף, פציעות חודרות. נאלצתי לקבוע מוות. הצלחנו לייצב במספר מקרים ולפנות. זו הייתה סיטואציה קשה. אירוע רב נפגעים במלוא מובן המילה. נאלצנו לתעדף. 4 הכפרים פה הם קהילה אחת גדולה, זה כאב שמקיף את כולם. הרגשתי שאלו ילדים שלי. אני לא מעכל את הארוע".

אורי קלנר, ראש מועצה אזורית גולן היה במקום הארוע: "הפגיעה הקשה במג'דל שמס היא אסון שלא היה צריך לקרות. התרענו שוב ושוב, גם לאחר שנהרגו נועה וניר ברנס ז"ל. איך איפשרנו לילדים להיהרג במשחק כדורגל?. הלב של תושבי הגולן עם המשפחות ועם אנשי מג'דל שמס שכנינו היקרים, זהו כאב בלתי נתפס. מה עוד צריך לקרות כדי לתת הנחיה לצה"ל לפעול?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פגיעת רקטה במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"ראיתי את המראות של 7 באוקטובר. ילדים ששיחקו כדורגל, אפילו לא הספיקו להיכנס למיגונית"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עלי אבו סעדה, תושב מסעדה סיפר גם הוא כי "אזעקה תפסה אותי ממש קרוב למקום הארוע. לא היה זמן לתפוס מחסה. הפער בין אזעקה לפיצוץ פחות מחצי דקה. הגעתי למקום הנפילה וראיתי זוועה. ראיתי את המראות של 7 באוקטובר. ילדים ששיחקו כדורגל. הם אפילו לא הספיקו להיכנס למיגונית. הם ניסו להגיע למיגונית, אף אחד לא הספיק להיכנס. חלקי גופות עפו למרחקים, ילדים ששיחקו חפים מפשע, באו לבלות ולהינות".

"איפה מדינת ישראל בעניין הזה. איפה אתה ביבי נתניהו. במקום לחגוג יום הולדת לבן שלך במיאמי, הבנים שלנו בחזית ובכל מיני מקומות שלמים מחיר נורא. אספתי חלקי גופות שהיו מפוזרות. הפגיעות ממש ביתרו את הילדים. חששתי שתהיה עוד נפילה והתחלתי להרחיק את האנשים. באו הרבה תושבים נסערים שחששו שהילד שלהם נפגע. אני מרגיש שההרוגים הם הבנים שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully