וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות האירוע הקשה בצפון: בצה"ל נערכים לתגובה חריפה בלבנון

עודכן לאחרונה: 27.7.2024 / 21:14

בצה"ל נערכים להגיב לאירוע במג'דל שמס. שמי הצפון מתמלאים במסוקי ומטוסי קרב של חיל האוויר ומתבצע ירי ארטילרי לאורך כל הגדר. שר הביטחון גלנט קיים התייעצות עם הצמרת הביטחונית על אפשרות לתגובה. ראש הממשלה נתניהו יקדים את חזרתו לישראל

תיעוד הנפילה במג'דל שמס/על פי סעיף

שמי הצפון מתמלאים במטוסי ומסוקי קרב בעקבות אירוע רב הנפגעים במג'דל שמס שבו נפצעו 34 בני אדם, מתוכם 24 פצועים מהם 6 קשה ו-10 הרוגים. צה"ל נערך לתגובה חריפה בעקבות הפגיעה באזרחים, סוללות תותחנים מבצעים ירי ארטילרי בלתי פוסק לאורך כל הגזרה. תושבי רמת הגולן נדרשו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. שר הביטחון יואב גלנט קיים התייעצויות עם צמרת הצבא ואופציות לתגובה.

דובר צה"ל דניאל הגרי: "מתחקיר ראשוני עולה כי הופעלה התראה קצרה מדי. מתחקיר ראשונה של חיל האוויר מדובר היה ברקטה אחת. צה"ל מתחקר ויוציא את הפרטים. בשעות האחרונות שר הביטחון והרמטכ"ל מבצעים הערכות מצב, נכון לשעה זו אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. בשעה האחרונה חיזבאללה משקר ומכחיש אחריות. חיזבאללה נושא באחריות להרג ילדים חפים מפשע בני עשרה. פעם נוספת נחשפה האכזריות של חיזבאללה כארגון טרור. צה"ל יעשה הכול כדי להגן על אזרחי המדינה.
זה האירוע הקשה ביותר של פגיעה באזרחים מאז השבעה באוקטובר. האירוע הערב הוא החמור ביותר בחודשים האחרונים. אנחנו מחבקים את העדה הדרוזית לצד הערכת מצב".

פגיעת רקטה במגד'ל שמס, 27 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לפחות 9 פצועים במצב קשה בגילאי 10 עד 20/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מפקד אוגדה 210, קיים הערכת מצב במרכז ההפעלה במג׳דל שמס, עם מפקד מרכז העורף של פיקוד הצפון בהמשך לפגיעה במרחב. 27 ביולי 2024. דובר צה"ל
הערכת מצב בעקבות האירוע הטראגי בפארק המשחקים במג'דל שמס/דובר צה"ל

מגורם מדיני נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששוהה נכון לשעה זו בארצות הברית, עודכן בפרטי האירוע ומקיים כעת התייעצות ביטחונית מוושינגטון. מיד לאחר היוודע האסון, ראש הממשלה נתניהו הנחה להקדים את החזרה לישראל במהירות האפשרית.

מפקד אוגדה 210, תת-אלוף יאיר פלאי קיים הערכת מצב במרכז ההפעלה במג'דל שמס, עם מפקד מרכז העורף של פיקוד הצפון ומפקדים נוספים, בהמשך לפגיעה במרחב.

הפגיעה התרחשה התרחשה במגרש כדורגל סמוך לגן שעשועים, במהלך מטחים כבדים שנורו מלבנון לעבר האזור והגליל. כוחות צה"ל חוסמים את הצמתים באזור מג'דל שמס ומונעים מרכבים להגיע לאזור. פגיעה נוספת זוהתה גם בקריית שמונה, בעוד בכפר סאלד התפתחה שריפה בשטחים פתוחים כתוצאה מהמטחים. בנוסף, הפסקת חשמל במנרה ובמשגב עם שבאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully