וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם וזעזוע בצפון מהאסון הכבד: "זו המציאות בצפון כבר 9 חודשים, הערב נחצה כל קו אדום ושחור אפשרי"

עודכן לאחרונה: 27.7.2024 / 20:28

זעזוע גדול בצפון נוכח פגיעת הרקטה במג'דל שמס, כתוצאה ממנה נפגעו עשרות, בהם ילדים במצב אנוש. "אני זועם. עד שהרקטות לא ינחתו בקיסריה, רה"מ ימשיך להתעלם", מסר יו"ר קו העימות. מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית: "מראות הזוועה צריכות להדיר שינה מעיני כל אדם"

פגיעת רקטות מירי חיזבאללה במגד'ל שמס/על פי סעיף

זעם וזעזוע גדול בצפון נוכח האסון הכבד שאירע הערב (שבת) במג'דל שמס, לאחר ש-30 בני אדם נפגעו מפגיעת רקטה ישירה ביישוב, בהם הרוגים ו-9 ילדים ונערים במצב אנוש.

"אני זועם", מסר משה דוידוביץ, ראש מועצה אזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות. "כנראה שעד שהרקטות לא ינחתו בקיסריה, ראש הממשלה וחברי הקבינט ימשיכו במדיניות ההתעלמות מהצפון. אני קורא לממשלה להתעורר מהתרדמת ולפעול מיד. אני משתתף בצער הנהגת המועצה המקומית מג'דל שמס על הפגיעה הטראגית בתושבים חפים מפשע, ושולח החלמה מהירה לפצועים".

עו"ד פהד ספדי, חבר מועצה המקומית מסעדה, שהיה במרחק 150 מטר מהארוע סיפר: "שמעתי את הפיצוץ, הכל רעד, יצאתי מהסופרמרקט בו הייתי וראיתי מולי את הזוועות. צעקות, בכי, אנשים רצו. תמונה שתישאר בנשמה כל החיים. אני לא צופה שישראל תגיב חזק, זה לא דם יהודי ולא דם של תושבי ת"א.
ראש הממשלה בכלל חוגג עכשיו יום הולדת במיאמי, שותה שמפניה ורודה והעם נהרג. אין מנהיג ואין לנו כתובת. לו זו היתה ממשלה ציונית זה לא היה קורה. זאת ממשלה פוסט ציונית".

פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024. מד"א
פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024/מד"א

יו"ר התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושוויון ד"ר אמיר ח'ניפס: "ערב קשה מנשוא ומדמם. יש מי שרוצה שננרמל הרג של אזרחים, ילדים, נשים ובמיוחד שהם בצפון. זו התבוסה האמתית של ממשלת החורבן שממשיכה להקריב את אזרחי מדינת ישראל ולהפוך את כל האזרחים לברווזים במטווח".

"אסון נורא שאסור לעבור עליו לסדר היום, הם בכוונה הלכו על ישוב דרוזי כי הם יודעים שאותם לא מפנים, ובחרו לתקוף מקום שבו היו ילדים משחקים", אומר לוואלה ח"כ ושר לשעבר במשרד ראש הממשלה פטין מולא הקורא לפעולת תגמול מיידית. הוא כבר יצא מכפרו בגליל לעבר רמת הגולן מיד לכשנודע על האירוע אך שב על עקבותיו לכשהתברר שהדרכים למקום חסומות. הוא ממשיך לשוחח בינתיים עם בכירים במטרה לסייע ככל שניתן והוסיף, "כמו שהטרוריסטים הארורים האלה מכוונים בכוונה למגרש כדורגל עם ילדים אז ככה אנחנו צריכים מיד לתקוף ברובע דחייה אצלם, על מגרש כדורגל, על קולנוע. שיבינו". מולא אומר שמיד שוחח כבר עם שר הבטחון והעביר לו מסר זה. עוד הוסיף, "הדרוזים של רמת הגולן הם דרוזים של מדינת ישראל הם אוהבים את מדינת ישראל ונאמנים לה ועכשיו ספגו מכה כואבת מעין כמוה".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
פגיעת רקטה במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעת רקטה במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התנועה הקיבוצית בעקבות האסון הנורא: הערב קיבלנו הוכחה טראגית - כשלא מגיבים בעוצמה על מטח שפוגע באולם ריק באצבע הגליל, מגיע מספר ימים אחריה מטח שהורג ילדים תמימים שיצאו לשחק כדורגל בצפון הגולן. בהודעת התנועה הקיבוצית נכתב עוד: ממשלת ישראל חייבת להכריע - או הסדר מדיני או כניסה למהלך צבאי משמעותי שיחזיר את הריבונות והביטחון לאזרחי ישראל. כך לא ניתן להמשיך.

"ליבנו עם אחינו מהעדה הדרוזית שאיבדו הערב ילדים תמימים שנרצחו מפגיעת רקטה, בשעה ששיחקו כדורגל במרכז הכפר. מתפללים לשלום הפצועים".

פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024. Michael Giladi/Flash90, פלאש 90
פגיעת רקטה במגרש משחקים במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024/פלאש 90, Michael Giladi/Flash90

גם שיח מואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, מסר לוואלה בהתייחסות לתקיפה: "טבח נוראי אירע הערב ביישוב הדרוזי מג'דל שמס במתקפת טרור אכזרית ורצחנית שפגעה בילדים תמימים ששיחקו כדורגל בשבת קיצית. מראות הזוועה של הילדים השרועים על הדשא צריכות להדיר שינה מראשו ומעינו של כל אדם באשר הוא אדם. מדינה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה מתמשכת באזרחיה ותושביה".

לובי 1701 בתגובה לאסון מג'דל שמס: הטבח המחריד בילדיי ישראל, היום במגרש הכדורגל במג'דל שמס מהווה חצייה של כל הקווים האדומים. התמונות הקשות של חלקי גופות ילדים, שכל חפצם היה לשחק במגרש החזירו את כולנו לתמונות 7 באוקטובר. נאומים בקונגרס זה נחמד, אך כעת הזמן לשים את הדיבורים בצד ולהתמקד במעשים אמיתיים, הגליל והגולן בוערים, מדינת ישראל מאבדת את הצפון, התושבים מאבדים את ביתם. כל יום מחריף את המצב יותר, נדרשת החלטה ומעשים עוד הלילה, עכשיו! אין להמתין לחזרת ראש הממשלה ולהתחיל בגרירת הרגליים שהורגלנו אליה.

פגיעת רקטה במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פגיעת רקטה במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"זו המציאות המתמשכת מזה תשעה חודשים ביישובי הצפון", המשיך, "הערב זה חצה כל קו אדום ושחור אפשרי. צר לי שמדינת ישראל נזכרת בעדה הדרוזית רק בעתות שכול ונפגעים, בין אם בחזית או בעורף. היום כל מדינת ישראל חזית אחת".

"הצער והכאב מרקיע שחקים, למקומות שמעולם לא ידענו. ראש המועצה המקומית קצרין, יהודה דואה. "בשמי ובשם כל קהילת קצרין, אני שולח תנחומים עמוקים והשתתפות בצער למשפחות הנרצחים, החלמה לפצועים. אחינו הדרוזים, קהילת מג'דל שמס ולראש המועצה, חברי דולאן אבו סלח. דם ילדינו אינו הפקר!!! הלב נקרע".

היום, אחה"צ, החלו להתקבל עדכונים על אזעקות, התרעות ביטחוניות ברצף ונפילות בצפון הגולן. בצער רב ולב דואב, קיבלנו את הדיווח על הפגיעה בלב הכפר מג'דל שמס, מגרש משחקים שספג פגיעה ישירה. אחינו הדרוזים בצפון הגולן, שאיבדו תושבים במהלך ירי הרקטות וביניהם ילדים רבים. ילדים שהם הילדים של כולנו!

"אחינו, חברינו ושכנינו במג'דל שמס, חוו היום את הנורא מכל, איבדו בדם קר, תושבים וביניהם ילדים קטנים שכל "חטאם" היה שיצאו לשחק במגרש הכדורגל בשבת שמשית ונעימה. עשרות פצועים, ונרצחים, ילדים קטנים, שטרם חוו וראו דבר וחצי דבר בעולם המורכב בו אנו חיים. ליבי נקרע ונעצב, הראש לא נותן מנוחה בתהייה קשה - האם דם ילדינו הפקר הוא? עד מתי?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully