וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר האסון הכבד בצפון: נתניהו הקדים את הגעתו לארץ ב-5 שעות

עודכן לאחרונה: 27.7.2024 / 22:40

תגובות קשות במערכת הפוליטית לאחר פגיעת הרקטה במג'דל שמס. "אמרנו את זה לפני חודשים - יש להעביר את המערכה צפונה", תקף גנץ, בעוד בן גביר קרא: "מלחמה, עכשיו", ולפיד התייחס לשהות נתניהו בארה"ב: "ניתוק מוחלט". הקבינט צפוי להיתכנס מחר ב-16:00 | כל התגובות

תיעוד: עשן מיתמר בזירת נפילת הרקטה בגינת משחקים במג'דל שמס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תגובות קשות במערכת הפוליטית הערב (שבת) לאחר אסון פגיעת הרקטה במג'דל שמס, כתוצאה ממנה נהרגו 11 ילדים בגילאי 8 עד 14. למרות האירוע, נתניהו הקדים את חזרתו מוושינגטון לארץ מחר בחמש שעות. הקבינט צפוי להתכנס מחר ב-4 אחר הצהריים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו שוחח כעת עם השיח' מוואפק טריף והביע זעזוע עמוק מרצח הילדים והאנשים החפים מפשע על-ידי חיזבאללה.עוד ביקש נתניהו להעביר בשם כל עם ישראל תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחים ולעדה הדרוזית כולה. הוא הבהיר שישראל לא תעבור על המתקפה הרצחנית לסדר היום, ושחיזבאללה ישלם על כך מחיר כבד שהוא טרם שילם עד כה.

"אמרנו את זה בקבינט כבר לפני חודשים - הגיע הזמן לחתור למתווה חטופים, ולהעביר את המערכה צפונה", תקף יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. "מי שמושך זמן, משלם קודם כל בחיי אדם - של החטופים, ושל תושבי הצפון. הוא משלם גם בפגיעה בהרתעה, בכלכלה ובחוסן החברתי. הזמן נגמר".

טרם הודעת לשכת נתניהו על הקדמת טיסתו של נתניהו בכמה שעות, תקף גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "ראש הממשלה נתניהו צריך בשעות כאלה להיות בישראל ולקחת חלק בניהול המלחמה. העובדה שטרם החליט על חזרה לישראל היא עוד הוכחה מבישה לניתוק המוחלט שלו ובעיקר לזה שלא אכפת לו משום דבר חוץ מעצמו". עוד הוסיף: "הלב נשבר על האובדן הכבד, ילדים ואזרחים לא צריכים לאבד כך את חייהם. ממשלת ישראל חייבת לשים סוף להפקרות בצפון. ככה זה לא יכול להימשך".

פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהמשך, פורסם מלשכת ראש הממשלה: "הפרסומים שראש הממשלה כביכול קיבל את ההחלטה להקדים את שובו לארץ בעקבות ביקורת, הם שקריים לחלוטין. ראש הממשלה קיבל את ההחלטה להקדים את שובו מיד עם היוודע האסון הנורא במג'דל שמס, ואף עדכן על כך את שר הביטחון לפני שהביקורת הכוזבת הושמעה בתקשורת. ראש הממשלה יכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני מיד עם שובו לארץ".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס תוך שקרא לצאת למלחמה. "מאז 8 באוקטובר אמרתי שאנחנו נמצאים במצב של מלחמה בצפון וצריך להכריע את האויב. הפורומים של מקבלי ההחלטות נמנעו 10 חודשים מלהכיר בכך שאנחנו במערכה מול חיזבאללה. היום, אף אחד, בשום פורום, כולל שר הביטחון שחתר רק להכלה מול החיזבאללה, לא יכול להתחמק מהמציאות המדממת - אנחנו במלחמה.

אני קורא לראש הממשלה לכנס במיידית את הקבינט גם בטלפון מוצפן, שיקבל את ההחלטה שאני כבר תקופה ארוכה דורש - מלחמה בצפון, עכשיו".

"על מות ילדים קטנים, נסראללה צריך לשלם בראשו", הגיב גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. "‏לבנון כולה צריכה לשלם את המחיר. עמדתי לגבי הצעדים הנחוצים ידועה. ‏על ראש הממשלה לשוב באופן מיידי. הגיע זמן מעשים".

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024. Michael Giladi/Flash90, פלאש 90
פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024/פלאש 90, Michael Giladi/Flash90

"לעבור מהכלה להתקפה"

גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לאסון. "האחראי על הירצחם של ילדים ונערים רבים במג'דל שמס הוא נסראללה, והגיע הזמן שהוא ישלם את המחיר", כתב בפוסט שפרסם בחשבון ה-X שלו.

שר הכלכלה ניר ברקת: "ישראל צריכה לשנות לחלוטין את המשוואה בצפון. מדינת לבנון וחיזבאללה חייבים לשלם מחיר כבד על האסון הכבד במג'דל שמס ועל הטרור שהם מפעילים בחזית הצפון. על הקבינט לשנות גישה ולעבור מהכלה להתקפה. דם תושבי הצפון איננו הפקר. אני משתתף בצער המשפחות במג'דל שמס. זהו עוד פשע מלחמה שמצטרף לשורה של פשעי מלחמה מאז ה-7 באוקטובר".

שר הפנים משה ארבל התייחס גם הוא לתגובת ישראל לאירוע. "התגובה על הירי הנפשע והרצחני למג'דל שמס אסור שתהיה פחותה מהתגובה על הירי לתל אביב, במדינה ריבונית דין אחד למג'דל שמס ולתל אביב".

פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024. Michael Giladi/Flash90, פלאש 90
פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024/פלאש 90, Michael Giladi/Flash90

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "אירוע קשה ביותר לאחינו ואחיותינו בני העדה הדרוזית בכלל, במג'דל שמס בפרט ולכולנו אזרחי ישראל. האחריות לאסון שייכת לחזבאללה וממשלת לבנון שמשטחה נורתה הרקטה, ישראל חייבת להחזיר את הבטחון בצפון ואת כח ההרתעה הישראלי כלפי הסובבים אותה". גם השרה סטרוק התייחסה לאירוע: הלב נקרע ומדמם אל מול טבח הילדים במגרש במג'ד אל שמס.זו הצומת להפסיק להסתפק בצעדי-תגובה שגרתיים. יש תכניות, הן מוכרות וידועות וטובות, הגיע הזמן לממשן".

אורי גורדין, אלוף פיקוד צפון  בזירת האסון במג'דל שמס. אלי אשכנזי
אורי גורדין, אלוף פיקוד צפון בזירת האסון במג'דל שמס/אלי אשכנזי

שר התרבות והספורט מיקי זוהר (הליכוד) קרא למערכה מול חיזבאללה. "ילדים שרק רצו לשחק כדורגל, נערים שרק רצו לנצל את חופשת השבת וליהנות מספורט ליד הבית, נרצחו באכזריות על ידי האויב הארור. אני חוזר ואומר: חייבים להפסיק עם הדחיינות ולהנחית מכה אנושה על החיזבאללה. ככל שנדחה את המערכה, נשלם מחירים כואבים יותר. הקו האדום נחצה מזמן. זמן למעשים".

ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) קרא גם הוא למערכה בלבנון. "ממשלת ישראל צריכה לצאת למערכה בלבנון בכדי להפסיק את הירי על שטח מדינת ישראל, להחזיר את התושבים לצפון ולגבות מלבנון מחיר יקר.
זה היה ברור שאסון כזה יקרה. רק שאלה של זמן. הזמן היום אזל".

פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024. מד"א
פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024/מד"א

"ניהול מדיניות מפקירה וכושלת בלי אסטרטגיית מלחמה במשך 10 חודשים", הגיבה גם ח"כ אפרת רייטן (העבודה), יו"ר השדולה למען הצפון. "הזהרנו כבר לפני חודשים רבים שהממשלה איבדה את הצפון. ממשלה שלא יכולה להגן על תושביה חייבת להתפטר לאלתר".

פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024. מד"א
פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024/מד"א

"העולם לא יכול לשתוק"

נשיא המדינה הרצוג התייחס גם הוא לאסון הכבד, תוך שהעביר ביקורת על היחס העולמי לישראל ומתקפות הטרור שהיא סופגת. "חיזבאללה שמחומש וממומן ע"י איראן לא מבחין בין ילד למבוגר, בין יהודי למוסלמי או דרוזי או נוצרי. מחבלי חיזבאללה פגעו ורצחו היום באכזריות ילדים שכל חטאם היה שיצאו לשחק כדורגל. ולא שבו".

העולם לא יכול להמשיך להתבצר בשתיקתו מול מתקפות הטרור של נסראללה שמגיעות בשליחות ציר הרשע באיראן. מדינת ישראל תגן בתקיפות על אזרחיה ועל ריבונותה. אני שולח תפילה להחלמת הפצועים, מחבק בדמעות את אחינו ואחיותינו האבלים במג'דל שמס ומבקש לחזק אותם בשעה הקשה הזו לעמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully